vytisknout velikost písma Nástupca Bugatti Veyron zvládne šprint na stovku za dve sekundy

Nástupca Bugatti Veyron zvládne šprint na stovku za dve sekundy

Nástupca Bugatti Veyron sa pomaly rysuje. S poslednými technickými správami prišiel britských Car, podľa ktorého pôjde o najrýchlejší a najlepšie zrýchľujúci automobil na svete. Pokiaľ totiž budú naplnené plány automobilky, potom by mal nástupca slávneho superšportu zvládnuť stovku za dve sekundy.

Príčiny takýchto schopností sú rôzne. Tak predovšetkým v aute zostane štyrikrát preplňovaný osemlitrový šestnásťvalec disponujúci výkonom 1500 koní. Auto bude používať samozrejme pohon všetkých kolies, veľkej starostlivosti sa dočká aj dvojspojková prevodovka a automobilka tiež pracuje na radikálnom znížení hmotnosti.

Bugatti Chiron, ako je nástupca Veyronu zatiaľ označovaný, si teda verí na dve sekundy pri šprinte z nuly na sto (čo je dosť nepredstaviteľné) a na maximálnu rýchlosť 463 km/h. Zároveň ale motor dostane systém deaktivácie polovice valcov, čo by malo vylepšiť spotrebu. Nechajme sa prekvapiť, kedy tento stroj (či nakoniec vôbec niekedy) dorazí na trh. Predbežné správy sľubovali predstavenie v budúcom roku.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY