vytisknout velikost písma Nastupujúca generácia Mercedesu triedy E vie zaparkovať bez vodiča

Technológia autonómnej jazdy sa pomaly dostáva do sériovej výroby. Než nás ale autá začnú voziť, bez toho aby ich musel niekto šoférovať, dočkáme sa použitia v trochu inej podobe. Jednou takou možnosťou je parkovanie bez parkovacej služby, ktoré bude mať aj pripravovaná nová generácia Mercedesu-Benz triedy E.

Ako celá vec funguje, to ukazuje nové video. Vodič sa prepojí s automobilom pomocou inteligentného telefónu, vozidlo samé vycúva z parkovacieho miesta a posádka následne môže pohodlne nastúpiť. Obdobne potom možno tento systém použiť aj pri parkovaní.

Technológia samostatného parkovanie je ale len jedna položka z veľmi širokého zoznamu asistentov, ktorých Mercedes pre triedu E chystá. Tešiť sa môžeme napríklad na adaptívne svetlá zložené z 84 diód, adaptívny tempomat, núdzové brzdenie, možnosť odomknúť vozidlo telefónom, systém, ktorý vám pomôže aktívnym zásahom do riadenia s vyhýbacom manévrom a tak ďalej.

Auto parkujúce úplne samostatne ale nie je úplná novinka. Niečo podobné už predstavila automobilka Volvo alebo Audi. Land Rover sa pre zmenu nedávno vytasil so systémom, kedy vozidlo môžete priamo cez displej telefónu ovládať, čo sa hodí opäť k parkovaniu do stiesnených priestorov, bez toho aby ste sa následne museli súkať z vozidla von, alebo samozrejme pre jazdu ťažkým terénom, kedy riadite a zároveň zvonku kontrolujete, ako na tom auto je.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY