vytisknout velikost písma Návrh EÚ v reakcii na Diesel Gate: Meranie v prevádzke a tolerancia 60%

Návrh EÚ v reakcii na Diesel Gate: Meranie v prevádzke a tolerancia 60%

Tento týždeň sa bude v EÚ hlasovať o budúcnosti automobilového priemyslu. V hre je návrh, podľa ktorého by mala byť daná tolerancia produkcia emisií oxidov dusíka v reálnej prevádzke. Či návrh prejde, to ale nie je ešte isté.

Návrh predložila komisárka pre vnútorný trh, priemysel a podnikanie Elzbieta Bieńkowska. Okrem laboratórnych meraní sa má od roku 2017 merať produkcia emisií aj v reálnej prevádzke, pričom do roku 2019 by bolo tolerované prekročenie existujúce hranice 80 miligramov na kilometer maximálne o šesťdesiat percent.

Ako ukazujú niektoré testy, v takom prípade by mal rad automobilov problémy, pretože je súčasný limit prekračovaný väčšinou o viac ako sto percent. Je tiež otázkou, ako presne bude definovaný postup merania mimo skúšobňu, kedy nebude úplne jednoduché zabezpečiť rovnaké podmienky pre všetkých.

V ďalšej fáze by sa prikročilo k úplnému zrušeniu tolerancie, čo by malo podľa návrhu, o ktorom píšu napríklad Automotive News, nastať v roku 2019. Hoci sama Elzbieta hovorí, že sú rokovania veľmi blízko kompromisu, niektoré krajiny (napríklad Nemecko) s takto prísnym návrhom nesúhlasia. Hlasovať by sa malo v stredu.

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

dnes | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY