vytisknout velikost písma Nástupca Lexusu LFA by mohol mať až tisíc koní. To ale nedovolia emisie

Nástupca Lexusu LFA by mohol mať až tisíc koní. To ale nedovolia emisie

Základ budúcich superšportov značiek Toyota (a Lexus) a BMW je už hotový. Automobilky spolu vypracovali prvé prototypy superšportu s motorom uprostred a začína testovanie. Pôjde predovšetkým o duchovného nástupcu Lexusu LFA a konkurenciu napríklad pre Audi R8.

Kým Lexus LFA bol klasický superšport s vysokootáčkovým atmosférickým desaťvalcom, novinka japonského výrobcu bude mať osem valcov (stále lepšie ako trojvalec) a hybridný pohon. Pohonná jednotka bude umiestnená uprostred, elektromotory nájdeme vpredu i vzadu.

Magazín Autoexpress píše, že spaľovací motor bude vychádzať z osemvalca 3,7 l, použitého v pretekárskom špeciále Toyota TS040. Cieľom je vraj dosiahnuť špičkového výkonom aspoň 800 koní (588 kW). Ak by sa nebrali do úvahy emisné a hlukové normy, nový hybridný systém by vraj zo seba mohol dostať výkon až tisíc koní!

Produkčná verzia pravdepodobne príde do roku 2020 a už sa hovorí aj o cene, ktorá by sa mala pohybovať v prepočte okolo 200-tisíc eur. BMW a Toyota ale zrejme použijú rozdielne pohonné jednotky. Platforma má byť variabilná a BMW nasadí skôr radový šesťvalec s preplňovaním.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY