vytisknout velikost písma Nástupca Bugatti Chiron bude musieť prejsť na elektrinu

Nástupca Bugatti Chiron je ešte najmenej sedem rokov ďaleko. Posunúť výkony súčasného vozidla ale nebude možné bez tzv. elektrifikácie. Vrcholné superšportové modely iných značiek využívajú hybridný pohon už dnes.
Nástupca Bugatti Chiron bude musieť prejsť na elektrinu

Exkluzívny superšport Bugatti Chiron je najrýchlejším sériovo vyrábaným autom na svete s homologáciou pre cestnú premávku. Vďaka štyrmi turbodúchadlami preplňovanému motoru V16 8,0 l s výkonom 1103 kW akceleruje z nuly na 300 km/h za 13,6 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je obmedzená na 420 km/h. Až Michelin vyvinie nové pneumatiky, mohol by Chiron prekonať hranicu 480 km/h.

Je vôbec reálne také výkony ešte vylepšiť? Tradičnou cestou nie, ukazuje sa. V Chirone možnou už automobilový priemysel našiel limity svojich súčasných možností. Riaditeľ Bugatti Wolfgang Dürheimer hovorí, že nástupca Chironu bude musieť doplniť spaľovací motor o nejakú formu elektrického pohonu. "Elektrifikácia nastane," povedal Dürheimer britskému Autocar. "Budúce auto je ešte ďaleko, ale vzhľadom k tomu, ako postupuje vývoj batérií a elektromotorov, sa zdá isté, že ďalší model bude nejakým spôsobom elektrifikovaný. Na plne elektrický automobil bude stále ešte príliš skoro, ale k elektrifikácii dôjde. "

Pojem "elektrifikácia" sa v automobilovom priemysle vžil pre začlenenie nejakej formy elektrického pohonu do hnacieho reťazca. Vedľa čistého elektromobilu sa za elektrifikované auto považuje aj akýkoľvek hybrid. Od mild-hybridu, kde elektromotor iba asistuje spaľovaciemu agregátu, až po plug-in hybrid, ktorý možno dobíjať zo zásuvky a prejsť s ním niekedy až desiatky kilometrov len na elektrinu.

Bugatti by sa tak vydalo cestou, ktorú už vyskúšali iní výrobcovia superšportových áut. Ferrari LaFerrari, McLaren P1 aj Porsche 918 Spyder majú nejakú formu hybridného pohonu.

Nástupca Bugatti Chiron sa nezačne vyrábať skôr ako o sedem rokov, súčasný model je ešte len na začiatku svojho životného cyklu.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY