vytisknout velikost písma Nastupujúca generácia Mercedesu triedy E vie zaparkovať bez vodiča

Technológia autonómnej jazdy sa pomaly dostáva do sériovej výroby. Než nás ale autá začnú voziť, bez toho aby ich musel niekto šoférovať, dočkáme sa použitia v trochu inej podobe. Jednou takou možnosťou je parkovanie bez parkovacej služby, ktoré bude mať aj pripravovaná nová generácia Mercedesu-Benz triedy E.

Ako celá vec funguje, to ukazuje nové video. Vodič sa prepojí s automobilom pomocou inteligentného telefónu, vozidlo samé vycúva z parkovacieho miesta a posádka následne môže pohodlne nastúpiť. Obdobne potom možno tento systém použiť aj pri parkovaní.

Technológia samostatného parkovanie je ale len jedna položka z veľmi širokého zoznamu asistentov, ktorých Mercedes pre triedu E chystá. Tešiť sa môžeme napríklad na adaptívne svetlá zložené z 84 diód, adaptívny tempomat, núdzové brzdenie, možnosť odomknúť vozidlo telefónom, systém, ktorý vám pomôže aktívnym zásahom do riadenia s vyhýbacom manévrom a tak ďalej.

Auto parkujúce úplne samostatne ale nie je úplná novinka. Niečo podobné už predstavila automobilka Volvo alebo Audi. Land Rover sa pre zmenu nedávno vytasil so systémom, kedy vozidlo môžete priamo cez displej telefónu ovládať, čo sa hodí opäť k parkovaniu do stiesnených priestorov, bez toho aby ste sa následne museli súkať z vozidla von, alebo samozrejme pre jazdu ťažkým terénom, kedy riadite a zároveň zvonku kontrolujete, ako na tom auto je.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY