vytisknout velikost písma Najrýchlejší kabriolet sveta sa volá Brabus 850

Nemecká tuningová spoločnosť sa zameriava na vysokovýkonné úpravy už i tak dosť rýchlych Mercedesov. Jej najnovší počin vychádza z modelu S 63 AMG cabrio.
Najrýchlejší kabriolet sveta sa volá Brabus 850

Štandardný Mercedes-Benz S 63 kabriolet nie je auto, s ktorým by ste patrili k brzdám prevádzky. Vďaka motoru V8 5,5 l s výkonom 430 kW dokáže akcelerovať z pokoja na 100 km/h za 3,9 s a nebyť elektronického obmedzovača nastaveného na 250 km/h, iste by zdolal tristovku. Po zásahu nemeckej tuningovej spoločnosti Brabus sa ale jazdné výkony luxusného kabrioletu posúvajú na ešte zúrivejšiu úroveň.

4-b16aa0373_1.jpg

Po prevŕtaní motora na šesť litrov a výmene prakticky všetkých jeho vnútorností narástol výkon na 625 kW čiže 850 koní. Odtiaľ číslovka v označení "Brabus 850 6.0 Biturbo Cabrio".Pohon všetkých kolies aj sedemstupňová prevodovka pochádzajú zo štandardného modelu. Úpravca sľubuje akceleráciu 0-100 km/h za 3,5 sekundy a najvyššiu rýchlosť 350 km/h. Aj v tomto prípade však rozhoduje elektronický obmedzovač!

Mechanika i aerodynamika vozidla by údajne dovolili ešte vyššie tempo, limitujúcim faktorom sú pneumatiky. Možno najvýrečnejšie svedectvo o dynamickom potenciáli autá poskytuje údaj o zrýchlení 0-200 km/h: 9,4 sekundy. Brabus tak prekonáva všetku mysliteľnú konkurenciu so sťahovacou strechou, od Bentley Continental GT až po dvanásťvalcový Mercedes S 65.

4-b16aa0395_1.jpg

Vedľa úpravy motora ponúka Brabus aj kompletnú sadu aerodynamických doplnkov z uhlíkových vlákien, kolesá rôznych vzorov a veľkostí alebo kompletné prečalúnenie interiéru. Brabus ponúka model 850 už aj ako hotové auto, cenu však nezverejňuje. 

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY