vytisknout velikost písma Najpredávanejšou ázijskou značkou v Európe už nie je Toyota, ale Nissan

Najpredávanejšou ázijskou značkou v Európe už nie je Toyota, ale Nissan

Nissan sa stal najpredávanejšou ázijskou značkou v Európe za prvých šesť mesiacov roku 2015, keď vďaka silným trhom vo Veľkej Británii, Francúzsku a Nemecku predbehol Toyotu, ktorá utrpela predovšetkým kvôli veľkému prepadu svojho predaja v Nemecku.

Toyota sa na prvé miesto v Európe dostala v roku 1998, keď preskočila práve Nissan. Ten sa po dlhoročnej snahe vrátil na prvú priečku až teraz. Nutné ale podotknúť, že aktuálna modelová paleta Toyoty je už pomerne zastaraná, zatiaľ čo Nissan ťaží z nových populárnych modelov. Predaje ťahá napríklad nový Qashqai.

Registrácie nových Nissanov poskočili medziročne o 21% na 303 507 áut za prvých šesť mesiacov roka. Zvýšil sa aj trhový podiel Nissanu a to z 3,7 na 4,1%. Predaja rástli aj Toyote, ale nie takým tempom. Polepšila si len o 4,2%, keď predala 293 968 áut. Jej trhový podiel sú štyri percentá.

Nissan Qashqai stojí za veľkým úspechom značky. Za prvých päť mesiacov sa ho predalo 101 579 kusov z celkového počtu 249 164 vozidiel tejto automobilky. Toyota potom v reakcii na klesajúce predaje v Nemecku (čísla padla o 7%) zatvorí až 100 dílerstiev, píšu Autonews.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY