vytisknout velikost písma Najpredávanejšia Corvette? Červená s čiernymi kolesami

Najpredávanejšia Corvette? Červená s čiernymi kolesami

Americká legenda s ôsmimi valcami a laminátovou (dnes už skôr karbónovou) karosériou sa od vlaňajška vyrába v siedmej generácii. Výkony zasahujú takmer do sfér superšportov, hoci jej stále zostávajú vidlicové osemvalce vpredu a nie za sedadlami posádky. Nie je lacná, stojí minimálne 54-tisíc dolárov, napriek tomu sa predáva lepšie ako C6. Trikrát lepšie!

V už uzavretom modelovom roku 2014 totiž oficiálne vzniklo 37 288 kusov. To je rovnako ako za predchádzajúce tri sezóny, kedy sa ponúkala ešte šestka, dohromady! Najpopulárnejšia je mimochodom verzia Z51 s magnetoreologickými tlmičmi a čiernymi kolesami. Farbám karosérie zase dominuje červená Torch. V tej nám nového Stingraya predstavila aj samotná automobilka vlani v Detroite a na firemných fotkách. A pristane mu!

O rekord nejde

Vette C6 bola v počiatkoch kariéry úspešnejšia, prvý rok (2005) si jukúpilo v Štátoch 37 372 ľudí a prekvapivo v čiernej farbe! Ešte lepší výsledok jej priniesla sezóna 2007, kedy dosiahla absolútne najvyššiu cifru. Do garáže si ju postavilo 40 561 klientov. A potom prišla kríza a riadený bankrot koncernu... Keby sme sa chceli dopátrať rovnakého, prípadne ešte vyššieho odbytu ďalej v histórii, museli by sme až do roku 1985. To sa ale vyrábala plochá štvrtá generácia.

Vráťme sa späť do súčasnosti. V štatistikách modelu 2014 prevažujú kupé nad otvorenými verziami, pre "convertible" sa rozhodlo len 10 723 majiteľov, teda ani nie tretina. Čo je ďalej "in" vo výbave? Napríklad čierna koža, navigácia, u kupé pevná strecha (môžete mať aj presklenú alebo karbónovú), šesťstupňový automat s páčkami pod volantom a športový výfuk. Tí, ktorí nevolia spomínaný balíček Z51, si dávajú nechať namontovať originálne chromované kolesá. Všetko vyplýva z oficiálnych štatistík výrobcu.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY