vytisknout velikost písma Nástupca Citroënu C5 sa možno bude predávať len v Číne a nie v Európe

Nástupca Citroënu C5 sa možno bude predávať len v Číne a nie v Európe

Európa nechce sedany a kombi, Európa chce crossovery a SUV. To si uvedomuje aj Citroën, ktorý teraz vymýšľa, čo s budúcou generáciou modelu C5. Po ňom je totiž veľký dopyt v Číne, kde sa auto bude aj vyrábať pre miestny trh. Ale čo s Európou?

Zatiaľ to nevyzerá, že by sa Citroën hrnul predávať novú C5 aj u nás, pretože trh klasických sedanov a kombi padá. Namiesto neho by sa určite lepšie presadilo nejaké SUV a to vie veľmi dobre aj vedenie značky.

Predaje modelu C5 v minulom roku spadli o 27% na 17 911 kusov. Celý segment sedanov strednej triedy od roku 2011 poklesol o 37%. Pritom len v minulom roku predaja SUV a crossoverov v Európe naopak vzrástli o 21%.

Citroën C5 by sa tak mohol stať ďalšou obeťou osekávania nákladov a opatrnosti značky. Už teraz sa vie, že v budúcej generácii napríklad ani nebude klasické hydropneumatické odpruženie. Nakoniec ale, ak C5 nebude v Európe, tak to zas asi nikoho trápiť nemusí.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY