vytisknout velikost písma NanoFlowcell QUANT e-Sportlimousine s krútiacim momentom 11 600 Nm

Spoločnosť NanoFlowcell AG z Lichtenštajnska splnila svoj ​​sľub. Do Ženevy priviezla svoj ​​pôsobivý koncept Quant e-Sportlimousine.
NanoFlowcell QUANT e-Sportlimousine s krútiacim momentom 11 600 Nm

Predovšetkým, nepokúšajte sa toto meno zapamätať, skôr sa skúste zamyslieť nad parametrami auta, ktorému patrí. Projekt NanoFlowcell QUANT e-Sportlimousine sme vám predbežne predstavili už pred niekoľkými týždňami, ale teraz už všetky tabu padli. Pripravte sa na štúdiu veľkého, agresívne štylizovaného štvormiestneho sedanu s interiérom prístupným cez pár dvojmetrových, do hora vyklápacích bočných dverí.

NanoFlowcell QUANT ofic 02.jpgNanoFlowcell QUANT ofic 15.jpgNanoFlowcell QUANT ofic 01.jpgNanoFlowcell QUANT ofic 16.jpgNanoFlowcell QUANT ofic 09.jpgNanoFlowcell QUANT ofic 04.jpg
Nový Quant je skutočne veľké auto, je dlhšie než Mercedes triedy S

Koncept Quant e-Sportlimousine vyniká dĺžkou karosérie 5 257 mm, prekonávajúcou aj nový Mercedes-Benz triedy S. Stojí na podvozku s rázvorom náprav 3 198 mm a je 2 109 mm široký a 1 357 mm vysoký, pričom pohotovostná hmotnosť činí 2 300 kg. Na každom z kôl sa nachádzajú elektromotory s kombinovaným výkonom krátkodobo až 925 koní (680 kW) a 653 kW (480 kW) dlhodobo. Každý z motorov ponúkne krútiaci moment, a teraz sa držte, až 2 900 Nm, čo znamená celkovo až 11 600 Nm. Výrobca sľubuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 2,8 s a najvyššiu rýchlosť "cez" 380 km/h. Jazdný dosah tohto elektromobilu sa má pohybovať od 400 do 600 km.

NanoFlowcell QUANT ofic 08.jpgNanoFlowcell QUANT ofic 11.jpgNanoFlowcell QUANT ofic 12.jpgNanoFlowcell QUANT ofic 05.jpgNanoFlowcell QUANT ofic 06.jpgNanoFlowcell QUANT ofic 13.jpg
Interíér má ponúknuť pohodlné cestovanie štvorčlennej posádke

A ako to celé funguje? Výrobca pohonný systém NanoFlowcell opisuje takto: "Ide o kombináciu batérií a palivových článkov. Elektrolyt napustený v dvoch nádržiach sa čerpá cez článok. Srdcom systému je membrána oddeľujúca dve rôzne chemické látky. Pri riadenej reakcii vzniká elektrický prúd pre pohonnú jednotku. "Na vývoji sústavy NanoFlowcell jej autori spolupracujú s firmou Bosch Engineering GmbH a v budúcnosti počítajú s jej využitím nielen v doprave.

Používaný elektrolyt je vyrobený z netoxických prímesí, výrobca dokonca uvádza, že pri zriedení ho bude možné likvidovať v bežných čističkách odpadových vôd. Ešte pred koncom tohto roka majú byť vyrobené prototypy vozidiel NanoFlowcell QUANT e-Sportlimousine pre jazdné skúšky, a keď všetko pôjde dobre, bude vraj tento model budúci rok homologizovaný.

Pozrite sa ešte na ďalšie fotografie tohto vozidla.

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY