vytisknout velikost písma Najviac dieselov jazdí v Európe, hybridov potom v Japonsku

Najviac dieselov jazdí v Európe, hybridov potom v Japonsku

Teda, nie na absolútny počet, ale pomerne proti ostatným autám. V zastúpení naftových motorov tak vedie Európa, ale tesne v závese je India. Pokiaľ ide o hybridy, najviac ich v pomere k počtu áut jazdí v Japonsku, čisto benzínových áut je potom najviac v Číne.

Zaujímavé je, že okrem Európy a Indie si naftu obľúbila už len Južná Kórea. Všade inde je nafta v osobných autách okrajovým palivom. Niektoré trhy dávajú prednosť bioliehu vyrobenému z rastlinných produktov, najmä potom Brazília a Argentína. Veľké zastúpenie bioliehu je ale aj v USA, v Európe je obvyklý skôr v Škandinávii.

Dáta zverejnila spoločnosť Bosch, ktorá tak upozorňuje na to, že najmä pre Európu bude veľmi ťažké znížiť emisie pevných častíc a oxidov dusíka na hodnoty požadované Európskou komisiou. Najviac škodlivých emisií totiž vychádza práve z naftových motorov a pokiaľ ide o pevné čističe, škodia aj moderné priamovstrekový motory.

  Benzín Diesel Hybrid Ethanol Plyn Elektrina Iné
Európa (EU15) 43 % 53 % <2 % <1 % 2 %    
USA 74 % 3 % 3 % 20 %     <1 %
Čína 99 %   <1 %       <1 %
Japonsko 79 % 2 % 19 %       <1 %
Južná Kórea 53 % 30 % 2 %   11 %   4 %
Brazília a Argentína 74 % <1 %   24 %      
India 46 % 51 % <1 %   1 %   1 %

Bosch ďalej predpokladá, že zatiaľ čo v Európe bude podiel nových naftových áut stagnovať, v USA ich obľuba do roku 2018 vzrastie na 10% podiel. Elektrické autá nemajú príliš ružovú budúcnosť, to sa skôr presadí hybridný pohon. Teraz sa navyše pozornosť obracia k vodíku a vodiči si stále viac všímajú pohonu na plyn (či už LPG, alebo CNG).

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY