vytisknout velikost písma Nástupca Jaguaru XK nebude. Automobilka projekt zrušila

Jaguar XK skončil v roku 2014. Teraz v ponuke britskej značky zaberá jeho pozíciu menší F-Type.
Nástupca Jaguaru XK nebude. Automobilka projekt zrušila

Ak ste sa tešili na väčšie a luxusnejšie GT od Jaguaru, ktoré nahradí minulú generáciu modelu XK, máme pre vás zlú správu. Britská automobilka sa rozhodla projekt novej generácie Jaguaru XK ukončiť. Bojí sa, že by väčšie a ťažšie luxusné GT parazitovalo na predajoch menšieho Jaguaru F-Type a obrátene.

Jadro trhu s luxusnými vozidlami má podľa Jaguaru pomerne veľké cenové rozpätie od 35 000 do 125 000 dolárov a čokoľvek nad tým by značke nepomohlo v snahe zdvojnásobiť predaje. Návratnosť nového projektu by bola navyše diskutabilná, aj keď platformu Jaguar samozrejme má.

Jaguar XK skončil v roku 2014, ako pripomína Car & Driver. Teraz v ponuke britskej značky zaberá jeho pozíciu práve menší F-Type, ktorý popri "základnom" šesťvalci ponúka aj osemvalcové verzie. Motorová ponuka by sa v XK prakticky nelíšila. A pretože by bolo XK logicky väčšie a ťažšie, bolo by aj pomalšie a malo vyššiu spotrebu, teda aj emisie, takže by na majiteľa dopadli vyššie dane.

Luxusné GT tak bude zatiaľ v ponuke značky Jaguar chýbať. Po sľubnom projekte superšportu CX-75 je to ďalší model, ktorého príprava bola ukončená. Jaguar skrátka nechce riskovať, že by na novom modeli tratil.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY