vytisknout velikost písma Nástupca Nissanu 370Z: viac motorov a jedno meno

Nástupca Nissanu 370Z: viac motorov a jedno meno

Nástupca športového kupé Nissan 370Z sa pripravuje na rok 2016, ale rozdielne preferencie rôznych cieľových trhov si vyžiadali prepracovať stratégiu. Nissan tak pod kapotou ponúkne niekoľko motorov v závislosti na trhu, kde sa auto bude predávať. Zmení sa aj názov. Športiak od Nissanu sa bude naďalej zrejme volať len Z, prípadne Z Coupé a Z Roadster.

Pre magazín Car Advice to povedal Roel de Vries, najvyšší muž značky pre plánovanie obchodnej stratégie a globálny marketing. Vysvetlil tiež, že Nissan si nemôže dovoliť ponúkať iba jeden motor kvôli trhom, kde zákazníci príliš pozerajú na spotrebu a úradníci na emisie. Myslí tým hlavne Európu.

Síce by miestni dali asi najradšej prednosť kupé s motorom 1.5 dCi, ale diesel ešte nebude. Európsky trh dostane štvorvalce. Áno, množné číslo čítate správne. V ponuke by sa mal popri vrcholnom preplňovanom motore s výkonom okolo 300 koní objaviť aj atmosférický motor s výkonom okolo 200 koní.

Nissan chce novým modelom Z konkurovať aj Toyote GT86 a Subaru BRZ a to nie len na poli dynamiky, ale hlavne aj ceny. Silnejší šesťvalec bude vyhradený len pre USA a možno ho bude možné kúpiť ešte v domácom Japonsku. Nástupca súčasného auta vraj bude tiež ľahší, aspoň teda vo štvorvalcovom prevedení. Samozrejme zostane pohon zadných kolies a tradičná manuálna prevodovka.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY