vytisknout velikost písma Najlacnejšie auto na svete je z Indie. Stojí 1 800 eur

Bajaj Qute stojí len 1 800 eur.
Najlacnejšie auto na svete je z Indie. Stojí 1 800 eur

V Indii sa zrodilo nové najlacnejšie auto planéty. Model Bajaj Qute, ktorý sa už nejakú dobu v Indii aj na ďalších trhoch v Ázii a Južnej Amerike predáva, totiž dostal nový základný stupeň výbavy. Tým sa znížila aj cena.

Bajaj je veľmi malé auto, skôr by sme ho mohli označiť za zastrešený motocykel. V Európe sa podobný model s dĺžkou 2,75 metra predáva na niektorých trhoch ako vozidlo kategórie AM, takže ho môžu šoférovať ľudia od 16 rokov.

Nový Bajaj stojí v prepočte skoro 1 800 eur a je ešte lacnejšie ako kedysi najlacnejšie auto Tata Nano, takisto z Indie. Tata ale musela zdražieť predovšetkým kvôli vyšším požiadavkám na bezpečnosť a kvalitu. Bajaj Qute má samonavíjacie pásy, bubnové brzdy s priemerom 180 mm na všetkých kolesách, ale airbagy alebo elektronickej asistentmi v ňom nečakajte. Ostatne, Euro NCAP mu dalo jednu hviezdičku, na crash test sa môžete pozrieť na priloženom videu.

Pohon zaisťuje jednovalec s objemom 210 cm3 s výkonom 10 kW (14 k), prevodovka je sekvenčná. Vlastne celý pohon pochádza z motocykla. Voz s hmotnosťou 450 kg má najvyššiu rýchlosť obmedzenú na 70 km/h. Podľa automobilky Bajaj sa jedná o ideálne riešenie do preľudnených miest. Auto je vraj s normovanou spotrebou 2,8 l na 100 km najúspornejšie na trhu a zároveň vo svojej kategórii najbezpečnejšie. A to ako pre posádku, tak aj pre chodcov.

Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY