vytisknout velikost písma Nečakané poklady cenníkov. Pozrite sa, čo všetko nájdete v základnej výbave

Nečakané poklady cenníkov. Pozrite sa, čo všetko nájdete v základnej výbave

Určite nemusíme pripomínať, že stále spracovávame obrovské množstvo materiálu, ktoré sme nabrali v týždni testovania jedenástich naftových kombi nižšej strednej triedy. Prvé tri diely boli zverejnené, v pondelok príde diel štvrtý zameraný na jazdu a o týždeň neskôr si podrobne rozoberieme ceny, čo je časť, ktorú aktuálne pripravujeme. 

V súčasnosti teda študujeme cenníky a narazili sme na veľmi zaujímavú vec. Možno pre čo najväčšie množstvo koloniek v najzákladnejšej výbave dávajú niektorí výrobcovia do zoznamu štandardnej výbavy prvky, nad ktorými zostáva rozum stáť. Nižšie nájdete to najzaujímavejšie, na čo sme narazili.

Opel Astra - Komfortný volant

Ten získate až v druhej výbave Enjoy, teda ak zvolíte základné prevedenie, čaká na vás volant nekomfortný.

Peugeot 308 - Regulátor rýchlosti a programovateľný regulátor rýchlosti

V cenníku francúzskeho kombi nájdete tieto dve veci plus adaptívny tempomat. Postupovali sme podľa úvahy, že programovateľný regulátor je klasický tempomat a tým pádom to skoro vyzerá, že ten neprogramovateľný je pedál plynu. Ako sa ukázalo, ani niektorí díleri vlastne nevedia, aký je tu rozdiel.

Nakoniec sme sa po piatich telefonátoch dozvedeli, že ide v oboch prípadoch o klasický tempomat, pričom pri tom programovateľnom možno uložiť rýchlosť a následne ju zase vyvolať. Je to pomerne komplikované a vlastne si ani nie sme istí, či to správne chápeme, pretože túto funkciu v podstate má predsa každý tempomat.

Seat Leon - komfortné sedadlá 

Leon ponúka vo svojom cenníku špecialitu podobnú tej od Opelu. Ide však o sedadlá a našťastie ich má už najdostupnejšia výbava Basis, takže si Leon s nekomfortnými sedadlami nekúpite.

Škoda Octavia - vnútorná cirkulácia vzduchu

Nejako si nevieme predstaviť, že by túto položku v dnešnej dobe auta nemali. Škoda je ale jediná, ktorá sa tým chváli. Dostupné od základnej výbavy.

Volkswagen Golf - opierky, stierače, sedadlá 

Zoznam základnej výbavy vo VW Golf je poriadne dlhý. Dôvodom je fakt, že ani prvá výbava nie je chudobná, ale je tu tiež rad zbytočných položiek. Napríklad "bezpečnostné opierky hlavy vpredu". Môže byť na trhu auto, ktoré toto nemá? Aj Golf potom ponúkne komfortné sedadlá a dokonca aj stierače. Teda presnejšie povedané "stierač predného a zadného skla". Že by bol v základe vpredu len jeden?

Toyota Auris - brzdy, stierače, vyhrievanie skla 

Aj Toyota má čo ponúknuť. Vedeli ste, že už v základe dostanete kotúčové brzdy na prednú nápravu? Navyše od prvej výbavy Power ponúkne Auris aj stierače s nastaviteľným cyklovačom. A úplne nečakane dostanete od prvej výbavy aj vyhrievanie skla piatych dverí. A to sa oplatí.

Honda Civic - osvetlenie, dvere

To najlepšie na koniec. Honda sa chváli v cenníku (konkrétne v sekcii Komfort a pohodlie) tým, že Civic Tourer ponúkne hneď od prvej výbavy osvetlenie interiéru (vpredu aj vzadu). Absolútne najväčším "hitom" je však položka "voliteľné otváranie dverí", ktorú nájdete pre zmenu v sekcii "Funkcie a technológie". Čo si pod týmto máme predstaviť, to netušíme. Hneď ako to zistíme, radi upresníme. Aj keby išlo o sofistikovaný systém, takto zvolený názov je minimálne dosť nešťastný. 

Určite ste spoznali, že je potrebné brať všetko spomínané s nadsádzkou, prečo sa aj takto vo štvrtok večer trochu nepobaviť... Ale aj cenníky ukazujú, že sa prístup k zákazníkom pri jednotlivých značiek líši. Napríklad taký Ford má zoznam základnej výbavy u Focusu jednoznačne najkratší, ale nájdete v ňom len skutočne to podstatné. Žiadne úplne samozrejmé zbytočnosti.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY