vytisknout velikost písma Návrh EÚ v reakcii na Diesel Gate: Meranie v prevádzke a tolerancia 60%

Návrh EÚ v reakcii na Diesel Gate: Meranie v prevádzke a tolerancia 60%

Tento týždeň sa bude v EÚ hlasovať o budúcnosti automobilového priemyslu. V hre je návrh, podľa ktorého by mala byť daná tolerancia produkcia emisií oxidov dusíka v reálnej prevádzke. Či návrh prejde, to ale nie je ešte isté.

Návrh predložila komisárka pre vnútorný trh, priemysel a podnikanie Elzbieta Bieńkowska. Okrem laboratórnych meraní sa má od roku 2017 merať produkcia emisií aj v reálnej prevádzke, pričom do roku 2019 by bolo tolerované prekročenie existujúce hranice 80 miligramov na kilometer maximálne o šesťdesiat percent.

Ako ukazujú niektoré testy, v takom prípade by mal rad automobilov problémy, pretože je súčasný limit prekračovaný väčšinou o viac ako sto percent. Je tiež otázkou, ako presne bude definovaný postup merania mimo skúšobňu, kedy nebude úplne jednoduché zabezpečiť rovnaké podmienky pre všetkých.

V ďalšej fáze by sa prikročilo k úplnému zrušeniu tolerancie, čo by malo podľa návrhu, o ktorom píšu napríklad Automotive News, nastať v roku 2019. Hoci sama Elzbieta hovorí, že sú rokovania veľmi blízko kompromisu, niektoré krajiny (napríklad Nemecko) s takto prísnym návrhom nesúhlasia. Hlasovať by sa malo v stredu.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY