vytisknout velikost písma Nástupca Lexusu LFA by mohol mať až tisíc koní. To ale nedovolia emisie

Nástupca Lexusu LFA by mohol mať až tisíc koní. To ale nedovolia emisie

Základ budúcich superšportov značiek Toyota (a Lexus) a BMW je už hotový. Automobilky spolu vypracovali prvé prototypy superšportu s motorom uprostred a začína testovanie. Pôjde predovšetkým o duchovného nástupcu Lexusu LFA a konkurenciu napríklad pre Audi R8.

Kým Lexus LFA bol klasický superšport s vysokootáčkovým atmosférickým desaťvalcom, novinka japonského výrobcu bude mať osem valcov (stále lepšie ako trojvalec) a hybridný pohon. Pohonná jednotka bude umiestnená uprostred, elektromotory nájdeme vpredu i vzadu.

Magazín Autoexpress píše, že spaľovací motor bude vychádzať z osemvalca 3,7 l, použitého v pretekárskom špeciále Toyota TS040. Cieľom je vraj dosiahnuť špičkového výkonom aspoň 800 koní (588 kW). Ak by sa nebrali do úvahy emisné a hlukové normy, nový hybridný systém by vraj zo seba mohol dostať výkon až tisíc koní!

Produkčná verzia pravdepodobne príde do roku 2020 a už sa hovorí aj o cene, ktorá by sa mala pohybovať v prepočte okolo 200-tisíc eur. BMW a Toyota ale zrejme použijú rozdielne pohonné jednotky. Platforma má byť variabilná a BMW nasadí skôr radový šesťvalec s preplňovaním.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY