vytisknout velikost písma Najviac dieselov jazdí v Európe, hybridov potom v Japonsku

Najviac dieselov jazdí v Európe, hybridov potom v Japonsku

Teda, nie na absolútny počet, ale pomerne proti ostatným autám. V zastúpení naftových motorov tak vedie Európa, ale tesne v závese je India. Pokiaľ ide o hybridy, najviac ich v pomere k počtu áut jazdí v Japonsku, čisto benzínových áut je potom najviac v Číne.

Zaujímavé je, že okrem Európy a Indie si naftu obľúbila už len Južná Kórea. Všade inde je nafta v osobných autách okrajovým palivom. Niektoré trhy dávajú prednosť bioliehu vyrobenému z rastlinných produktov, najmä potom Brazília a Argentína. Veľké zastúpenie bioliehu je ale aj v USA, v Európe je obvyklý skôr v Škandinávii.

Dáta zverejnila spoločnosť Bosch, ktorá tak upozorňuje na to, že najmä pre Európu bude veľmi ťažké znížiť emisie pevných častíc a oxidov dusíka na hodnoty požadované Európskou komisiou. Najviac škodlivých emisií totiž vychádza práve z naftových motorov a pokiaľ ide o pevné čističe, škodia aj moderné priamovstrekový motory.

  Benzín Diesel Hybrid Ethanol Plyn Elektrina Iné
Európa (EU15) 43 % 53 % <2 % <1 % 2 %    
USA 74 % 3 % 3 % 20 %     <1 %
Čína 99 %   <1 %       <1 %
Japonsko 79 % 2 % 19 %       <1 %
Južná Kórea 53 % 30 % 2 %   11 %   4 %
Brazília a Argentína 74 % <1 %   24 %      
India 46 % 51 % <1 %   1 %   1 %

Bosch ďalej predpokladá, že zatiaľ čo v Európe bude podiel nových naftových áut stagnovať, v USA ich obľuba do roku 2018 vzrastie na 10% podiel. Elektrické autá nemajú príliš ružovú budúcnosť, to sa skôr presadí hybridný pohon. Teraz sa navyše pozornosť obracia k vodíku a vodiči si stále viac všímajú pohonu na plyn (či už LPG, alebo CNG).

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY