vytisknout velikost písma Nástupca Lexusu LFA by mohol mať až tisíc koní. To ale nedovolia emisie

Nástupca Lexusu LFA by mohol mať až tisíc koní. To ale nedovolia emisie

Základ budúcich superšportov značiek Toyota (a Lexus) a BMW je už hotový. Automobilky spolu vypracovali prvé prototypy superšportu s motorom uprostred a začína testovanie. Pôjde predovšetkým o duchovného nástupcu Lexusu LFA a konkurenciu napríklad pre Audi R8.

Kým Lexus LFA bol klasický superšport s vysokootáčkovým atmosférickým desaťvalcom, novinka japonského výrobcu bude mať osem valcov (stále lepšie ako trojvalec) a hybridný pohon. Pohonná jednotka bude umiestnená uprostred, elektromotory nájdeme vpredu i vzadu.

Magazín Autoexpress píše, že spaľovací motor bude vychádzať z osemvalca 3,7 l, použitého v pretekárskom špeciále Toyota TS040. Cieľom je vraj dosiahnuť špičkového výkonom aspoň 800 koní (588 kW). Ak by sa nebrali do úvahy emisné a hlukové normy, nový hybridný systém by vraj zo seba mohol dostať výkon až tisíc koní!

Produkčná verzia pravdepodobne príde do roku 2020 a už sa hovorí aj o cene, ktorá by sa mala pohybovať v prepočte okolo 200-tisíc eur. BMW a Toyota ale zrejme použijú rozdielne pohonné jednotky. Platforma má byť variabilná a BMW nasadí skôr radový šesťvalec s preplňovaním.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY