vytisknout velikost písma Najrýchlejší kabriolet sveta sa volá Brabus 850

Nemecká tuningová spoločnosť sa zameriava na vysokovýkonné úpravy už i tak dosť rýchlych Mercedesov. Jej najnovší počin vychádza z modelu S 63 AMG cabrio.
Najrýchlejší kabriolet sveta sa volá Brabus 850

Štandardný Mercedes-Benz S 63 kabriolet nie je auto, s ktorým by ste patrili k brzdám prevádzky. Vďaka motoru V8 5,5 l s výkonom 430 kW dokáže akcelerovať z pokoja na 100 km/h za 3,9 s a nebyť elektronického obmedzovača nastaveného na 250 km/h, iste by zdolal tristovku. Po zásahu nemeckej tuningovej spoločnosti Brabus sa ale jazdné výkony luxusného kabrioletu posúvajú na ešte zúrivejšiu úroveň.

4-b16aa0373_1.jpg

Po prevŕtaní motora na šesť litrov a výmene prakticky všetkých jeho vnútorností narástol výkon na 625 kW čiže 850 koní. Odtiaľ číslovka v označení "Brabus 850 6.0 Biturbo Cabrio".Pohon všetkých kolies aj sedemstupňová prevodovka pochádzajú zo štandardného modelu. Úpravca sľubuje akceleráciu 0-100 km/h za 3,5 sekundy a najvyššiu rýchlosť 350 km/h. Aj v tomto prípade však rozhoduje elektronický obmedzovač!

Mechanika i aerodynamika vozidla by údajne dovolili ešte vyššie tempo, limitujúcim faktorom sú pneumatiky. Možno najvýrečnejšie svedectvo o dynamickom potenciáli autá poskytuje údaj o zrýchlení 0-200 km/h: 9,4 sekundy. Brabus tak prekonáva všetku mysliteľnú konkurenciu so sťahovacou strechou, od Bentley Continental GT až po dvanásťvalcový Mercedes S 65.

4-b16aa0395_1.jpg

Vedľa úpravy motora ponúka Brabus aj kompletnú sadu aerodynamických doplnkov z uhlíkových vlákien, kolesá rôznych vzorov a veľkostí alebo kompletné prečalúnenie interiéru. Brabus ponúka model 850 už aj ako hotové auto, cenu však nezverejňuje. 

Test BMW M550i xDrive M Performance

Test BMW M550i xDrive M Performance

Máme radi, že BMW M550i xDrive funguje ako veľmi bežné auto, a nezvádza vodičov k neprístojnostiam. Je to skvelé pretekárske auto. Zabudnite na naftu a kúpte si ho!

včera | Dalibor Žák
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY