vytisknout velikost písma Najlepšie jazdenky do 4-tisíc eur, ktoré sú lacné na prevádzku

Za 4-tisíc eur sa dá kúpiť spoľahlivé ojazdené auto. Nečakajte ale žiadnu luxusnú prémiovú leštenku. Aj tie najlepšie autá stoja dlhodobo okolo 20 centov na kilometer.
Najlepšie jazdenky do 4-tisíc eur, ktoré sú lacné na prevádzku

Zháňate slušné ojazdené auto do cca 4-tisíc eur, do ktorého zároveň nebudete musieť neustále sypať peniaze? Nedá sa povedať, že by bol výber veľký, ale pár solídnych áut so solídnou šancou na bezproblémovú a lacnú prevádzku na trhu je. Vybrali sme päť takých jazdeniek.

Ku každej vyberáme aj jednu modelovú jazdenku z aktuálnej inzercie. Najčastejšie z horného spektra ponuky, teda čo najbližšie limitu 4-tisíc eur, s čo najmladším rokom výroby a najmenším počtom najazdených kilometrov. Pre tú potom prikladáme základnú kalkuláciu očakávaných budúcich nákladov, s ktorou nám pomohla bezplatná online kalkulačka JITIS.

Ford Focus II 1.6 16V 74 kW

Ford-Focus-1.jpgFord-Focus-2.jpg

Ak za sebou nemá druhá generácia Fordu Focus zle opravenú búračku, nehrdzavie. A ak má pod kapotou jednoduchý motor 1.6 16V s výkonom 74 kW, príliš trápenia vám neprinesie. Väčšinou to chce len preventívne vymeniť rozvodový remeň (ak bývalý majiteľ nedoloží, kedy a či vôbec tak urobil naposledy). Potom už len jazdíte a jazdíte.

Na Focus zoženiete veľa druhovýrobných dielov a ani samotné originálne produkty či ceny práce nie sú neúnosne drahé. Servis je všeobecne lacnejší ako na dvojkovú Octaviu. Bonusom je dobre odladený podvozok (pokiaľ teda nie je už po smrti) a komunikatívne riadenie. Tisícšesťstovka vyžaduje len úplne základný servis s výmenami oleja po 15 000 km a aspoň trocha rozumné zaobchádzanie za studena. Kým nezačne brať vo veľkom olej (obvyklý jav po 250 000 km pri zanedbanej údržbe), je to vlastne nesmrteľné auto. Len pozor, nech nekúpite utrápený kus a vylágrovanou prevodovkou.

Ford Focus 1.6 16V 74 kW  
cena jazdenky (1.6 16V, rok 2007) 3 699 eur
stav tachometra 112 500 km
zanedbaná údržba 1 233 eur
očakávané náklady (800 km/24 mes.) vr. amortizácie 4 047 eur
amortizácia 971 eur
náklady na mesiac 169 eur
náklady na kilometer 0,21 eur

Renault Clio III 1.2 16V 55 kW

Renault-Clio-1.jpgRenault-Clio-2.jpg

Tretia generácia Renaultu Clio so základným motorom 1.2 55 kW je slušné auto. Vďaka relatívne jednoduchej konštrukcii je servis ľahký, rad úkonov zvládnete aj svojpomocne. Na druhej stanu zase za servisnú prácu nevykrvácíte, takže ak sa nechcete zašpiníte, nebojte sa zveriť Clio raz za rok profesionálom. Nič viac než bežnú údržbu a nový olej totiž nepotrebuje.

Tisícdvestovka je živá a do mesta a blízkeho okolia bohato stačí. Postrážte si nutnosť vymedzenia ventilových vôlí, ale ak nekupujete kus s nájazdom cez 150 000 km, väčšinou sa vás to ešte týkať nebude. Jedinou slabinou môže byť stav prevodovky a spojky, takže auto vyskúšajte. Verziu s robotizovaným manuálom berte len s veľkou opatrnosťou.

Renault Clio III 1.2 16V 55 kW  
cena jazdenky (1.2 16V, rok 2011) 3 875 eur
stav tachometra 59 300 km
zanedbaná údržba 728 eur
očakávané náklady (800 km/24 mes.) vr. amortizácie 3 068 eur
amortizácia 1 170 eur
náklady na mesiac 128 eur
náklady na kilometer 0,16 eur

Škoda Citigo 1.0 MPI

Skoda-Citigo-1.jpgSkoda-Citigo-2.jpg

Malá jednoduchá škodovka prekvapuje svojou odolnosťou a dobrým motorom. Pod 4-tisíc eur už idú prvé kusy so slabším motorom 44 kW, chudobnejšou výbavou a trochu väčším nájazdom, ale ak to nie je vozidlo zničené po rozvoze pizze, vlastne nie je nutné sa niečoho báť. Jednoduchý trojvalec má odolné remeňové rozvody. Vyžadujú len niekde pri 180 000 km preventívnu kontrolu, prípadne výmenu. Na zakarbónovanie motor netrpí.

Jasne, Citigo nie je diaľničný stíhač, ale kto chce spoľahlivé auto na posúvanie sa po meste, lepšiu možnosť asi kúpiť nemôže. Na Citigo sú veľmi lacné spotrebné diely, zaparkujete s ním všade a aj praktickosť je pomerne slušná a možno z neho urobiť malý nákladiak. Zaujímavosťou sú aj verzie na CNG či s automatom, ale tým sa pod 4-tisíc ešte veľmi nechce.

Škoda Citigo CNG 1.0 MPI 50 kW  
cena jazdenky (1.0 MPI CNG, 50 kW, rok 2012) 3 875 eur
stav tachometra 62 300 km
zanedbaná údržba 535 eur
očakávané náklady (800 km/24 mes.) vr. amortizácie 2 657 eur
amortizácia 1 134 eur
náklady na mesiac 111 eur
náklady na kilometer 0,14 eur

Škoda Fabia II 1.4 16V

Skoda-Fabia-1.jpgSkoda-Fabia-2.jpg

Kto potrebuje niečo trochu väčšieho a praktickejšieho, toho určite osloví druhá generácia Škody Fabia s veľmi podareným motorom 1.4 16V s výkonom 63 kW. Pokiaľ si postrážite výmenu remeňových rozvodov a budete každých 15 000 km jazdiť pre nový olej, prežije tento motor celú Fabiu, ktorá sa po desiatich rokoch intenzívnej prevádzky môže začať zápasiť s miernou koróziou na exponovaných miestach.

Veľkou výhodou tejto škodovky je prebytok lacných náhradných dielov a skutočnosť, že vám ju vždy opravia skoro všade za pár eur a dobré slovo. Navyše si bežné servisné veci zvládnete urobiť sami a nie je potrebné kvôli nim jazdiť do autorizovaného servisu. Iste, ak chcete starostlivo aj v desaťročnom aute vypĺňať servisnú knižku oficiálnou pečiatkou, rozprávať vám to nebudeme. Ak nechcete nič vymýšľať a vlastníctvo malej škodovky vám nie je proti srsti, je toto asi najlepšie ojazdené auto do 4 tisíc z hľadiska dlhodobých nákladov a zostatkovej hodnoty. Bez diskusie.

Škoda Fabia II 1.4 16V 63 kW  
cena jazdenky (1.4 16V, rok 2007) 3 914 eur
stav tachometra 109 400 km
zanedbaná údržba 1 019 eur
očakávané náklady (800 km/24 mes.) vr. amortizácie 3 699 eur
amortizácia 999 eur
náklady na mesiac 154 eur
náklady na kilometer 0,19 eur

Toyota Yaris II. 1.3 VVT-i

Toyota-Yaris-1.jpgToyota-Yaris-2.jpg

Druhá generácie Toyoty Yaris ešte toľko nebojuje s koróziou. Pokiaľ má pod kapotou vydarený motor 1.3 VVT-i, stojí pred vami vlastne úplne bezproblémové auto, ktoré opäť potrebuje len pravidelný preventívny servis. Jednatrojka je síce trochu citlivá na kvalitu oleja, ale jazdí pekne a kto ju netrápi za studena, tomu vydrží.

Pre Toyotu tiež platí, že by mala dlho vydržať. Originálne diely bývajú síce trochu drahšie a ich dostupnosť komplikovanejšia, ale keď budete mať šťastie na menej jazdený kus, tých investícií zas tak veľa nebude. Problémy s elektronikou sú Toyotám cudzie, takže postupom času budete riešiť naozaj len spotrebné veci. Najlepšie je prevedenie s výkonom 74 kW, vyrábané od roku 2009.

Toyota Yaris II 1.3 VVT-I 63 kW  
cena jazdenky (1.3, VVT-i 63 kW, rok 2008) 3 679 eur
stav tachometra 63 500 km
zanedbaná údržba 671 eur
očakávané náklady (800 km/24 mes.) vr. amortizácie 3 305 eur
amortizácia 1 032 eur
náklady na mesiac 137 eur
náklady na kilometer 0,17 eur
Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY