vytisknout velikost písma Návrh EÚ v reakcii na Diesel Gate: Meranie v prevádzke a tolerancia 60%

Návrh EÚ v reakcii na Diesel Gate: Meranie v prevádzke a tolerancia 60%

Tento týždeň sa bude v EÚ hlasovať o budúcnosti automobilového priemyslu. V hre je návrh, podľa ktorého by mala byť daná tolerancia produkcia emisií oxidov dusíka v reálnej prevádzke. Či návrh prejde, to ale nie je ešte isté.

Návrh predložila komisárka pre vnútorný trh, priemysel a podnikanie Elzbieta Bieńkowska. Okrem laboratórnych meraní sa má od roku 2017 merať produkcia emisií aj v reálnej prevádzke, pričom do roku 2019 by bolo tolerované prekročenie existujúce hranice 80 miligramov na kilometer maximálne o šesťdesiat percent.

Ako ukazujú niektoré testy, v takom prípade by mal rad automobilov problémy, pretože je súčasný limit prekračovaný väčšinou o viac ako sto percent. Je tiež otázkou, ako presne bude definovaný postup merania mimo skúšobňu, kedy nebude úplne jednoduché zabezpečiť rovnaké podmienky pre všetkých.

V ďalšej fáze by sa prikročilo k úplnému zrušeniu tolerancie, čo by malo podľa návrhu, o ktorom píšu napríklad Automotive News, nastať v roku 2019. Hoci sama Elzbieta hovorí, že sú rokovania veľmi blízko kompromisu, niektoré krajiny (napríklad Nemecko) s takto prísnym návrhom nesúhlasia. Hlasovať by sa malo v stredu.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY