vytisknout velikost písma Nástupca Citroënu C5 sa možno bude predávať len v Číne a nie v Európe

Nástupca Citroënu C5 sa možno bude predávať len v Číne a nie v Európe

Európa nechce sedany a kombi, Európa chce crossovery a SUV. To si uvedomuje aj Citroën, ktorý teraz vymýšľa, čo s budúcou generáciou modelu C5. Po ňom je totiž veľký dopyt v Číne, kde sa auto bude aj vyrábať pre miestny trh. Ale čo s Európou?

Zatiaľ to nevyzerá, že by sa Citroën hrnul predávať novú C5 aj u nás, pretože trh klasických sedanov a kombi padá. Namiesto neho by sa určite lepšie presadilo nejaké SUV a to vie veľmi dobre aj vedenie značky.

Predaje modelu C5 v minulom roku spadli o 27% na 17 911 kusov. Celý segment sedanov strednej triedy od roku 2011 poklesol o 37%. Pritom len v minulom roku predaja SUV a crossoverov v Európe naopak vzrástli o 21%.

Citroën C5 by sa tak mohol stať ďalšou obeťou osekávania nákladov a opatrnosti značky. Už teraz sa vie, že v budúcej generácii napríklad ani nebude klasické hydropneumatické odpruženie. Nakoniec ale, ak C5 nebude v Európe, tak to zas asi nikoho trápiť nemusí.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY