vytisknout velikost písma Nastupujúca generácia Mercedesu triedy E vie zaparkovať bez vodiča

Technológia autonómnej jazdy sa pomaly dostáva do sériovej výroby. Než nás ale autá začnú voziť, bez toho aby ich musel niekto šoférovať, dočkáme sa použitia v trochu inej podobe. Jednou takou možnosťou je parkovanie bez parkovacej služby, ktoré bude mať aj pripravovaná nová generácia Mercedesu-Benz triedy E.

Ako celá vec funguje, to ukazuje nové video. Vodič sa prepojí s automobilom pomocou inteligentného telefónu, vozidlo samé vycúva z parkovacieho miesta a posádka následne môže pohodlne nastúpiť. Obdobne potom možno tento systém použiť aj pri parkovaní.

Technológia samostatného parkovanie je ale len jedna položka z veľmi širokého zoznamu asistentov, ktorých Mercedes pre triedu E chystá. Tešiť sa môžeme napríklad na adaptívne svetlá zložené z 84 diód, adaptívny tempomat, núdzové brzdenie, možnosť odomknúť vozidlo telefónom, systém, ktorý vám pomôže aktívnym zásahom do riadenia s vyhýbacom manévrom a tak ďalej.

Auto parkujúce úplne samostatne ale nie je úplná novinka. Niečo podobné už predstavila automobilka Volvo alebo Audi. Land Rover sa pre zmenu nedávno vytasil so systémom, kedy vozidlo môžete priamo cez displej telefónu ovládať, čo sa hodí opäť k parkovaniu do stiesnených priestorov, bez toho aby ste sa následne museli súkať z vozidla von, alebo samozrejme pre jazdu ťažkým terénom, kedy riadite a zároveň zvonku kontrolujete, ako na tom auto je.

Test BMW M550i xDrive M Performance

Test BMW M550i xDrive M Performance

Máme radi, že BMW M550i xDrive funguje ako veľmi bežné auto, a nezvádza vodičov k neprístojnostiam. Je to skvelé pretekárske auto. Zabudnite na naftu a kúpte si ho!

včera | Dalibor Žák
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY