vytisknout velikost písma Nástupca Bugatti Veyron by sa mohol volať Chiron

Nástupca Bugatti Veyron by sa mohol volať Chiron

Svojho času najvýkonnejšie a najdrahšie auto planéty Bugatti Veyron pomaly mieri do penzie a už sa hovorí o nástupcovi. Na toho si samozrejme ešte nejaký čas počkáme, ale koncept by sa mohol objaviť do jedného roka. Aktuálne sa začína špekulovať aj o jeho mene.

Novinka by sa podľa informácií magazínu Car and Driver mohla volať Bugatti Chiron, čo zrejme odkazuje ani nie tak na kentaura z gréckej mytológie, ako skôr na legendárneho pretekára, ktorý značku Bugatti v predvojnovom období preslávil.

Louis Chiron (1899 - 1979) dokázal s vozidlom Bugatti vyhrať dvakrát po sebe Veľkú cenu Československa v rokoch 1931 a 1932, triumf zopakoval ešte o rok neskôr na vozidle Alfa Romeo.

Meno Veyron tiež pochádza od pretekára. Pierre Veyron (1903 - 1970) prišiel k Bugatti ako testovací jazdec a inžinier vývoja. Preslávil sa víťazstvom v pretekoch na 24 h v Le Mans v roku 1939.

Nástupca Veyronu si zrejme zachová osemlitrový šestnásťvalec s preplňovaním, ale nové auto má byť výrazne ľahšie vďaka použitiu nových technológií spracovania ušľachtilých materiálov. Svoje miesto zrejme dostane aj komplikovaná hybridná sústava usporiadaním podobným Porsche 918 Spyder.

Špekulácie ohľadom výkonu sa točia okolo číslovky 1500 konských síl. To by bola viac ako adekvátna náhrada za Veyron, ktorý skončil na číslovke 1200 koní vo verzii Super Sport.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY