vytisknout velikost písma Nástupca Lexusu LFA by mohol mať až tisíc koní. To ale nedovolia emisie

Nástupca Lexusu LFA by mohol mať až tisíc koní. To ale nedovolia emisie

Základ budúcich superšportov značiek Toyota (a Lexus) a BMW je už hotový. Automobilky spolu vypracovali prvé prototypy superšportu s motorom uprostred a začína testovanie. Pôjde predovšetkým o duchovného nástupcu Lexusu LFA a konkurenciu napríklad pre Audi R8.

Kým Lexus LFA bol klasický superšport s vysokootáčkovým atmosférickým desaťvalcom, novinka japonského výrobcu bude mať osem valcov (stále lepšie ako trojvalec) a hybridný pohon. Pohonná jednotka bude umiestnená uprostred, elektromotory nájdeme vpredu i vzadu.

Magazín Autoexpress píše, že spaľovací motor bude vychádzať z osemvalca 3,7 l, použitého v pretekárskom špeciále Toyota TS040. Cieľom je vraj dosiahnuť špičkového výkonom aspoň 800 koní (588 kW). Ak by sa nebrali do úvahy emisné a hlukové normy, nový hybridný systém by vraj zo seba mohol dostať výkon až tisíc koní!

Produkčná verzia pravdepodobne príde do roku 2020 a už sa hovorí aj o cene, ktorá by sa mala pohybovať v prepočte okolo 200-tisíc eur. BMW a Toyota ale zrejme použijú rozdielne pohonné jednotky. Platforma má byť variabilná a BMW nasadí skôr radový šesťvalec s preplňovaním.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY