vytisknout velikost písma Najlacnejšie auto na svete je z Indie. Stojí 1 800 eur

Bajaj Qute stojí len 1 800 eur.
Najlacnejšie auto na svete je z Indie. Stojí 1 800 eur

V Indii sa zrodilo nové najlacnejšie auto planéty. Model Bajaj Qute, ktorý sa už nejakú dobu v Indii aj na ďalších trhoch v Ázii a Južnej Amerike predáva, totiž dostal nový základný stupeň výbavy. Tým sa znížila aj cena.

Bajaj je veľmi malé auto, skôr by sme ho mohli označiť za zastrešený motocykel. V Európe sa podobný model s dĺžkou 2,75 metra predáva na niektorých trhoch ako vozidlo kategórie AM, takže ho môžu šoférovať ľudia od 16 rokov.

Nový Bajaj stojí v prepočte skoro 1 800 eur a je ešte lacnejšie ako kedysi najlacnejšie auto Tata Nano, takisto z Indie. Tata ale musela zdražieť predovšetkým kvôli vyšším požiadavkám na bezpečnosť a kvalitu. Bajaj Qute má samonavíjacie pásy, bubnové brzdy s priemerom 180 mm na všetkých kolesách, ale airbagy alebo elektronickej asistentmi v ňom nečakajte. Ostatne, Euro NCAP mu dalo jednu hviezdičku, na crash test sa môžete pozrieť na priloženom videu.

Pohon zaisťuje jednovalec s objemom 210 cm3 s výkonom 10 kW (14 k), prevodovka je sekvenčná. Vlastne celý pohon pochádza z motocykla. Voz s hmotnosťou 450 kg má najvyššiu rýchlosť obmedzenú na 70 km/h. Podľa automobilky Bajaj sa jedná o ideálne riešenie do preľudnených miest. Auto je vraj s normovanou spotrebou 2,8 l na 100 km najúspornejšie na trhu a zároveň vo svojej kategórii najbezpečnejšie. A to ako pre posádku, tak aj pre chodcov.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY