vytisknout velikost písma Nástupca Nissanu 370Z nebude crossover a SUV, uisťuje automobilka

Automobilka pripravuje spoločnú platformu, na ktorej budú môcť vzniknúť budúce športové modely s pohonom zadných kolies.
Nástupca Nissanu 370Z nebude crossover a SUV, uisťuje automobilka

Produkčná verzia konceptu crossoveru Gripz nebude priamy nástupca Nissanu 370Z, naopak to bude darca orgánov, vďaka ktorému bude môcť vyhranené športové kupé s pohonom zadných kolies prežiť. Aspoň to magazínu Motoring tvrdil Hiroshi Tamura, produktový špecialista divízie Nismo.

Automobilka totiž pripravuje spoločnú platformu, na ktorej budú môcť vzniknúť budúce športové modely s pohonom zadných kolies. Nissan potvrdil, že budúce kupé bude o niečo menšie, ľahšie a dostane úspornejší motor. Cieľom je ponúknuť vozidlo cenovo porovnateľné napríklad s Toyotou GT86 či základnými verziami Chevroletu Camaro a Fordu Mustang.

To by mohlo znamenať cenovku pod tridsaťtri tisíc eur. Pravda, Nissan 370Z možno kúpiť za takú cenu aj teraz... Šesťvalcové športové kupé síce inde lacnejšie nekúpite, ale rovnako sa v Nissane netvoria rady kupujúcich. Klasický športový zadný náhon je skrátka vymierajúci druh, o tom niet sporu.

A práve platformu pre nástupcu 370Z by využil aj crossover Gripz, ktorý by tak vznikal súčasne s klasickým kupé, ale pomohol by vyťažiť spoločné výrobné a logistické kapacity. Tým by sa skutočne mohlo ušetriť veľa prostriedkov a nie príliš zárobkové kupé by mohlo byť tolerované, ak bude príbuzný crossover tvoriť dostatočné zisky. Len sa pozrite na úspech Nissanu Juke. Nástupca "Zetka" dorazí zhruba o dva roky.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY