vytisknout velikost písma Najostrejší VW Golf stojí 38 tisíc, o dve tisíc menej než predtým

Najostrejší VW Golf stojí 38 tisíc, o dve tisíc menej než predtým

Tuzemský importér značky Volkswagen zaradil do cenníka nový športový model Volkswagen Golf R. Ostrý hatchback s pohonom všetkých kolies a preplňovaným štvorvalcom 2.0 TFSI naladeným na 300 koní zaobstaráte najlacnejšie za 35 tisíc eur. Pokiaľ si budete priať praktickejšiu päťdverovú karosériu, musíte prihodiť tisícku navrch.

Dostanete tak auto so schopnosťou akcelerovať z pokoja na 100 km/h za 5,3 sekundy. Ak ale chcete naozaj najrýchlejší Golf, bude vás to stáť 37 až 38 tisíc eur. Až s dvojspojkovou prevodovkou DSG totiž Golf R zrýchľuje na stovku pod päť sekúnd.

Predchádzajúca generácia Golfu R, ktorú sme testovali vlani v máji, bola asi o 2 tisíc eur drahšia. Volkswagen tak očividne pokračuje v ústretové cenovej politike, ktorú uplatňuje pri ikonickej verzii Golfu GTI alebo pri kombíku Golf Variant.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY