vytisknout velikost písma Nástupca Jaguaru XK nebude. Automobilka projekt zrušila

Jaguar XK skončil v roku 2014. Teraz v ponuke britskej značky zaberá jeho pozíciu menší F-Type.
Nástupca Jaguaru XK nebude. Automobilka projekt zrušila

Ak ste sa tešili na väčšie a luxusnejšie GT od Jaguaru, ktoré nahradí minulú generáciu modelu XK, máme pre vás zlú správu. Britská automobilka sa rozhodla projekt novej generácie Jaguaru XK ukončiť. Bojí sa, že by väčšie a ťažšie luxusné GT parazitovalo na predajoch menšieho Jaguaru F-Type a obrátene.

Jadro trhu s luxusnými vozidlami má podľa Jaguaru pomerne veľké cenové rozpätie od 35 000 do 125 000 dolárov a čokoľvek nad tým by značke nepomohlo v snahe zdvojnásobiť predaje. Návratnosť nového projektu by bola navyše diskutabilná, aj keď platformu Jaguar samozrejme má.

Jaguar XK skončil v roku 2014, ako pripomína Car & Driver. Teraz v ponuke britskej značky zaberá jeho pozíciu práve menší F-Type, ktorý popri "základnom" šesťvalci ponúka aj osemvalcové verzie. Motorová ponuka by sa v XK prakticky nelíšila. A pretože by bolo XK logicky väčšie a ťažšie, bolo by aj pomalšie a malo vyššiu spotrebu, teda aj emisie, takže by na majiteľa dopadli vyššie dane.

Luxusné GT tak bude zatiaľ v ponuke značky Jaguar chýbať. Po sľubnom projekte superšportu CX-75 je to ďalší model, ktorého príprava bola ukončená. Jaguar skrátka nechce riskovať, že by na novom modeli tratil.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY