vytisknout velikost písma Nástupca Nissanu 370Z: viac motorov a jedno meno

Nástupca Nissanu 370Z: viac motorov a jedno meno

Nástupca športového kupé Nissan 370Z sa pripravuje na rok 2016, ale rozdielne preferencie rôznych cieľových trhov si vyžiadali prepracovať stratégiu. Nissan tak pod kapotou ponúkne niekoľko motorov v závislosti na trhu, kde sa auto bude predávať. Zmení sa aj názov. Športiak od Nissanu sa bude naďalej zrejme volať len Z, prípadne Z Coupé a Z Roadster.

Pre magazín Car Advice to povedal Roel de Vries, najvyšší muž značky pre plánovanie obchodnej stratégie a globálny marketing. Vysvetlil tiež, že Nissan si nemôže dovoliť ponúkať iba jeden motor kvôli trhom, kde zákazníci príliš pozerajú na spotrebu a úradníci na emisie. Myslí tým hlavne Európu.

Síce by miestni dali asi najradšej prednosť kupé s motorom 1.5 dCi, ale diesel ešte nebude. Európsky trh dostane štvorvalce. Áno, množné číslo čítate správne. V ponuke by sa mal popri vrcholnom preplňovanom motore s výkonom okolo 300 koní objaviť aj atmosférický motor s výkonom okolo 200 koní.

Nissan chce novým modelom Z konkurovať aj Toyote GT86 a Subaru BRZ a to nie len na poli dynamiky, ale hlavne aj ceny. Silnejší šesťvalec bude vyhradený len pre USA a možno ho bude možné kúpiť ešte v domácom Japonsku. Nástupca súčasného auta vraj bude tiež ľahší, aspoň teda vo štvorvalcovom prevedení. Samozrejme zostane pohon zadných kolies a tradičná manuálna prevodovka.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY