vytisknout velikost písma Návrat čaká aj britskú automobilku Bristol s motormi od BMW

Návrat čaká aj britskú automobilku Bristol s motormi od BMW

Zažívame snáď renesanciu britského automobilového priemyslu? Späť na scénu sa chce vrátiť TVR s vozidlom od Gordona Murraya a svoj návrat oznámila aj automobilka Bristol, ktorú získala spoločnosť Bristol Automotive Group po krachu firmy v roku 2011.

Stopy vedú až ku švajčiarskej spoločnosti Kamkorp, ktorá vlastní aj firmu Frazer-Nash. Tá je známa svojím úsilím na poli vývoja akumulátorov a batérií. Teraz sa automobilka Bristol dohodla na spolupráci s BMW, ktoré bude dodávať motory. Zaujímavé je, že práve automobilka Bristol začala v roku 1945 vyrábať kópie predvojnových BMW.

Nový model Bristole vzniká pod menom Project Pinnacle a výrobca bude postupne vypúšťať podrobné informácie. Hotové auto by sme mali vidieť ešte do konca roka 2015.

Spoločnosť Bristol Automotive Group sa za posledné štyri roky sústredila predovšetkým na reštrukturalizáciu automobilky, vybudovanie servisnej siete a dokonca aj showroomov. Posledné novo vyvinuté auto s logom Bristol vyšlo na cesty v roku 2003. Išlo o model Fighter s desaťvalcom z Dodge Viper.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY