vytisknout velikost písma NanoFlowcell QUANT e-Sportlimousine s krútiacim momentom 11 600 Nm

Spoločnosť NanoFlowcell AG z Lichtenštajnska splnila svoj ​​sľub. Do Ženevy priviezla svoj ​​pôsobivý koncept Quant e-Sportlimousine.
NanoFlowcell QUANT e-Sportlimousine s krútiacim momentom 11 600 Nm

Predovšetkým, nepokúšajte sa toto meno zapamätať, skôr sa skúste zamyslieť nad parametrami auta, ktorému patrí. Projekt NanoFlowcell QUANT e-Sportlimousine sme vám predbežne predstavili už pred niekoľkými týždňami, ale teraz už všetky tabu padli. Pripravte sa na štúdiu veľkého, agresívne štylizovaného štvormiestneho sedanu s interiérom prístupným cez pár dvojmetrových, do hora vyklápacích bočných dverí.

NanoFlowcell QUANT ofic 02.jpgNanoFlowcell QUANT ofic 15.jpgNanoFlowcell QUANT ofic 01.jpgNanoFlowcell QUANT ofic 16.jpgNanoFlowcell QUANT ofic 09.jpgNanoFlowcell QUANT ofic 04.jpg
Nový Quant je skutočne veľké auto, je dlhšie než Mercedes triedy S

Koncept Quant e-Sportlimousine vyniká dĺžkou karosérie 5 257 mm, prekonávajúcou aj nový Mercedes-Benz triedy S. Stojí na podvozku s rázvorom náprav 3 198 mm a je 2 109 mm široký a 1 357 mm vysoký, pričom pohotovostná hmotnosť činí 2 300 kg. Na každom z kôl sa nachádzajú elektromotory s kombinovaným výkonom krátkodobo až 925 koní (680 kW) a 653 kW (480 kW) dlhodobo. Každý z motorov ponúkne krútiaci moment, a teraz sa držte, až 2 900 Nm, čo znamená celkovo až 11 600 Nm. Výrobca sľubuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 2,8 s a najvyššiu rýchlosť "cez" 380 km/h. Jazdný dosah tohto elektromobilu sa má pohybovať od 400 do 600 km.

NanoFlowcell QUANT ofic 08.jpgNanoFlowcell QUANT ofic 11.jpgNanoFlowcell QUANT ofic 12.jpgNanoFlowcell QUANT ofic 05.jpgNanoFlowcell QUANT ofic 06.jpgNanoFlowcell QUANT ofic 13.jpg
Interíér má ponúknuť pohodlné cestovanie štvorčlennej posádke

A ako to celé funguje? Výrobca pohonný systém NanoFlowcell opisuje takto: "Ide o kombináciu batérií a palivových článkov. Elektrolyt napustený v dvoch nádržiach sa čerpá cez článok. Srdcom systému je membrána oddeľujúca dve rôzne chemické látky. Pri riadenej reakcii vzniká elektrický prúd pre pohonnú jednotku. "Na vývoji sústavy NanoFlowcell jej autori spolupracujú s firmou Bosch Engineering GmbH a v budúcnosti počítajú s jej využitím nielen v doprave.

Používaný elektrolyt je vyrobený z netoxických prímesí, výrobca dokonca uvádza, že pri zriedení ho bude možné likvidovať v bežných čističkách odpadových vôd. Ešte pred koncom tohto roka majú byť vyrobené prototypy vozidiel NanoFlowcell QUANT e-Sportlimousine pre jazdné skúšky, a keď všetko pôjde dobre, bude vraj tento model budúci rok homologizovaný.

Pozrite sa ešte na ďalšie fotografie tohto vozidla.

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY