vytisknout velikost písma Nástupca Nissanu 370Z nebude crossover a SUV, uisťuje automobilka

Automobilka pripravuje spoločnú platformu, na ktorej budú môcť vzniknúť budúce športové modely s pohonom zadných kolies.
Nástupca Nissanu 370Z nebude crossover a SUV, uisťuje automobilka

Produkčná verzia konceptu crossoveru Gripz nebude priamy nástupca Nissanu 370Z, naopak to bude darca orgánov, vďaka ktorému bude môcť vyhranené športové kupé s pohonom zadných kolies prežiť. Aspoň to magazínu Motoring tvrdil Hiroshi Tamura, produktový špecialista divízie Nismo.

Automobilka totiž pripravuje spoločnú platformu, na ktorej budú môcť vzniknúť budúce športové modely s pohonom zadných kolies. Nissan potvrdil, že budúce kupé bude o niečo menšie, ľahšie a dostane úspornejší motor. Cieľom je ponúknuť vozidlo cenovo porovnateľné napríklad s Toyotou GT86 či základnými verziami Chevroletu Camaro a Fordu Mustang.

To by mohlo znamenať cenovku pod tridsaťtri tisíc eur. Pravda, Nissan 370Z možno kúpiť za takú cenu aj teraz... Šesťvalcové športové kupé síce inde lacnejšie nekúpite, ale rovnako sa v Nissane netvoria rady kupujúcich. Klasický športový zadný náhon je skrátka vymierajúci druh, o tom niet sporu.

A práve platformu pre nástupcu 370Z by využil aj crossover Gripz, ktorý by tak vznikal súčasne s klasickým kupé, ale pomohol by vyťažiť spoločné výrobné a logistické kapacity. Tým by sa skutočne mohlo ušetriť veľa prostriedkov a nie príliš zárobkové kupé by mohlo byť tolerované, ak bude príbuzný crossover tvoriť dostatočné zisky. Len sa pozrite na úspech Nissanu Juke. Nástupca "Zetka" dorazí zhruba o dva roky.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY