vytisknout velikost písma Najvýkonnejšie sériové Porsche je teraz hybridná Panamera Turbo S E-Hybrid

Najvýkonnejšie Porsche je hybrid? Panamera Turbo S E-Hybrid má výkon 680 koní a spotrebu 2,9 l/100 km. Na elektrinu prejde až 50 km, z bežnej zásuvky sa nabije za 6 hodín. Základná cena začína na sume 200-tisíc eur.
Najvýkonnejšie sériové Porsche je teraz hybridná Panamera Turbo S E-Hybrid

Nepočítajme hyperšport Porsche 918 Spyder, ten už je vypredaný a jeho výroba bola ukončená. Aktuálne najvýkonnejším modelom v ponuke značky Porsche je novinka pomenovaná Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid.

Celkový výkon hybridnej sústavy najsilnejšieho produkčného Porsche dosahuje hodnoty 500 kW (680 k). Z pokoja na 100 km/h akceleruje luxusný sedan za 3,4 sekundy a rozbehne sa na 310 km/h. Udávaná kombinovaná spotreba paliva 2,9 litra na 100 km nie je nič iné ako výsmech akýmkoľvek aktuálne platným normám merania spotreby a emisií. Na elektrinu prejde táto Panamera až 50 km, no opäť len teoreticky.

Ako základný zdroj hnacej sily používa Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid preplňovaný osemvalec s výkonom 404 kW (550 k). K nemu je pripojený elektromotor s výkonom 100 kW (136 k) a osemstupňová dvojspojková prevodovka.

Panamera Turbo S E-Hybrid dostala ešte pomerne veľký li-ion akumulátor o kapacite 14,1 kWh. Z bežnej 220V domácej zásuvky sa podľa automobilky nabije za šesť hodín. Výkonnejšia príplatková nabíjačka zrýchli nabíjanie na asi dve hodiny. Nechýba možnosť auto pripojené k nabíjačke zároveň chladiť alebo vykurovať. Všetko sa dá nastaviť pomocou aplikácie a sledovať na mobile.

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid sa predstaví na autosalóne v Ženeve hneď v dvoch verziách. Štandardné sa bude predávať za 185 736 eur, predĺžená Executive s rázvorom dlhším o 150 mm začína na sume 199 183 eur. Oficiálne ceny pre slovenský trh budú zverejnené až neskôr.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY