vytisknout velikost písma Nástupca Citroënu C5 sa možno bude predávať len v Číne a nie v Európe

Nástupca Citroënu C5 sa možno bude predávať len v Číne a nie v Európe

Európa nechce sedany a kombi, Európa chce crossovery a SUV. To si uvedomuje aj Citroën, ktorý teraz vymýšľa, čo s budúcou generáciou modelu C5. Po ňom je totiž veľký dopyt v Číne, kde sa auto bude aj vyrábať pre miestny trh. Ale čo s Európou?

Zatiaľ to nevyzerá, že by sa Citroën hrnul predávať novú C5 aj u nás, pretože trh klasických sedanov a kombi padá. Namiesto neho by sa určite lepšie presadilo nejaké SUV a to vie veľmi dobre aj vedenie značky.

Predaje modelu C5 v minulom roku spadli o 27% na 17 911 kusov. Celý segment sedanov strednej triedy od roku 2011 poklesol o 37%. Pritom len v minulom roku predaja SUV a crossoverov v Európe naopak vzrástli o 21%.

Citroën C5 by sa tak mohol stať ďalšou obeťou osekávania nákladov a opatrnosti značky. Už teraz sa vie, že v budúcej generácii napríklad ani nebude klasické hydropneumatické odpruženie. Nakoniec ale, ak C5 nebude v Európe, tak to zas asi nikoho trápiť nemusí.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY