vytisknout velikost písma NanoFlowcell QUANT e-Sportlimousine s krútiacim momentom 11 600 Nm

Spoločnosť NanoFlowcell AG z Lichtenštajnska splnila svoj ​​sľub. Do Ženevy priviezla svoj ​​pôsobivý koncept Quant e-Sportlimousine.
NanoFlowcell QUANT e-Sportlimousine s krútiacim momentom 11 600 Nm

Predovšetkým, nepokúšajte sa toto meno zapamätať, skôr sa skúste zamyslieť nad parametrami auta, ktorému patrí. Projekt NanoFlowcell QUANT e-Sportlimousine sme vám predbežne predstavili už pred niekoľkými týždňami, ale teraz už všetky tabu padli. Pripravte sa na štúdiu veľkého, agresívne štylizovaného štvormiestneho sedanu s interiérom prístupným cez pár dvojmetrových, do hora vyklápacích bočných dverí.

NanoFlowcell QUANT ofic 02.jpgNanoFlowcell QUANT ofic 15.jpgNanoFlowcell QUANT ofic 01.jpgNanoFlowcell QUANT ofic 16.jpgNanoFlowcell QUANT ofic 09.jpgNanoFlowcell QUANT ofic 04.jpg
Nový Quant je skutočne veľké auto, je dlhšie než Mercedes triedy S

Koncept Quant e-Sportlimousine vyniká dĺžkou karosérie 5 257 mm, prekonávajúcou aj nový Mercedes-Benz triedy S. Stojí na podvozku s rázvorom náprav 3 198 mm a je 2 109 mm široký a 1 357 mm vysoký, pričom pohotovostná hmotnosť činí 2 300 kg. Na každom z kôl sa nachádzajú elektromotory s kombinovaným výkonom krátkodobo až 925 koní (680 kW) a 653 kW (480 kW) dlhodobo. Každý z motorov ponúkne krútiaci moment, a teraz sa držte, až 2 900 Nm, čo znamená celkovo až 11 600 Nm. Výrobca sľubuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 2,8 s a najvyššiu rýchlosť "cez" 380 km/h. Jazdný dosah tohto elektromobilu sa má pohybovať od 400 do 600 km.

NanoFlowcell QUANT ofic 08.jpgNanoFlowcell QUANT ofic 11.jpgNanoFlowcell QUANT ofic 12.jpgNanoFlowcell QUANT ofic 05.jpgNanoFlowcell QUANT ofic 06.jpgNanoFlowcell QUANT ofic 13.jpg
Interíér má ponúknuť pohodlné cestovanie štvorčlennej posádke

A ako to celé funguje? Výrobca pohonný systém NanoFlowcell opisuje takto: "Ide o kombináciu batérií a palivových článkov. Elektrolyt napustený v dvoch nádržiach sa čerpá cez článok. Srdcom systému je membrána oddeľujúca dve rôzne chemické látky. Pri riadenej reakcii vzniká elektrický prúd pre pohonnú jednotku. "Na vývoji sústavy NanoFlowcell jej autori spolupracujú s firmou Bosch Engineering GmbH a v budúcnosti počítajú s jej využitím nielen v doprave.

Používaný elektrolyt je vyrobený z netoxických prímesí, výrobca dokonca uvádza, že pri zriedení ho bude možné likvidovať v bežných čističkách odpadových vôd. Ešte pred koncom tohto roka majú byť vyrobené prototypy vozidiel NanoFlowcell QUANT e-Sportlimousine pre jazdné skúšky, a keď všetko pôjde dobre, bude vraj tento model budúci rok homologizovaný.

Pozrite sa ešte na ďalšie fotografie tohto vozidla.

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY