vytisknout velikost písma Najlacnejšie auto na svete je z Indie. Stojí 1 800 eur

Bajaj Qute stojí len 1 800 eur.
Najlacnejšie auto na svete je z Indie. Stojí 1 800 eur

V Indii sa zrodilo nové najlacnejšie auto planéty. Model Bajaj Qute, ktorý sa už nejakú dobu v Indii aj na ďalších trhoch v Ázii a Južnej Amerike predáva, totiž dostal nový základný stupeň výbavy. Tým sa znížila aj cena.

Bajaj je veľmi malé auto, skôr by sme ho mohli označiť za zastrešený motocykel. V Európe sa podobný model s dĺžkou 2,75 metra predáva na niektorých trhoch ako vozidlo kategórie AM, takže ho môžu šoférovať ľudia od 16 rokov.

Nový Bajaj stojí v prepočte skoro 1 800 eur a je ešte lacnejšie ako kedysi najlacnejšie auto Tata Nano, takisto z Indie. Tata ale musela zdražieť predovšetkým kvôli vyšším požiadavkám na bezpečnosť a kvalitu. Bajaj Qute má samonavíjacie pásy, bubnové brzdy s priemerom 180 mm na všetkých kolesách, ale airbagy alebo elektronickej asistentmi v ňom nečakajte. Ostatne, Euro NCAP mu dalo jednu hviezdičku, na crash test sa môžete pozrieť na priloženom videu.

Pohon zaisťuje jednovalec s objemom 210 cm3 s výkonom 10 kW (14 k), prevodovka je sekvenčná. Vlastne celý pohon pochádza z motocykla. Voz s hmotnosťou 450 kg má najvyššiu rýchlosť obmedzenú na 70 km/h. Podľa automobilky Bajaj sa jedná o ideálne riešenie do preľudnených miest. Auto je vraj s normovanou spotrebou 2,8 l na 100 km najúspornejšie na trhu a zároveň vo svojej kategórii najbezpečnejšie. A to ako pre posádku, tak aj pre chodcov.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY