vytisknout velikost písma Nečakané poklady cenníkov. Pozrite sa, čo všetko nájdete v základnej výbave

Nečakané poklady cenníkov. Pozrite sa, čo všetko nájdete v základnej výbave

Určite nemusíme pripomínať, že stále spracovávame obrovské množstvo materiálu, ktoré sme nabrali v týždni testovania jedenástich naftových kombi nižšej strednej triedy. Prvé tri diely boli zverejnené, v pondelok príde diel štvrtý zameraný na jazdu a o týždeň neskôr si podrobne rozoberieme ceny, čo je časť, ktorú aktuálne pripravujeme. 

V súčasnosti teda študujeme cenníky a narazili sme na veľmi zaujímavú vec. Možno pre čo najväčšie množstvo koloniek v najzákladnejšej výbave dávajú niektorí výrobcovia do zoznamu štandardnej výbavy prvky, nad ktorými zostáva rozum stáť. Nižšie nájdete to najzaujímavejšie, na čo sme narazili.

Opel Astra - Komfortný volant

Ten získate až v druhej výbave Enjoy, teda ak zvolíte základné prevedenie, čaká na vás volant nekomfortný.

Peugeot 308 - Regulátor rýchlosti a programovateľný regulátor rýchlosti

V cenníku francúzskeho kombi nájdete tieto dve veci plus adaptívny tempomat. Postupovali sme podľa úvahy, že programovateľný regulátor je klasický tempomat a tým pádom to skoro vyzerá, že ten neprogramovateľný je pedál plynu. Ako sa ukázalo, ani niektorí díleri vlastne nevedia, aký je tu rozdiel.

Nakoniec sme sa po piatich telefonátoch dozvedeli, že ide v oboch prípadoch o klasický tempomat, pričom pri tom programovateľnom možno uložiť rýchlosť a následne ju zase vyvolať. Je to pomerne komplikované a vlastne si ani nie sme istí, či to správne chápeme, pretože túto funkciu v podstate má predsa každý tempomat.

Seat Leon - komfortné sedadlá 

Leon ponúka vo svojom cenníku špecialitu podobnú tej od Opelu. Ide však o sedadlá a našťastie ich má už najdostupnejšia výbava Basis, takže si Leon s nekomfortnými sedadlami nekúpite.

Škoda Octavia - vnútorná cirkulácia vzduchu

Nejako si nevieme predstaviť, že by túto položku v dnešnej dobe auta nemali. Škoda je ale jediná, ktorá sa tým chváli. Dostupné od základnej výbavy.

Volkswagen Golf - opierky, stierače, sedadlá 

Zoznam základnej výbavy vo VW Golf je poriadne dlhý. Dôvodom je fakt, že ani prvá výbava nie je chudobná, ale je tu tiež rad zbytočných položiek. Napríklad "bezpečnostné opierky hlavy vpredu". Môže byť na trhu auto, ktoré toto nemá? Aj Golf potom ponúkne komfortné sedadlá a dokonca aj stierače. Teda presnejšie povedané "stierač predného a zadného skla". Že by bol v základe vpredu len jeden?

Toyota Auris - brzdy, stierače, vyhrievanie skla 

Aj Toyota má čo ponúknuť. Vedeli ste, že už v základe dostanete kotúčové brzdy na prednú nápravu? Navyše od prvej výbavy Power ponúkne Auris aj stierače s nastaviteľným cyklovačom. A úplne nečakane dostanete od prvej výbavy aj vyhrievanie skla piatych dverí. A to sa oplatí.

Honda Civic - osvetlenie, dvere

To najlepšie na koniec. Honda sa chváli v cenníku (konkrétne v sekcii Komfort a pohodlie) tým, že Civic Tourer ponúkne hneď od prvej výbavy osvetlenie interiéru (vpredu aj vzadu). Absolútne najväčším "hitom" je však položka "voliteľné otváranie dverí", ktorú nájdete pre zmenu v sekcii "Funkcie a technológie". Čo si pod týmto máme predstaviť, to netušíme. Hneď ako to zistíme, radi upresníme. Aj keby išlo o sofistikovaný systém, takto zvolený názov je minimálne dosť nešťastný. 

Určite ste spoznali, že je potrebné brať všetko spomínané s nadsádzkou, prečo sa aj takto vo štvrtok večer trochu nepobaviť... Ale aj cenníky ukazujú, že sa prístup k zákazníkom pri jednotlivých značiek líši. Napríklad taký Ford má zoznam základnej výbavy u Focusu jednoznačne najkratší, ale nájdete v ňom len skutočne to podstatné. Žiadne úplne samozrejmé zbytočnosti.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

včera | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY