vytisknout velikost písma Nástupca Bugatti Veyron zvládne šprint na stovku za dve sekundy

Nástupca Bugatti Veyron zvládne šprint na stovku za dve sekundy

Nástupca Bugatti Veyron sa pomaly rysuje. S poslednými technickými správami prišiel britských Car, podľa ktorého pôjde o najrýchlejší a najlepšie zrýchľujúci automobil na svete. Pokiaľ totiž budú naplnené plány automobilky, potom by mal nástupca slávneho superšportu zvládnuť stovku za dve sekundy.

Príčiny takýchto schopností sú rôzne. Tak predovšetkým v aute zostane štyrikrát preplňovaný osemlitrový šestnásťvalec disponujúci výkonom 1500 koní. Auto bude používať samozrejme pohon všetkých kolies, veľkej starostlivosti sa dočká aj dvojspojková prevodovka a automobilka tiež pracuje na radikálnom znížení hmotnosti.

Bugatti Chiron, ako je nástupca Veyronu zatiaľ označovaný, si teda verí na dve sekundy pri šprinte z nuly na sto (čo je dosť nepredstaviteľné) a na maximálnu rýchlosť 463 km/h. Zároveň ale motor dostane systém deaktivácie polovice valcov, čo by malo vylepšiť spotrebu. Nechajme sa prekvapiť, kedy tento stroj (či nakoniec vôbec niekedy) dorazí na trh. Predbežné správy sľubovali predstavenie v budúcom roku.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY