vytisknout velikost písma Nástupca Citroenu C3 Picasso bude pre PSA vyrábať Opel v Španielsku

Skupiny PSA Peugeot Citroen a GM spoja sily pri výrobe vozidiel MPV nižšej triedy. Sesterské modely majú vznikať v španielskej Zaragoze.
Nástupca Citroenu C3 Picasso bude pre PSA vyrábať Opel v Španielsku

Koncerny PSA Peugeot Citroen a General Motors dnes oznámili, že plánujú spoločnú výrobu vozidiel MPV segmentu B v španielskej továrni GM. Jedná sa o závod v Zaragoze, kde americký koncern aktuálne vyrába modely Opel Meriva a Opel Corsa.

Vývojom spoločnej platformy pre budúcu generáciu malých MPV bol poverený Opel, PSA poskytne motory. Pripravované novinky nahradia dnešnú Merivu a C3 Picasso. Nepôjde však o identické auto s dvoma rôznymi logami na maske chladiča. Spoločná tlačová správa oboch automobiliek sľubuje, že "autá sa budú vzájomne zreteľne líšiť a budú úplne v súlade s identitou každej z príslušných značiek".

V zahraničných médiách sa objavujú špekulácie, že PSA "na oplátku" získa výrobu nástupcu Zafiry. Opel už skôr oznámil, že továreň v Bochume, kde vzniká súčasná generácia tohto kompaktného MPV, v budúcnosti uzavrie.

Novú výrobnú náplň si bude musieť hľadať aj slovenský výrobný závod PSA v Trnave, ktorý vedľa modelu 208 vyrába súčasnú generáciu C3 Picasso.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY