vytisknout velikost písma Nástupca Bugatti Veyron zvládne šprint na stovku za dve sekundy

Nástupca Bugatti Veyron zvládne šprint na stovku za dve sekundy

Nástupca Bugatti Veyron sa pomaly rysuje. S poslednými technickými správami prišiel britských Car, podľa ktorého pôjde o najrýchlejší a najlepšie zrýchľujúci automobil na svete. Pokiaľ totiž budú naplnené plány automobilky, potom by mal nástupca slávneho superšportu zvládnuť stovku za dve sekundy.

Príčiny takýchto schopností sú rôzne. Tak predovšetkým v aute zostane štyrikrát preplňovaný osemlitrový šestnásťvalec disponujúci výkonom 1500 koní. Auto bude používať samozrejme pohon všetkých kolies, veľkej starostlivosti sa dočká aj dvojspojková prevodovka a automobilka tiež pracuje na radikálnom znížení hmotnosti.

Bugatti Chiron, ako je nástupca Veyronu zatiaľ označovaný, si teda verí na dve sekundy pri šprinte z nuly na sto (čo je dosť nepredstaviteľné) a na maximálnu rýchlosť 463 km/h. Zároveň ale motor dostane systém deaktivácie polovice valcov, čo by malo vylepšiť spotrebu. Nechajme sa prekvapiť, kedy tento stroj (či nakoniec vôbec niekedy) dorazí na trh. Predbežné správy sľubovali predstavenie v budúcom roku.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY