vytisknout velikost písma Návrh EÚ v reakcii na Diesel Gate: Meranie v prevádzke a tolerancia 60%

Návrh EÚ v reakcii na Diesel Gate: Meranie v prevádzke a tolerancia 60%

Tento týždeň sa bude v EÚ hlasovať o budúcnosti automobilového priemyslu. V hre je návrh, podľa ktorého by mala byť daná tolerancia produkcia emisií oxidov dusíka v reálnej prevádzke. Či návrh prejde, to ale nie je ešte isté.

Návrh predložila komisárka pre vnútorný trh, priemysel a podnikanie Elzbieta Bieńkowska. Okrem laboratórnych meraní sa má od roku 2017 merať produkcia emisií aj v reálnej prevádzke, pričom do roku 2019 by bolo tolerované prekročenie existujúce hranice 80 miligramov na kilometer maximálne o šesťdesiat percent.

Ako ukazujú niektoré testy, v takom prípade by mal rad automobilov problémy, pretože je súčasný limit prekračovaný väčšinou o viac ako sto percent. Je tiež otázkou, ako presne bude definovaný postup merania mimo skúšobňu, kedy nebude úplne jednoduché zabezpečiť rovnaké podmienky pre všetkých.

V ďalšej fáze by sa prikročilo k úplnému zrušeniu tolerancie, čo by malo podľa návrhu, o ktorom píšu napríklad Automotive News, nastať v roku 2019. Hoci sama Elzbieta hovorí, že sú rokovania veľmi blízko kompromisu, niektoré krajiny (napríklad Nemecko) s takto prísnym návrhom nesúhlasia. Hlasovať by sa malo v stredu.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY