vytisknout velikost písma Najrýchlejší kabriolet sveta sa volá Brabus 850

Nemecká tuningová spoločnosť sa zameriava na vysokovýkonné úpravy už i tak dosť rýchlych Mercedesov. Jej najnovší počin vychádza z modelu S 63 AMG cabrio.
Najrýchlejší kabriolet sveta sa volá Brabus 850

Štandardný Mercedes-Benz S 63 kabriolet nie je auto, s ktorým by ste patrili k brzdám prevádzky. Vďaka motoru V8 5,5 l s výkonom 430 kW dokáže akcelerovať z pokoja na 100 km/h za 3,9 s a nebyť elektronického obmedzovača nastaveného na 250 km/h, iste by zdolal tristovku. Po zásahu nemeckej tuningovej spoločnosti Brabus sa ale jazdné výkony luxusného kabrioletu posúvajú na ešte zúrivejšiu úroveň.

4-b16aa0373_1.jpg

Po prevŕtaní motora na šesť litrov a výmene prakticky všetkých jeho vnútorností narástol výkon na 625 kW čiže 850 koní. Odtiaľ číslovka v označení "Brabus 850 6.0 Biturbo Cabrio".Pohon všetkých kolies aj sedemstupňová prevodovka pochádzajú zo štandardného modelu. Úpravca sľubuje akceleráciu 0-100 km/h za 3,5 sekundy a najvyššiu rýchlosť 350 km/h. Aj v tomto prípade však rozhoduje elektronický obmedzovač!

Mechanika i aerodynamika vozidla by údajne dovolili ešte vyššie tempo, limitujúcim faktorom sú pneumatiky. Možno najvýrečnejšie svedectvo o dynamickom potenciáli autá poskytuje údaj o zrýchlení 0-200 km/h: 9,4 sekundy. Brabus tak prekonáva všetku mysliteľnú konkurenciu so sťahovacou strechou, od Bentley Continental GT až po dvanásťvalcový Mercedes S 65.

4-b16aa0395_1.jpg

Vedľa úpravy motora ponúka Brabus aj kompletnú sadu aerodynamických doplnkov z uhlíkových vlákien, kolesá rôznych vzorov a veľkostí alebo kompletné prečalúnenie interiéru. Brabus ponúka model 850 už aj ako hotové auto, cenu však nezverejňuje. 

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY