vytisknout velikost písma Návrh EÚ v reakcii na Diesel Gate: Meranie v prevádzke a tolerancia 60%

Návrh EÚ v reakcii na Diesel Gate: Meranie v prevádzke a tolerancia 60%

Tento týždeň sa bude v EÚ hlasovať o budúcnosti automobilového priemyslu. V hre je návrh, podľa ktorého by mala byť daná tolerancia produkcia emisií oxidov dusíka v reálnej prevádzke. Či návrh prejde, to ale nie je ešte isté.

Návrh predložila komisárka pre vnútorný trh, priemysel a podnikanie Elzbieta Bieńkowska. Okrem laboratórnych meraní sa má od roku 2017 merať produkcia emisií aj v reálnej prevádzke, pričom do roku 2019 by bolo tolerované prekročenie existujúce hranice 80 miligramov na kilometer maximálne o šesťdesiat percent.

Ako ukazujú niektoré testy, v takom prípade by mal rad automobilov problémy, pretože je súčasný limit prekračovaný väčšinou o viac ako sto percent. Je tiež otázkou, ako presne bude definovaný postup merania mimo skúšobňu, kedy nebude úplne jednoduché zabezpečiť rovnaké podmienky pre všetkých.

V ďalšej fáze by sa prikročilo k úplnému zrušeniu tolerancie, čo by malo podľa návrhu, o ktorom píšu napríklad Automotive News, nastať v roku 2019. Hoci sama Elzbieta hovorí, že sú rokovania veľmi blízko kompromisu, niektoré krajiny (napríklad Nemecko) s takto prísnym návrhom nesúhlasia. Hlasovať by sa malo v stredu.

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

včera | Dalibor Žák
Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY