vytisknout velikost písma Nástupca Citroenu C3 Picasso bude pre PSA vyrábať Opel v Španielsku

Skupiny PSA Peugeot Citroen a GM spoja sily pri výrobe vozidiel MPV nižšej triedy. Sesterské modely majú vznikať v španielskej Zaragoze.
Nástupca Citroenu C3 Picasso bude pre PSA vyrábať Opel v Španielsku

Koncerny PSA Peugeot Citroen a General Motors dnes oznámili, že plánujú spoločnú výrobu vozidiel MPV segmentu B v španielskej továrni GM. Jedná sa o závod v Zaragoze, kde americký koncern aktuálne vyrába modely Opel Meriva a Opel Corsa.

Vývojom spoločnej platformy pre budúcu generáciu malých MPV bol poverený Opel, PSA poskytne motory. Pripravované novinky nahradia dnešnú Merivu a C3 Picasso. Nepôjde však o identické auto s dvoma rôznymi logami na maske chladiča. Spoločná tlačová správa oboch automobiliek sľubuje, že "autá sa budú vzájomne zreteľne líšiť a budú úplne v súlade s identitou každej z príslušných značiek".

V zahraničných médiách sa objavujú špekulácie, že PSA "na oplátku" získa výrobu nástupcu Zafiry. Opel už skôr oznámil, že továreň v Bochume, kde vzniká súčasná generácia tohto kompaktného MPV, v budúcnosti uzavrie.

Novú výrobnú náplň si bude musieť hľadať aj slovenský výrobný závod PSA v Trnave, ktorý vedľa modelu 208 vyrába súčasnú generáciu C3 Picasso.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY