vytisknout velikost písma Najpredávanejšia Corvette? Červená s čiernymi kolesami

Najpredávanejšia Corvette? Červená s čiernymi kolesami

Americká legenda s ôsmimi valcami a laminátovou (dnes už skôr karbónovou) karosériou sa od vlaňajška vyrába v siedmej generácii. Výkony zasahujú takmer do sfér superšportov, hoci jej stále zostávajú vidlicové osemvalce vpredu a nie za sedadlami posádky. Nie je lacná, stojí minimálne 54-tisíc dolárov, napriek tomu sa predáva lepšie ako C6. Trikrát lepšie!

V už uzavretom modelovom roku 2014 totiž oficiálne vzniklo 37 288 kusov. To je rovnako ako za predchádzajúce tri sezóny, kedy sa ponúkala ešte šestka, dohromady! Najpopulárnejšia je mimochodom verzia Z51 s magnetoreologickými tlmičmi a čiernymi kolesami. Farbám karosérie zase dominuje červená Torch. V tej nám nového Stingraya predstavila aj samotná automobilka vlani v Detroite a na firemných fotkách. A pristane mu!

O rekord nejde

Vette C6 bola v počiatkoch kariéry úspešnejšia, prvý rok (2005) si jukúpilo v Štátoch 37 372 ľudí a prekvapivo v čiernej farbe! Ešte lepší výsledok jej priniesla sezóna 2007, kedy dosiahla absolútne najvyššiu cifru. Do garáže si ju postavilo 40 561 klientov. A potom prišla kríza a riadený bankrot koncernu... Keby sme sa chceli dopátrať rovnakého, prípadne ešte vyššieho odbytu ďalej v histórii, museli by sme až do roku 1985. To sa ale vyrábala plochá štvrtá generácia.

Vráťme sa späť do súčasnosti. V štatistikách modelu 2014 prevažujú kupé nad otvorenými verziami, pre "convertible" sa rozhodlo len 10 723 majiteľov, teda ani nie tretina. Čo je ďalej "in" vo výbave? Napríklad čierna koža, navigácia, u kupé pevná strecha (môžete mať aj presklenú alebo karbónovú), šesťstupňový automat s páčkami pod volantom a športový výfuk. Tí, ktorí nevolia spomínaný balíček Z51, si dávajú nechať namontovať originálne chromované kolesá. Všetko vyplýva z oficiálnych štatistík výrobcu.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY