vytisknout velikost písma Nástupca Lexusu LFA by mohol mať až tisíc koní. To ale nedovolia emisie

Nástupca Lexusu LFA by mohol mať až tisíc koní. To ale nedovolia emisie

Základ budúcich superšportov značiek Toyota (a Lexus) a BMW je už hotový. Automobilky spolu vypracovali prvé prototypy superšportu s motorom uprostred a začína testovanie. Pôjde predovšetkým o duchovného nástupcu Lexusu LFA a konkurenciu napríklad pre Audi R8.

Kým Lexus LFA bol klasický superšport s vysokootáčkovým atmosférickým desaťvalcom, novinka japonského výrobcu bude mať osem valcov (stále lepšie ako trojvalec) a hybridný pohon. Pohonná jednotka bude umiestnená uprostred, elektromotory nájdeme vpredu i vzadu.

Magazín Autoexpress píše, že spaľovací motor bude vychádzať z osemvalca 3,7 l, použitého v pretekárskom špeciále Toyota TS040. Cieľom je vraj dosiahnuť špičkového výkonom aspoň 800 koní (588 kW). Ak by sa nebrali do úvahy emisné a hlukové normy, nový hybridný systém by vraj zo seba mohol dostať výkon až tisíc koní!

Produkčná verzia pravdepodobne príde do roku 2020 a už sa hovorí aj o cene, ktorá by sa mala pohybovať v prepočte okolo 200-tisíc eur. BMW a Toyota ale zrejme použijú rozdielne pohonné jednotky. Platforma má byť variabilná a BMW nasadí skôr radový šesťvalec s preplňovaním.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY