vytisknout velikost písma Najostrejší VW Golf stojí 38 tisíc, o dve tisíc menej než predtým

Najostrejší VW Golf stojí 38 tisíc, o dve tisíc menej než predtým

Tuzemský importér značky Volkswagen zaradil do cenníka nový športový model Volkswagen Golf R. Ostrý hatchback s pohonom všetkých kolies a preplňovaným štvorvalcom 2.0 TFSI naladeným na 300 koní zaobstaráte najlacnejšie za 35 tisíc eur. Pokiaľ si budete priať praktickejšiu päťdverovú karosériu, musíte prihodiť tisícku navrch.

Dostanete tak auto so schopnosťou akcelerovať z pokoja na 100 km/h za 5,3 sekundy. Ak ale chcete naozaj najrýchlejší Golf, bude vás to stáť 37 až 38 tisíc eur. Až s dvojspojkovou prevodovkou DSG totiž Golf R zrýchľuje na stovku pod päť sekúnd.

Predchádzajúca generácia Golfu R, ktorú sme testovali vlani v máji, bola asi o 2 tisíc eur drahšia. Volkswagen tak očividne pokračuje v ústretové cenovej politike, ktorú uplatňuje pri ikonickej verzii Golfu GTI alebo pri kombíku Golf Variant.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY