vytisknout velikost písma Najlacnejšie auto na svete je z Indie. Stojí 1 800 eur

Bajaj Qute stojí len 1 800 eur.
Najlacnejšie auto na svete je z Indie. Stojí 1 800 eur

V Indii sa zrodilo nové najlacnejšie auto planéty. Model Bajaj Qute, ktorý sa už nejakú dobu v Indii aj na ďalších trhoch v Ázii a Južnej Amerike predáva, totiž dostal nový základný stupeň výbavy. Tým sa znížila aj cena.

Bajaj je veľmi malé auto, skôr by sme ho mohli označiť za zastrešený motocykel. V Európe sa podobný model s dĺžkou 2,75 metra predáva na niektorých trhoch ako vozidlo kategórie AM, takže ho môžu šoférovať ľudia od 16 rokov.

Nový Bajaj stojí v prepočte skoro 1 800 eur a je ešte lacnejšie ako kedysi najlacnejšie auto Tata Nano, takisto z Indie. Tata ale musela zdražieť predovšetkým kvôli vyšším požiadavkám na bezpečnosť a kvalitu. Bajaj Qute má samonavíjacie pásy, bubnové brzdy s priemerom 180 mm na všetkých kolesách, ale airbagy alebo elektronickej asistentmi v ňom nečakajte. Ostatne, Euro NCAP mu dalo jednu hviezdičku, na crash test sa môžete pozrieť na priloženom videu.

Pohon zaisťuje jednovalec s objemom 210 cm3 s výkonom 10 kW (14 k), prevodovka je sekvenčná. Vlastne celý pohon pochádza z motocykla. Voz s hmotnosťou 450 kg má najvyššiu rýchlosť obmedzenú na 70 km/h. Podľa automobilky Bajaj sa jedná o ideálne riešenie do preľudnených miest. Auto je vraj s normovanou spotrebou 2,8 l na 100 km najúspornejšie na trhu a zároveň vo svojej kategórii najbezpečnejšie. A to ako pre posádku, tak aj pre chodcov.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY