vytisknout velikost písma Najrýchlejší kabriolet sveta sa volá Brabus 850

Nemecká tuningová spoločnosť sa zameriava na vysokovýkonné úpravy už i tak dosť rýchlych Mercedesov. Jej najnovší počin vychádza z modelu S 63 AMG cabrio.
Najrýchlejší kabriolet sveta sa volá Brabus 850

Štandardný Mercedes-Benz S 63 kabriolet nie je auto, s ktorým by ste patrili k brzdám prevádzky. Vďaka motoru V8 5,5 l s výkonom 430 kW dokáže akcelerovať z pokoja na 100 km/h za 3,9 s a nebyť elektronického obmedzovača nastaveného na 250 km/h, iste by zdolal tristovku. Po zásahu nemeckej tuningovej spoločnosti Brabus sa ale jazdné výkony luxusného kabrioletu posúvajú na ešte zúrivejšiu úroveň.

4-b16aa0373_1.jpg

Po prevŕtaní motora na šesť litrov a výmene prakticky všetkých jeho vnútorností narástol výkon na 625 kW čiže 850 koní. Odtiaľ číslovka v označení "Brabus 850 6.0 Biturbo Cabrio".Pohon všetkých kolies aj sedemstupňová prevodovka pochádzajú zo štandardného modelu. Úpravca sľubuje akceleráciu 0-100 km/h za 3,5 sekundy a najvyššiu rýchlosť 350 km/h. Aj v tomto prípade však rozhoduje elektronický obmedzovač!

Mechanika i aerodynamika vozidla by údajne dovolili ešte vyššie tempo, limitujúcim faktorom sú pneumatiky. Možno najvýrečnejšie svedectvo o dynamickom potenciáli autá poskytuje údaj o zrýchlení 0-200 km/h: 9,4 sekundy. Brabus tak prekonáva všetku mysliteľnú konkurenciu so sťahovacou strechou, od Bentley Continental GT až po dvanásťvalcový Mercedes S 65.

4-b16aa0395_1.jpg

Vedľa úpravy motora ponúka Brabus aj kompletnú sadu aerodynamických doplnkov z uhlíkových vlákien, kolesá rôznych vzorov a veľkostí alebo kompletné prečalúnenie interiéru. Brabus ponúka model 850 už aj ako hotové auto, cenu však nezverejňuje. 

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY