vytisknout velikost písma Nástupca Bugatti Veyron by sa mohol volať Chiron

Nástupca Bugatti Veyron by sa mohol volať Chiron

Svojho času najvýkonnejšie a najdrahšie auto planéty Bugatti Veyron pomaly mieri do penzie a už sa hovorí o nástupcovi. Na toho si samozrejme ešte nejaký čas počkáme, ale koncept by sa mohol objaviť do jedného roka. Aktuálne sa začína špekulovať aj o jeho mene.

Novinka by sa podľa informácií magazínu Car and Driver mohla volať Bugatti Chiron, čo zrejme odkazuje ani nie tak na kentaura z gréckej mytológie, ako skôr na legendárneho pretekára, ktorý značku Bugatti v predvojnovom období preslávil.

Louis Chiron (1899 - 1979) dokázal s vozidlom Bugatti vyhrať dvakrát po sebe Veľkú cenu Československa v rokoch 1931 a 1932, triumf zopakoval ešte o rok neskôr na vozidle Alfa Romeo.

Meno Veyron tiež pochádza od pretekára. Pierre Veyron (1903 - 1970) prišiel k Bugatti ako testovací jazdec a inžinier vývoja. Preslávil sa víťazstvom v pretekoch na 24 h v Le Mans v roku 1939.

Nástupca Veyronu si zrejme zachová osemlitrový šestnásťvalec s preplňovaním, ale nové auto má byť výrazne ľahšie vďaka použitiu nových technológií spracovania ušľachtilých materiálov. Svoje miesto zrejme dostane aj komplikovaná hybridná sústava usporiadaním podobným Porsche 918 Spyder.

Špekulácie ohľadom výkonu sa točia okolo číslovky 1500 konských síl. To by bola viac ako adekvátna náhrada za Veyron, ktorý skončil na číslovke 1200 koní vo verzii Super Sport.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY