vytisknout velikost písma Najlacnejšie auto na svete je z Indie. Stojí 1 800 eur

Bajaj Qute stojí len 1 800 eur.
Najlacnejšie auto na svete je z Indie. Stojí 1 800 eur

V Indii sa zrodilo nové najlacnejšie auto planéty. Model Bajaj Qute, ktorý sa už nejakú dobu v Indii aj na ďalších trhoch v Ázii a Južnej Amerike predáva, totiž dostal nový základný stupeň výbavy. Tým sa znížila aj cena.

Bajaj je veľmi malé auto, skôr by sme ho mohli označiť za zastrešený motocykel. V Európe sa podobný model s dĺžkou 2,75 metra predáva na niektorých trhoch ako vozidlo kategórie AM, takže ho môžu šoférovať ľudia od 16 rokov.

Nový Bajaj stojí v prepočte skoro 1 800 eur a je ešte lacnejšie ako kedysi najlacnejšie auto Tata Nano, takisto z Indie. Tata ale musela zdražieť predovšetkým kvôli vyšším požiadavkám na bezpečnosť a kvalitu. Bajaj Qute má samonavíjacie pásy, bubnové brzdy s priemerom 180 mm na všetkých kolesách, ale airbagy alebo elektronickej asistentmi v ňom nečakajte. Ostatne, Euro NCAP mu dalo jednu hviezdičku, na crash test sa môžete pozrieť na priloženom videu.

Pohon zaisťuje jednovalec s objemom 210 cm3 s výkonom 10 kW (14 k), prevodovka je sekvenčná. Vlastne celý pohon pochádza z motocykla. Voz s hmotnosťou 450 kg má najvyššiu rýchlosť obmedzenú na 70 km/h. Podľa automobilky Bajaj sa jedná o ideálne riešenie do preľudnených miest. Auto je vraj s normovanou spotrebou 2,8 l na 100 km najúspornejšie na trhu a zároveň vo svojej kategórii najbezpečnejšie. A to ako pre posádku, tak aj pre chodcov.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY