vytisknout velikost písma Nehľadáte niečo ako obojživelný pick-up? Jeden ide do dražby

Nehľadáte niečo ako obojživelný pick-up? Jeden ide do dražby

Pokiaľ práve zháňate nejaké špeciálne auto, s ktorým by ste mohli vyraziť budúce leto k vode, ponúka sa jedna zaujímavá možnosť. Do dražby totiž mieri Chevrolet Corphibian. Ak ste o ňom nikdy nepočuli, nie je sa vlastne čomu diviť. Ide o jediný existujúci prototyp, ktorý sa sériovej výroby nedočkal.

Corphibian je v základe Chevrolet Corvair, ktorý ale prešiel radom úprav s jediným cieľom - nemá jazdiť iba na ceste, ale vie tiež plávať. Áno, tento pick-up je obojživelník. Začiatkom šesťdesiatych rokov sa projektom zaoberali dvaja inžinieri automobilky GM, ktorí vozidlo neskôr automobilke tiež ponúkli. Tá však po dvojročnom testovaní celý projekt zamietla, pretože v ňom nevidela predajný potenciál.

Voz bol do roku 1993 zavretý u jedného z pôvodných autorov, následne sa menšou okľukou dostal k súčasnému majiteľovi. Aktuálne je auto vo výbornom stave a najazdených má iba 253 kilometrov.

Zaujímavý pick-up používa plochý šesťvalec, automatickú prevodovku a oproti základnej variante má tiež predĺžený zadný previs, kam sa nasťahovali dve lodné skrutky a elektricky ovládané kormidlá. Ak vyrazíte na vodu, môžete opustiť kabínu, pretože sa auto ovláda ako motorový čln z korby.
Dražbu, ktorá prebehne v termíne od 15. do 24. januára 2016, usporadúva Mecum Auctions.

oboj_6.jpgoboj_5.jpgoboj_1.jpgoboj_2.jpgoboj_3.jpgoboj_7.jpgoboj_4.jpgoboj_8.jpgoboj_9.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY