vytisknout velikost písma Najviac dieselov jazdí v Európe, hybridov potom v Japonsku

Najviac dieselov jazdí v Európe, hybridov potom v Japonsku

Teda, nie na absolútny počet, ale pomerne proti ostatným autám. V zastúpení naftových motorov tak vedie Európa, ale tesne v závese je India. Pokiaľ ide o hybridy, najviac ich v pomere k počtu áut jazdí v Japonsku, čisto benzínových áut je potom najviac v Číne.

Zaujímavé je, že okrem Európy a Indie si naftu obľúbila už len Južná Kórea. Všade inde je nafta v osobných autách okrajovým palivom. Niektoré trhy dávajú prednosť bioliehu vyrobenému z rastlinných produktov, najmä potom Brazília a Argentína. Veľké zastúpenie bioliehu je ale aj v USA, v Európe je obvyklý skôr v Škandinávii.

Dáta zverejnila spoločnosť Bosch, ktorá tak upozorňuje na to, že najmä pre Európu bude veľmi ťažké znížiť emisie pevných častíc a oxidov dusíka na hodnoty požadované Európskou komisiou. Najviac škodlivých emisií totiž vychádza práve z naftových motorov a pokiaľ ide o pevné čističe, škodia aj moderné priamovstrekový motory.

  Benzín Diesel Hybrid Ethanol Plyn Elektrina Iné
Európa (EU15) 43 % 53 % <2 % <1 % 2 %    
USA 74 % 3 % 3 % 20 %     <1 %
Čína 99 %   <1 %       <1 %
Japonsko 79 % 2 % 19 %       <1 %
Južná Kórea 53 % 30 % 2 %   11 %   4 %
Brazília a Argentína 74 % <1 %   24 %      
India 46 % 51 % <1 %   1 %   1 %

Bosch ďalej predpokladá, že zatiaľ čo v Európe bude podiel nových naftových áut stagnovať, v USA ich obľuba do roku 2018 vzrastie na 10% podiel. Elektrické autá nemajú príliš ružovú budúcnosť, to sa skôr presadí hybridný pohon. Teraz sa navyše pozornosť obracia k vodíku a vodiči si stále viac všímajú pohonu na plyn (či už LPG, alebo CNG).

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY