vytisknout velikost písma Nástupca Jaguaru XK nebude. Automobilka projekt zrušila

Jaguar XK skončil v roku 2014. Teraz v ponuke britskej značky zaberá jeho pozíciu menší F-Type.
Nástupca Jaguaru XK nebude. Automobilka projekt zrušila

Ak ste sa tešili na väčšie a luxusnejšie GT od Jaguaru, ktoré nahradí minulú generáciu modelu XK, máme pre vás zlú správu. Britská automobilka sa rozhodla projekt novej generácie Jaguaru XK ukončiť. Bojí sa, že by väčšie a ťažšie luxusné GT parazitovalo na predajoch menšieho Jaguaru F-Type a obrátene.

Jadro trhu s luxusnými vozidlami má podľa Jaguaru pomerne veľké cenové rozpätie od 35 000 do 125 000 dolárov a čokoľvek nad tým by značke nepomohlo v snahe zdvojnásobiť predaje. Návratnosť nového projektu by bola navyše diskutabilná, aj keď platformu Jaguar samozrejme má.

Jaguar XK skončil v roku 2014, ako pripomína Car & Driver. Teraz v ponuke britskej značky zaberá jeho pozíciu práve menší F-Type, ktorý popri "základnom" šesťvalci ponúka aj osemvalcové verzie. Motorová ponuka by sa v XK prakticky nelíšila. A pretože by bolo XK logicky väčšie a ťažšie, bolo by aj pomalšie a malo vyššiu spotrebu, teda aj emisie, takže by na majiteľa dopadli vyššie dane.

Luxusné GT tak bude zatiaľ v ponuke značky Jaguar chýbať. Po sľubnom projekte superšportu CX-75 je to ďalší model, ktorého príprava bola ukončená. Jaguar skrátka nechce riskovať, že by na novom modeli tratil.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY