vytisknout velikost písma Nebaví vás Octavia Cup? Tak skúste šampionát Alpine A110 Cup

Renault spúšťa značkový pohár vozidiel Alpine A110. Špeciál stojí 100-tisíc eur a pôjde sa o hodnotné ceny. Preteky začínajú 1. júna 2018, štartovať bude okolo dvadsať vozidiel.
Nebaví vás Octavia Cup? Tak skúste šampionát Alpine A110 Cup

Značkové poháre, v ktorých súťažia zhodné vozidlá, sú zaujímavou príležitosťou, ako v takmer totožnej technike porovnať svoj vodičský talent. U nás je asi najznámejší český Octavia Cup, ale vo svete sa podobných súťaží jazdí nespočet. Budúci rok štartuje nová séria Alpina A110 Cup a ako názov napovedá, súťažiť sa bude na európskych okruhoch s novým špeciálom Alpine A110.

Závodné vozidlo priamo vychádza z toho sériového, ale bolo zbavené luxusných prvkov výbavy. Preplňovaná tisícosemstovka bola prevzatá z produkčného vozidla a v pretekárskom stroji má výkon 270 koní. Hmotnosť závodného špeciálu je 1050 kg. Vozidlo stojí bez daní 100 000 eur a na prvú sezónu ich bude vyrobených len niečo málo cez dvadsať. Takže sa poponáhľajte.

Úprav sa dočkal podvozok, ktorý bol znížený o 40 mm a samozrejme je zmenená aj geometria. Tlmiče dodal Öhlins a celé zavesenie je nastaviteľné. Nechýba samozrejme ochranná klietka a poriadne okruhové brzdy. Vpredu majú kotúče priemer 355 mm a zvierajú ich šesťpiestikové strmene.

Auto má aj nastaviteľné ABS či kontrolu trakcie a na rozdiel od cestného vozidla bola k motoru namontovaná sekvenčná šesťstupňová prevodovka. Samozrejmosťou je mechanický samosvor na zadnej poháňanej náprave. Séria Alpine A110 Cup štartuje 1. júna na okruhu Paul Ricard vo Francúzsku a následne sa presunie do Nemecka, Veľkej Británie, Belgicka a Španielska.

Registrovaní jazdci si budú môcť priplatiť za kompetné servisné zázemie a vybavenie. Závodný víkend sa bude skladať z dvoch tréningov, dvoch kvalifikácií a dvoch závodov. Čistý čas strávený za volantom dosiahne minimálne troch hodín. O auto sa navyše môžete deliť s druhým jazdcom a hodnotiť sa bude ako celkové poradie, tak juniori do 25 rokov a gentlemani od 45 rokov. Rozdávať sa budú aj výhry a na konci sezóny dostanú najlepší jazdci možnosť deliť sa o peňažné a vecné ceny v hodnote zhruba 160 000 eur.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY