vytisknout velikost písma Najpredávanejšia Corvette? Červená s čiernymi kolesami

Najpredávanejšia Corvette? Červená s čiernymi kolesami

Americká legenda s ôsmimi valcami a laminátovou (dnes už skôr karbónovou) karosériou sa od vlaňajška vyrába v siedmej generácii. Výkony zasahujú takmer do sfér superšportov, hoci jej stále zostávajú vidlicové osemvalce vpredu a nie za sedadlami posádky. Nie je lacná, stojí minimálne 54-tisíc dolárov, napriek tomu sa predáva lepšie ako C6. Trikrát lepšie!

V už uzavretom modelovom roku 2014 totiž oficiálne vzniklo 37 288 kusov. To je rovnako ako za predchádzajúce tri sezóny, kedy sa ponúkala ešte šestka, dohromady! Najpopulárnejšia je mimochodom verzia Z51 s magnetoreologickými tlmičmi a čiernymi kolesami. Farbám karosérie zase dominuje červená Torch. V tej nám nového Stingraya predstavila aj samotná automobilka vlani v Detroite a na firemných fotkách. A pristane mu!

O rekord nejde

Vette C6 bola v počiatkoch kariéry úspešnejšia, prvý rok (2005) si jukúpilo v Štátoch 37 372 ľudí a prekvapivo v čiernej farbe! Ešte lepší výsledok jej priniesla sezóna 2007, kedy dosiahla absolútne najvyššiu cifru. Do garáže si ju postavilo 40 561 klientov. A potom prišla kríza a riadený bankrot koncernu... Keby sme sa chceli dopátrať rovnakého, prípadne ešte vyššieho odbytu ďalej v histórii, museli by sme až do roku 1985. To sa ale vyrábala plochá štvrtá generácia.

Vráťme sa späť do súčasnosti. V štatistikách modelu 2014 prevažujú kupé nad otvorenými verziami, pre "convertible" sa rozhodlo len 10 723 majiteľov, teda ani nie tretina. Čo je ďalej "in" vo výbave? Napríklad čierna koža, navigácia, u kupé pevná strecha (môžete mať aj presklenú alebo karbónovú), šesťstupňový automat s páčkami pod volantom a športový výfuk. Tí, ktorí nevolia spomínaný balíček Z51, si dávajú nechať namontovať originálne chromované kolesá. Všetko vyplýva z oficiálnych štatistík výrobcu.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY