vytisknout velikost písma Najpredávanejšou ázijskou značkou v Európe už nie je Toyota, ale Nissan

Najpredávanejšou ázijskou značkou v Európe už nie je Toyota, ale Nissan

Nissan sa stal najpredávanejšou ázijskou značkou v Európe za prvých šesť mesiacov roku 2015, keď vďaka silným trhom vo Veľkej Británii, Francúzsku a Nemecku predbehol Toyotu, ktorá utrpela predovšetkým kvôli veľkému prepadu svojho predaja v Nemecku.

Toyota sa na prvé miesto v Európe dostala v roku 1998, keď preskočila práve Nissan. Ten sa po dlhoročnej snahe vrátil na prvú priečku až teraz. Nutné ale podotknúť, že aktuálna modelová paleta Toyoty je už pomerne zastaraná, zatiaľ čo Nissan ťaží z nových populárnych modelov. Predaje ťahá napríklad nový Qashqai.

Registrácie nových Nissanov poskočili medziročne o 21% na 303 507 áut za prvých šesť mesiacov roka. Zvýšil sa aj trhový podiel Nissanu a to z 3,7 na 4,1%. Predaja rástli aj Toyote, ale nie takým tempom. Polepšila si len o 4,2%, keď predala 293 968 áut. Jej trhový podiel sú štyri percentá.

Nissan Qashqai stojí za veľkým úspechom značky. Za prvých päť mesiacov sa ho predalo 101 579 kusov z celkového počtu 249 164 vozidiel tejto automobilky. Toyota potom v reakcii na klesajúce predaje v Nemecku (čísla padla o 7%) zatvorí až 100 dílerstiev, píšu Autonews.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY