vytisknout velikost písma Najlacnejšie ostré hatchbacky na slovenskom trhu

Na svižný hatchback s výkonom 200 koní vám stačí 20-tisíc eur. Výbehové modely sa predávajú za zaujímavé ceny. Nový Golf GTI patrí medzi tie lacnejšie autá vo svojej triede.
Najlacnejšie ostré hatchbacky na slovenskom trhu

Oficiálne predstavenie cenníka Hondy Civic Type-R je dobrou príležitosťou na to, aby sme sa pozreli na iné, trochu civilnejšie športové autá z kategórie priostrených hatchbackov. Predsa len 35-tisíc eur za hatchback (pravda, 320 koní a 272 km/h sú parametre, ktoré sa lacnejšie len tak nezoženú) je pre väčšinu ľudí príliš.

Ponuka na slovenskom trhu je v kategórii klasických ostrých hatchbackov naozaj široká a po chudobných rokoch je zas z čoho vyberať. Navyše nástup downsizingu a preplňovanie týmto malým autám celkom sadlo. Akousi pomyselnou normou sa stal motor 1,6 l s turbom a výkonom 200 koní. Aj keď už aj v tejto triede niektorí vymäkkli a prešli na trojvalce.

Pre slovenského zákazníka je určite dobrou správou, že do zhruba 30-tisíc eur je z čoho vyberať a že na rýchly hatchback s výkonom okolo 200 koní mu stačí aj 20-tisíc. Iste, racionálne kupujúci si vezme za tie peniaze kombík s automatom... Ale potom je život možno zbytočne nudný.

1. Ford Fiesta ST

Ford-Fiesta-ST.jpg

Nová Fiesta ST s trojvalcom ešte slovenský cenník nemá. Automobilka vypredáva štvorvalcovú Fiestu ST s motorom 1.6 EcoBoost (132 kW/180 k) za 17-tisíc eur. A to je najlacnejšia cesta k ostrému hatchbacku u nás.

2. VW Polo GTI

Volkswagen-Polo-GTI.jpg

Nové Polo GTI tiež ešte nemá cenník. Výbehový model s motorom 1.8 TSI (141 kW/192 k) stojí 17 999 eur.

3. Opel Corsa OPC

Opel-Corsa-OPC.jpg

Trochu sa zabúda na Opel Corsa OPC. Má motor 1.6 Turbo s výkonom 152 kW (207 k), ide 230 km/h a stojí 18 990 eur.

4. Peugeot 208 GTI

Peugeot-208-GTI.jpg

Peugeot 208 GTI s motorom 1.6 THP kúpite od 20 499 eur.

5. Kia Cee'd GT

Kia-Ceed-GT.jpg

Kia cee'd GT má motor 1.6 DIG-T a stojí 20 999 eur. Je to najlacnejší "športový" zástupca segmentu C u nás.

6. Renault Clio R.S.

Renault-Clio-RS.jpg

Renault Clio R.S. s tisícšesťstovkou s výkonom 147 kW (200 k) vyjde na 21 490 eur. Predáva sa len s dvojspojkovými automatom.

7. Opel Astra OPC

Opel-Astra-OPC.jpg

Opel vypredáva Astru OPC minulej generácie. Za ostrý hatchback so samosvorom a motorom 2.0 Turbo (206 kW/280 k) chce 24 999 eur.

8. VW Golf GTI

Volkswagen-Golf-GTI.jpg

Volkswagen Golf GTI patrí medzi stálice a je akýmsi etalónom tejto kategórie. Má motor 2.0 TSI s výkonom 169 kW (230 k) a stojí relatívne rozumných 26 499 eur.

9. Ford Focus ST

Ford-Focus-ST.jpg

Ford Focus ST s motorom 2.0 EcoBoost (184 kW/250 k) vyjde na 26 999 eur. Za rovnakú cenu môžete mať aj slabšie ST s dieselom.

10. Seat Leon Cupra

Seat-Leon-Cupra-1.jpg

Seat Leon Cupra má po novom výkon rovných 300 koní a automobilka za neho chce 29 399 eur.

11. Peugoet 308 GTI

Peugeot nasadil na model 308 GTI veľmi odvážnu cenovku 31 399 eur.

Peugeot-308-GTI.jpg

12. Mini John Cooper Works

Mini-John-Cooper-Works.jpg

Mini John Cooper Works stojí trochu bokom, ale z motora 2,0 l s turbom dáva výkon 170 kW (231 k) a to sa tiež počíta. Len za neho zaplatíte 32-tisíc eur.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY