vytisknout velikost písma Nástupca Bugatti Veyron sa volá Chiron. Uvidíme ho v Ženeve

Nástupca Bugatti Veyron sa volá Chiron. Uvidíme ho v Ženeve

Automobilka Bugatti teraz oficiálne potvrdila, že nástupca superšportu Bugatti Veyron, najrýchlejšieho sériovo vyrábaného auta všetkých čias, sa bude volať Chiron na počesť slávneho továrenského jazdca značky Bugatti v medzivojnovom období.

Louis Chiron bol aktívny ešte po vojne a dokonca štartoval aj v rodiacom sa šampionáte Formuly 1, kde sa z pätnástich pretekov umiestnil raz aj na stupni víťazov.

Pokiaľ ide o nový superšport Bugatti Chiron, uvidíme ho v produkčnej podobe na jar autosalóne v Ženeve. Aj keď ešte nie je úplne jasné, akých dosiahne výkonov, vieme, že ho bude poháňať upravený šestnásťvalec z Veyronu. Cieľová hodnota výkonu je 1500 koní a opäť by sa malo jednať o najrýchlejšie auto planéty.

Michelin pripravil špeciálne pneumatiky exkluzívne pre Bugatti Chiron, ktoré majú zvládnuť maximálnu rýchlosť až 480 km/h. Tie budú obúvať 20" ráfiky vpredu a 21" ráfiky vzadu. Za tými sa budú ukrývať až 420mm brzdové kotúče. Bugatti vyrobí maximálne 500 vozidiel Chiron.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY