vytisknout velikost písma Nastupujúca generácia Mercedesu triedy E vie zaparkovať bez vodiča

Technológia autonómnej jazdy sa pomaly dostáva do sériovej výroby. Než nás ale autá začnú voziť, bez toho aby ich musel niekto šoférovať, dočkáme sa použitia v trochu inej podobe. Jednou takou možnosťou je parkovanie bez parkovacej služby, ktoré bude mať aj pripravovaná nová generácia Mercedesu-Benz triedy E.

Ako celá vec funguje, to ukazuje nové video. Vodič sa prepojí s automobilom pomocou inteligentného telefónu, vozidlo samé vycúva z parkovacieho miesta a posádka následne môže pohodlne nastúpiť. Obdobne potom možno tento systém použiť aj pri parkovaní.

Technológia samostatného parkovanie je ale len jedna položka z veľmi širokého zoznamu asistentov, ktorých Mercedes pre triedu E chystá. Tešiť sa môžeme napríklad na adaptívne svetlá zložené z 84 diód, adaptívny tempomat, núdzové brzdenie, možnosť odomknúť vozidlo telefónom, systém, ktorý vám pomôže aktívnym zásahom do riadenia s vyhýbacom manévrom a tak ďalej.

Auto parkujúce úplne samostatne ale nie je úplná novinka. Niečo podobné už predstavila automobilka Volvo alebo Audi. Land Rover sa pre zmenu nedávno vytasil so systémom, kedy vozidlo môžete priamo cez displej telefónu ovládať, čo sa hodí opäť k parkovaniu do stiesnených priestorov, bez toho aby ste sa následne museli súkať z vozidla von, alebo samozrejme pre jazdu ťažkým terénom, kedy riadite a zároveň zvonku kontrolujete, ako na tom auto je.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY