vytisknout velikost písma Najrýchlejšie štvormiestne auto na svete má 710 koní

Nové Bentley Continental SuperSports je najrýchlejší štvormiestny automobil na svete a zároveň historicky najrýchlejšie Bentley. Dvanásťvalcový motor ponúkne 710 koní a 1017 Nm. Kupé sa rozbehne až na 336 km/h, kabriolet zvládne 330 km/h. SuperSports je zároveň aj vôbec najľahšia verzia modelu Continental. Žiadny iný model na svetovom trhu neponúka tak veľké karbón-keramické kotúče ako Continental SuperSports.
Najrýchlejšie štvormiestne auto na svete má 710 koní

Ako automobilka Bentley sľúbila, tak aj urobila. Dnes predstavila svoj historicky vôbec najrýchlejší model. Volá sa Continental SuperSports a okrem iného ide aktuálne aj o najrýchlejší štvormiestny automobil na trhu.

Inžinieri zapracovali na preplňovanom šesťlitrovom dvanásťvalci, ktorý oproti doterajšej vrcholnej verzii Continental Speed ​​ešte ďalej posilnil. Výsledok dosahuje výkon 522 kW (710 k) a krútiaceho momentu 1017 Nm. Upravené boli turbodúchadla alebo aj systém chladenia, zmeny sa ale týkajú aj kľukového mechanizmu a hlavných a ojničných ložísk.

Kupé akceleruje z nuly na 100 km/h za 3,5 s a rozbehne sa na 336 km/h. Vyhotovenie Convertible potrebuje o 0,4 s viac a jeho maximálna rýchlosť je nižšia o 6 km/h. To ale nič nemení na skutočnosti, že Continental SuperSports Convertible je najrýchlejším kabrioletom na svete.

Nová verzia Bentley Continental sa pýši ešte jedným "naj". Je to najľahšia varianta súčasnej generácie modelu Continental. Dôvodom sú predovšetkým karbón-keramické brzdy a kované kolesá veľkosti 21". Mimochodom, kotúče majú veľkosť 420 mm vpredu a 356 mm vzadu. Sú tak najväčšie na trhu. To dohromady predstavuje úsporu 20 kg. Ďalších 5 kg je možné ušetriť príplatkovým titánovým výfukom. Stále ale ide o veľmi ťažký automobil. Kupé váži bezmála 2,3 tony, kabriolet je ešte o 200 kg ťažší.
Dalšie úpravy sa týkajú automatickej prevodovky a podvozku. Ten bol znížený a má byť tuhší, Bentley ale stále sľubuje príkladný komfort. Poháňané sú všetky kolesá, pričom základný pomer je 40/60 v prospech zadnej nápravy. Nechýba ani vektorovanie krútiaceho momentu za pomoci bŕzd.
Verzia SuperSports dostala prepracované nárazníky, výraznejšie prahy a karbón. Z tohto materiálu je vyrobený napríklad predný a zadný spojler, karbón nájdeme aj na kapote. Interiér je samozrejme maximálne luxusný a keď si to budete želať, môže byť dokonca trojfarebný. Niečo také ponúka Bentley pri súčasnej generácii modelu Continental prvýkrát.
 
Termín uvedenia na trh ani obstarávaciu cenu Bentley v tlačovej správe nespomína. Je však jasné, že pre zákazníkov, ktorí sa musia pýtať na presnú sumu, toto auto určené nie je.
Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY