vytisknout velikost písma Najpredávanejšia Corvette? Červená s čiernymi kolesami

Najpredávanejšia Corvette? Červená s čiernymi kolesami

Americká legenda s ôsmimi valcami a laminátovou (dnes už skôr karbónovou) karosériou sa od vlaňajška vyrába v siedmej generácii. Výkony zasahujú takmer do sfér superšportov, hoci jej stále zostávajú vidlicové osemvalce vpredu a nie za sedadlami posádky. Nie je lacná, stojí minimálne 54-tisíc dolárov, napriek tomu sa predáva lepšie ako C6. Trikrát lepšie!

V už uzavretom modelovom roku 2014 totiž oficiálne vzniklo 37 288 kusov. To je rovnako ako za predchádzajúce tri sezóny, kedy sa ponúkala ešte šestka, dohromady! Najpopulárnejšia je mimochodom verzia Z51 s magnetoreologickými tlmičmi a čiernymi kolesami. Farbám karosérie zase dominuje červená Torch. V tej nám nového Stingraya predstavila aj samotná automobilka vlani v Detroite a na firemných fotkách. A pristane mu!

O rekord nejde

Vette C6 bola v počiatkoch kariéry úspešnejšia, prvý rok (2005) si jukúpilo v Štátoch 37 372 ľudí a prekvapivo v čiernej farbe! Ešte lepší výsledok jej priniesla sezóna 2007, kedy dosiahla absolútne najvyššiu cifru. Do garáže si ju postavilo 40 561 klientov. A potom prišla kríza a riadený bankrot koncernu... Keby sme sa chceli dopátrať rovnakého, prípadne ešte vyššieho odbytu ďalej v histórii, museli by sme až do roku 1985. To sa ale vyrábala plochá štvrtá generácia.

Vráťme sa späť do súčasnosti. V štatistikách modelu 2014 prevažujú kupé nad otvorenými verziami, pre "convertible" sa rozhodlo len 10 723 majiteľov, teda ani nie tretina. Čo je ďalej "in" vo výbave? Napríklad čierna koža, navigácia, u kupé pevná strecha (môžete mať aj presklenú alebo karbónovú), šesťstupňový automat s páčkami pod volantom a športový výfuk. Tí, ktorí nevolia spomínaný balíček Z51, si dávajú nechať namontovať originálne chromované kolesá. Všetko vyplýva z oficiálnych štatistík výrobcu.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY