vytisknout velikost písma Nástupca Bugatti Veyron by sa mohol volať Chiron

Nástupca Bugatti Veyron by sa mohol volať Chiron

Svojho času najvýkonnejšie a najdrahšie auto planéty Bugatti Veyron pomaly mieri do penzie a už sa hovorí o nástupcovi. Na toho si samozrejme ešte nejaký čas počkáme, ale koncept by sa mohol objaviť do jedného roka. Aktuálne sa začína špekulovať aj o jeho mene.

Novinka by sa podľa informácií magazínu Car and Driver mohla volať Bugatti Chiron, čo zrejme odkazuje ani nie tak na kentaura z gréckej mytológie, ako skôr na legendárneho pretekára, ktorý značku Bugatti v predvojnovom období preslávil.

Louis Chiron (1899 - 1979) dokázal s vozidlom Bugatti vyhrať dvakrát po sebe Veľkú cenu Československa v rokoch 1931 a 1932, triumf zopakoval ešte o rok neskôr na vozidle Alfa Romeo.

Meno Veyron tiež pochádza od pretekára. Pierre Veyron (1903 - 1970) prišiel k Bugatti ako testovací jazdec a inžinier vývoja. Preslávil sa víťazstvom v pretekoch na 24 h v Le Mans v roku 1939.

Nástupca Veyronu si zrejme zachová osemlitrový šestnásťvalec s preplňovaním, ale nové auto má byť výrazne ľahšie vďaka použitiu nových technológií spracovania ušľachtilých materiálov. Svoje miesto zrejme dostane aj komplikovaná hybridná sústava usporiadaním podobným Porsche 918 Spyder.

Špekulácie ohľadom výkonu sa točia okolo číslovky 1500 konských síl. To by bola viac ako adekvátna náhrada za Veyron, ktorý skončil na číslovke 1200 koní vo verzii Super Sport.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY