vytisknout velikost písma Najviac dieselov jazdí v Európe, hybridov potom v Japonsku

Najviac dieselov jazdí v Európe, hybridov potom v Japonsku

Teda, nie na absolútny počet, ale pomerne proti ostatným autám. V zastúpení naftových motorov tak vedie Európa, ale tesne v závese je India. Pokiaľ ide o hybridy, najviac ich v pomere k počtu áut jazdí v Japonsku, čisto benzínových áut je potom najviac v Číne.

Zaujímavé je, že okrem Európy a Indie si naftu obľúbila už len Južná Kórea. Všade inde je nafta v osobných autách okrajovým palivom. Niektoré trhy dávajú prednosť bioliehu vyrobenému z rastlinných produktov, najmä potom Brazília a Argentína. Veľké zastúpenie bioliehu je ale aj v USA, v Európe je obvyklý skôr v Škandinávii.

Dáta zverejnila spoločnosť Bosch, ktorá tak upozorňuje na to, že najmä pre Európu bude veľmi ťažké znížiť emisie pevných častíc a oxidov dusíka na hodnoty požadované Európskou komisiou. Najviac škodlivých emisií totiž vychádza práve z naftových motorov a pokiaľ ide o pevné čističe, škodia aj moderné priamovstrekový motory.

  Benzín Diesel Hybrid Ethanol Plyn Elektrina Iné
Európa (EU15) 43 % 53 % <2 % <1 % 2 %    
USA 74 % 3 % 3 % 20 %     <1 %
Čína 99 %   <1 %       <1 %
Japonsko 79 % 2 % 19 %       <1 %
Južná Kórea 53 % 30 % 2 %   11 %   4 %
Brazília a Argentína 74 % <1 %   24 %      
India 46 % 51 % <1 %   1 %   1 %

Bosch ďalej predpokladá, že zatiaľ čo v Európe bude podiel nových naftových áut stagnovať, v USA ich obľuba do roku 2018 vzrastie na 10% podiel. Elektrické autá nemajú príliš ružovú budúcnosť, to sa skôr presadí hybridný pohon. Teraz sa navyše pozornosť obracia k vodíku a vodiči si stále viac všímajú pohonu na plyn (či už LPG, alebo CNG).

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY