vytisknout velikost písma Nebaví vás Octavia Cup? Tak skúste šampionát Alpine A110 Cup

Renault spúšťa značkový pohár vozidiel Alpine A110. Špeciál stojí 100-tisíc eur a pôjde sa o hodnotné ceny. Preteky začínajú 1. júna 2018, štartovať bude okolo dvadsať vozidiel.
Nebaví vás Octavia Cup? Tak skúste šampionát Alpine A110 Cup

Značkové poháre, v ktorých súťažia zhodné vozidlá, sú zaujímavou príležitosťou, ako v takmer totožnej technike porovnať svoj vodičský talent. U nás je asi najznámejší český Octavia Cup, ale vo svete sa podobných súťaží jazdí nespočet. Budúci rok štartuje nová séria Alpina A110 Cup a ako názov napovedá, súťažiť sa bude na európskych okruhoch s novým špeciálom Alpine A110.

Závodné vozidlo priamo vychádza z toho sériového, ale bolo zbavené luxusných prvkov výbavy. Preplňovaná tisícosemstovka bola prevzatá z produkčného vozidla a v pretekárskom stroji má výkon 270 koní. Hmotnosť závodného špeciálu je 1050 kg. Vozidlo stojí bez daní 100 000 eur a na prvú sezónu ich bude vyrobených len niečo málo cez dvadsať. Takže sa poponáhľajte.

Úprav sa dočkal podvozok, ktorý bol znížený o 40 mm a samozrejme je zmenená aj geometria. Tlmiče dodal Öhlins a celé zavesenie je nastaviteľné. Nechýba samozrejme ochranná klietka a poriadne okruhové brzdy. Vpredu majú kotúče priemer 355 mm a zvierajú ich šesťpiestikové strmene.

Auto má aj nastaviteľné ABS či kontrolu trakcie a na rozdiel od cestného vozidla bola k motoru namontovaná sekvenčná šesťstupňová prevodovka. Samozrejmosťou je mechanický samosvor na zadnej poháňanej náprave. Séria Alpine A110 Cup štartuje 1. júna na okruhu Paul Ricard vo Francúzsku a následne sa presunie do Nemecka, Veľkej Británie, Belgicka a Španielska.

Registrovaní jazdci si budú môcť priplatiť za kompetné servisné zázemie a vybavenie. Závodný víkend sa bude skladať z dvoch tréningov, dvoch kvalifikácií a dvoch závodov. Čistý čas strávený za volantom dosiahne minimálne troch hodín. O auto sa navyše môžete deliť s druhým jazdcom a hodnotiť sa bude ako celkové poradie, tak juniori do 25 rokov a gentlemani od 45 rokov. Rozdávať sa budú aj výhry a na konci sezóny dostanú najlepší jazdci možnosť deliť sa o peňažné a vecné ceny v hodnote zhruba 160 000 eur.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY