vytisknout velikost písma Najviac dieselov jazdí v Európe, hybridov potom v Japonsku

Najviac dieselov jazdí v Európe, hybridov potom v Japonsku

Teda, nie na absolútny počet, ale pomerne proti ostatným autám. V zastúpení naftových motorov tak vedie Európa, ale tesne v závese je India. Pokiaľ ide o hybridy, najviac ich v pomere k počtu áut jazdí v Japonsku, čisto benzínových áut je potom najviac v Číne.

Zaujímavé je, že okrem Európy a Indie si naftu obľúbila už len Južná Kórea. Všade inde je nafta v osobných autách okrajovým palivom. Niektoré trhy dávajú prednosť bioliehu vyrobenému z rastlinných produktov, najmä potom Brazília a Argentína. Veľké zastúpenie bioliehu je ale aj v USA, v Európe je obvyklý skôr v Škandinávii.

Dáta zverejnila spoločnosť Bosch, ktorá tak upozorňuje na to, že najmä pre Európu bude veľmi ťažké znížiť emisie pevných častíc a oxidov dusíka na hodnoty požadované Európskou komisiou. Najviac škodlivých emisií totiž vychádza práve z naftových motorov a pokiaľ ide o pevné čističe, škodia aj moderné priamovstrekový motory.

  Benzín Diesel Hybrid Ethanol Plyn Elektrina Iné
Európa (EU15) 43 % 53 % <2 % <1 % 2 %    
USA 74 % 3 % 3 % 20 %     <1 %
Čína 99 %   <1 %       <1 %
Japonsko 79 % 2 % 19 %       <1 %
Južná Kórea 53 % 30 % 2 %   11 %   4 %
Brazília a Argentína 74 % <1 %   24 %      
India 46 % 51 % <1 %   1 %   1 %

Bosch ďalej predpokladá, že zatiaľ čo v Európe bude podiel nových naftových áut stagnovať, v USA ich obľuba do roku 2018 vzrastie na 10% podiel. Elektrické autá nemajú príliš ružovú budúcnosť, to sa skôr presadí hybridný pohon. Teraz sa navyše pozornosť obracia k vodíku a vodiči si stále viac všímajú pohonu na plyn (či už LPG, alebo CNG).

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

dnes | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

včera | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY