vytisknout velikost písma Najpredávanejšou ázijskou značkou v Európe už nie je Toyota, ale Nissan

Najpredávanejšou ázijskou značkou v Európe už nie je Toyota, ale Nissan

Nissan sa stal najpredávanejšou ázijskou značkou v Európe za prvých šesť mesiacov roku 2015, keď vďaka silným trhom vo Veľkej Británii, Francúzsku a Nemecku predbehol Toyotu, ktorá utrpela predovšetkým kvôli veľkému prepadu svojho predaja v Nemecku.

Toyota sa na prvé miesto v Európe dostala v roku 1998, keď preskočila práve Nissan. Ten sa po dlhoročnej snahe vrátil na prvú priečku až teraz. Nutné ale podotknúť, že aktuálna modelová paleta Toyoty je už pomerne zastaraná, zatiaľ čo Nissan ťaží z nových populárnych modelov. Predaje ťahá napríklad nový Qashqai.

Registrácie nových Nissanov poskočili medziročne o 21% na 303 507 áut za prvých šesť mesiacov roka. Zvýšil sa aj trhový podiel Nissanu a to z 3,7 na 4,1%. Predaja rástli aj Toyote, ale nie takým tempom. Polepšila si len o 4,2%, keď predala 293 968 áut. Jej trhový podiel sú štyri percentá.

Nissan Qashqai stojí za veľkým úspechom značky. Za prvých päť mesiacov sa ho predalo 101 579 kusov z celkového počtu 249 164 vozidiel tejto automobilky. Toyota potom v reakcii na klesajúce predaje v Nemecku (čísla padla o 7%) zatvorí až 100 dílerstiev, píšu Autonews.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY