vytisknout velikost písma Nástupca Bugatti Veyron bude hybrid s výkonom okolo 1500 koní

Nástupca Bugatti Veyron bude hybrid s výkonom okolo 1500 koní

Bugatti chce späť titul najrýchlejšieho sériového auta planéty. Pripravovaný nástupca modelu Veyron, nech už sa tak bude opäť volať alebo nie, ponúkne ešte vyšší výkon, než ponúka súčasné prevedenie. Podľa neoficiálnych informácií sa chystá verzia, ktorá dostane existujúce šestnásťvalcový motor doplnený o elektromotor. Výsledkom by mal byť hybrid s výkonom pohybujúcim sa okolo 1100 kW (1500 koní).

Nový Veyron tak bude nasledovať svojich modernejších súperov typu LaFerrari, Porsche 918 alebo McLaren P1. Hovorí sa aj o tom, že by sme na nástupcu nemuseli čakať príliš dlho. Podľa niektorých zdrojov sa vozidlo prestaví už budúci rok. Podozrivo vyzerajúci Veyron už bol tiež pristihnutý pri testoch na Nürburgringu.

Rovnako ako tomu je pri súčasnom Bugatti Veyron, bude výroba obmedzená na 450 kusov. Niet sa ani čomu čudovať, pretože sa automobilka potýkala s nízkym záujmom o tento superšport, ktorý vyriešila až edícia Les Légendes de Bugatti, v rámci ktorej by sa mala snáď už konečne predstaviť aj verzia Elišky Junkovej. Na sklade má údajne Bugatti posledných dvadsať exemplárov.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY