vytisknout velikost písma Najlepším motorom roku 2015 sa stal trojvalcový hybrid z BMW i8

Anketa International Engine of the Year 2015 pozná svojich víťazov. Porotu najviac oslovil preplňovaný trojvalec 1,5 l od BMW spojený s hybridným pohonom, ktorý nájdeme v BMW i8.
Najlepším motorom roku 2015 sa stal trojvalcový hybrid z BMW i8
Zoznam kapitol
  1. Motor roka 2015
  2. Fotogaléria: Motor roka 2015

Na druhom mieste v celkovom hodnotení skončil motor Ford 1.0 EcoBoost, víťaz kategórie do jedného litra a tretia v poradí sa umiestnila trojvalcová tisícdvestovka Peugeot PureTech, ktorá tiež vyhrala kategórii od 1,0 do 1,4 l.

V kategórii do jedného litra s drvivým náskokom zvíťazil motor 1.0 EcoBoost od Fordu. Druhý sa umiestnil litrový trojvalec General Motors, ktorý majú napríklad Opel Adam, Corsa a Astra. Na tretie miesto sa dostal dvojvalec BMW, ktorý slúži ako generátor v BMW i3.

Kategória pod 1,0 liter
Motor Počet bodov
Preplňovaný trojvalec Ford 1.0 EcoBoost 444
Preplňovaný trojvalec General Motors 1.0 SIDI 176
Dvojvalec BMW REX 0,647 l 163
Preplňovaný trojvalec Volkswagen 1.0 TSI 138
Preplňovaný dvojvalec Fiat 0,875 l 132
Preplňovaný trojvalec Renault/Nissan 0.9 TCe 119

Kategórii od 1,0 do 1,4 litra ovládol trojvalec od koncernu PSA, ktorý nájdete napríklad v našom dlhodobo testovanom Peugeote 308 SW. Zvyšných päť priečok obsadili jednotky TSI od Volkswagenu.

Kategória 1,0 až 1,4 litra
Motor Počet bodov
Preplňovaný trojvalec Peugeot/Citroën 1,2 l 243
Preplňovaný štvorvalec Volkswagen 1.4 TSI Twincharger 174
Preplňovaný štvorvalec Volkswagen 1.4 TSI Hybrid 165
Preplňovaný štvorvalec Volkswagen 1.4 TSI 149
Preplňovaný štvorvalec Volkswagen 1.4 TSI ACT 132
Preplňovaný štvorvalec Volkswagen 1.2 TSI 123

Triedu od 1,4 do 1,8 l vyhral hybridný trojvalec BMW i8. Nasleduje tisícosemstovka Audi a tisícšesťstovka BMW/PSA. Trojvalec 1,5 l od BMW bez hybridného pohonu sa dostal na štvrté miesto.

Kategória 1,4 až 1,8 litra
Motor Počet bodov
Preplňovaný trojvalec BMW 1,5 l Hybrid 262
Preplňovaný čtyřválec Audi 1.8 TFSI 177
Preplňovaný čtyřválec BMW/PSA 1,6 l 158
Preplňovaný trojvalec BMW 1,5 l 151
Preplňovaný čtyřválec Ford 1.5 EcoBoost 80
Preplňovaný čtyřválec Fiat 1750 TBi 78

Přeplňovaný dvoulitr Mercedes-AMG vyhrál kategorii od 1,8 do 2,0 l. Následuje jednotka 2.0 TFSI od Audi a třetí se umístil dvoulitrový diesel od BMW. Na čtvrtém místě je dvoulitr od Volva s přeplňováním turbem a kompresorem.

Kategória 1,8 až 2,0 litra
Motor Počet bodov
Přeplňovaný štvorvalec Mercedes-AMG 2,0 l 298
Přeplňovaný štvorvalec Audi 2.0 TFSI 226
Přeplňovaný štvorvalec BMW 2,0 l Diesel 150
Přeplňovaný štvorvalec Volvo 2,0 l Twincharger 134
Přeplňovaný štvorvalec Volkswagen 2.0 TDI 118
Přeplňovaný štvorvalec BMW 2,0 l 111

Päťvalec Audi 2.5 TFSI oslovil porotu aj tentoraz a umiestnila ho na prvé miesto kategórie od 2,0 do 2,5 l. Na druhé miesto sa dostal diesel od Mazdy a tretí je nový štvorvalec 2.3 EcoBoost, ktorý nájdete napríklad vo Forde Focus RS alebo Forde mustang.

Kategória 2,0 až 2,5 litra
Motor Počet bodov
Preplňovaný päťvalec Audi 2.5 TFSI 347
Preplňovaný štvorvalec Mazda 2,2 l Diesel 184
Preplňovaný štvorvalec Ford 2.3 EcoBoost 152
Preplňovaný štvorvalec Mercedes 2,1 l Diesel 151
Preplňovaný štvorvalec Mercedes 2,1 Diesel Hybrid 125
Preplňovaný štvorvalec Subaru 2,5 l 117

Kategóriu do troch litrov vyhral radový šesťvalec z BMW M3 a M4. Na druhom mieste je civilná varianta šesťvalca od BMW a tretí je atmosférický šesťvalec 2,7 l z Porsche Cayman a Boxster. Je to jeden z mála atmosférických motorov, ktorý sa presadil.

Kategória 2,5 až 3,0 litra
Motor Počet bodov
Preplňovaný šesťvalec BMW M 3,0 l 246
Preplňovaný šesťvalec BMW 3,0 l 178
Šesťvalec Porsche 2,7 l 158
Preplňovaný šesťvalec BMW 3,0 l Diesel 148
Preplňovaný šesťvalec BMW M 3,0 l Diesel 124
Preplňovaný šesťvalec Volkswagen 3.0 TDI 111

Najlepší motor v triede od troch do štyroch litrov je osemvalec McLaren s objemom 3,8 l. Druhý skončil štvorliter Mercedes-AMG známy napríklad z kupé AMG GT a tretí je atmosférický šesťvalec Porsche 3,8 l, ktorý nájdete napríklad v modeli Carrera S alebo GT3.

Kategória 3,0 až 4,0 litra
Motor Počet bodov
Preplňovaný osemvalec McLaren 3,8 l 258
Preplňovaný osemvalec Mercedes-AMG 4,0 l 239
Šesťvalec Porsche 3,8 l 214
Preplňovaný osemvalec Ferrari 3,9 l 187
Preplňovaný osemvalec Audi/Bentley 4.0 TFSI 163
Preplňovaný osemvalec Porsche 3,8 l 131

Triedu nad štyri litre vyhral osemvalec z Ferrari 458 Italia a druhý skončil dvanásťvalec z Ferrari F12 Berlinetta. Tu je skrátka svet ešte v poriadku. Tretí sa umiestnil osemvalec AMG 5,5 l od Mercedesu.

Kategória nad 4,0 litra
Motor Počet bodov
Osemvalec Ferrari 4,5 l 295
Dvanásťvalec Ferrari 6,3 l 222
Preplňovaný osemvalec Mercedes-AMG 5,5 l 140
Preplňovaný osemvalec BMW M 4,4 l 110
Preplňovaný osemvalec Jaguar/Land Rover 5,0 l 98
Preplňovaný osemvalec Fiat/Chrysler 6,2 l 95

Medzi zelenými motormi je podľa poroty najlepší elektrický pohon vozidla Tesla Model S, druhý je potom hybridný trojvalec BMW i8 a tretí elektrický pohon BMW i3.

Kategória Zelený motor
Motor Počet bodov
Elektrický pohon Tesla 239
Preplňovaný trojvalec BMW 1,5 l Hybrid 191
Elektrický pohon BMW i3 109
Preplňovaný štvorvalec Volkswagen 1.4 TSI Hybrid 98
Preplňovaný trojvalec Ford 1.0 EcoBoost 95
Dvojvalec BMW REX 0,647 l 64

Z nových motorov je najlepšie opäť trojvalcový hybrid BMW i8, druhý sa umiestnil osemvalec AMG 4,0 od Mercedesu. Tretí potom skončil nový osemvalec 3,9 l pre Ferrari 488 GTB.

Kategória Nový motor
Motor Počet bodov
Preplňovaný trojvalec BMW 1,5 l Hybrid 339
Preplňovaný osemvalec Mercedes-AMG 4,0 l 209
Preplňovaný osemvalec Ferrari 3,9 l 159
Preplňovaný štvorvalec Volvo 2,0 l Twincharger 135
Preplňovaný štvorvalec Volkswagen 1.4 TSI Hybrid 134
Preplňovaný trojvalec General Motors 1.0 SIDI 132

V triede výkonných motorov (Performace Engine of the Year) vyhral atmosférický osemvalec Ferrari 458 Italia, druhý je opäť štvorlitrový osemvalec Mercedes-AMG a tretí plochý šesťvalec Porsche 3,8 l s atmosférickým nasávaním.

Kategória Výkonný motor
Motor Počet bodov
Osemvalec Ferrari 4,5 l 236
Preplňovaný osemvalec Mercedes-AMG 4,0 l 148
Šesťvalec Porsche 3,8 l 129
Dvanásťvalec Ferrari 6,3 l 125
Preplňovaný osemvalec McLaren 3,8 l 112
Preplňovaný osemvalec Fiat/Chrysler 6,2 l 75

A tu máte konečnú tabuľku s celkovými výsledkami ankety International Engine of the Year 2015.

Medzinárodný motor roku 2015
Motor Počet bodov
Preplňovaný trojvalec BMW 1,5 l Hybrid 274
Preplňovaný trojvalec Ford 1.0 EcoBoost 267
Preplňovaný trojvalec Peugeot/Citroën 1,2 l 222
Osemvalec Ferrari 4,5 l 221
Preplňovaný osemvalec Mercedes-AMG 2,0 l 177
Elektrický pohon Tesla 157
Preplňovaný šesťvalec BMW M 3,0 l 133
Preplňovaný osemvalec McLaren 3,8 l 93
Preplňovaný päťvalec Audi 2.5 TFSI 81
Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY