vytisknout velikost písma Nastupujúca generácia Mercedesu triedy E vie zaparkovať bez vodiča

Technológia autonómnej jazdy sa pomaly dostáva do sériovej výroby. Než nás ale autá začnú voziť, bez toho aby ich musel niekto šoférovať, dočkáme sa použitia v trochu inej podobe. Jednou takou možnosťou je parkovanie bez parkovacej služby, ktoré bude mať aj pripravovaná nová generácia Mercedesu-Benz triedy E.

Ako celá vec funguje, to ukazuje nové video. Vodič sa prepojí s automobilom pomocou inteligentného telefónu, vozidlo samé vycúva z parkovacieho miesta a posádka následne môže pohodlne nastúpiť. Obdobne potom možno tento systém použiť aj pri parkovaní.

Technológia samostatného parkovanie je ale len jedna položka z veľmi širokého zoznamu asistentov, ktorých Mercedes pre triedu E chystá. Tešiť sa môžeme napríklad na adaptívne svetlá zložené z 84 diód, adaptívny tempomat, núdzové brzdenie, možnosť odomknúť vozidlo telefónom, systém, ktorý vám pomôže aktívnym zásahom do riadenia s vyhýbacom manévrom a tak ďalej.

Auto parkujúce úplne samostatne ale nie je úplná novinka. Niečo podobné už predstavila automobilka Volvo alebo Audi. Land Rover sa pre zmenu nedávno vytasil so systémom, kedy vozidlo môžete priamo cez displej telefónu ovládať, čo sa hodí opäť k parkovaniu do stiesnených priestorov, bez toho aby ste sa následne museli súkať z vozidla von, alebo samozrejme pre jazdu ťažkým terénom, kedy riadite a zároveň zvonku kontrolujete, ako na tom auto je.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY