vytisknout velikost písma Nástupca modelu Opel Calibra sa ukáže na autosalóne v Ženeve

Novinka by si mala požičať základ z aktuálnej generácie Opelu Astra, takže zostane pri pohone predných kolies.
Nástupca modelu Opel Calibra sa ukáže na autosalóne v Ženeve

Opel chystá na jarný autosalón v Ženeve prekvapenie. Šéf automobilky Opel Karl-Thomas Neumann povedal, že "to bude niečo, čo by ste od Opelu rozhodne nečakali". Posledné správy hovoria o tom, že sa má jednať o kupé 2+2, pomenované Opel GT.

opel_gt_1971_images_1.jpgopel_calibra_1995_photos_1.jpgwallpapers_opel_gt_2006_5.jpg
Meno Opel GT sa objavilo už v minulosti a vždy patrilo kompaktnému športiaku s pohonom zadných kolies. Chystaný koncept ale bude skôr niečo na spôsob Calibry s pohonom predných kolies

Ide zrejme o duchovného nástupcu modelu Opel Calibra, z ktorého sa začína stávať vyhľadávaný Youngtimer. Opel GT, pokiaľ sa tak teda bude volať, už existoval aj v minulosti. Vtedy to bolo klasické kupé s pohonom zadných kolies. Na to ale Opel nemá platformu.

Novinka by si mala požičať základ z aktuálnej generácie Opelu Astra, takže zostane pri pohone predných kolies. Je možné, že vystavený koncept na autosalóne v Ženeve bude hybrid. Dizajn prednej časti auta by sa mal inšpirovať v koncepte Opel Monza z roku 2013.

Ak pôjde všetko hladko a koncept prejde schvaľovacím procesom v automobilke, mohli by sme sa sériového auta dočkať niekedy v rokoch 2017 až 2018. Súperom by mu malo byť napríklad Audi TT.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY