vytisknout velikost písma Najkrajšie autá podľa AutoDesign: LaFerrari, VW XL1 alebo Rapid

Najkrajšie autá podľa AutoDesign: LaFerrari, VW XL1 alebo Rapid

V rámci ženevského autosalónu prebehlo odovzdanie cien ankety AutoDesign Awards 2014, ktorú už po siedmy krát usporadúva časopis AutoDesign & Styling. Možno si spomeniete na minulý ročník, ktorý medzi sériovými automobilmi ovládla nová Škoda Octavia. Tá dokázala poraziť aj favoritov v podobe Ferrari FF alebo Range Roveru Evoque.

Tohtoročné výsledky ale žiadne podobné prekvapenie nepriniesli. Podľa odbornej poroty má najlepší dizajn medzi sériovými automobilmi Ferrari LaFerrari, druhý skončil Volkswagen XL1 a tretia Alfa Romeo 4C. Medzi konceptmi zvíťazil (celkom oprávnene) koncept Volvo Coupé.

Víťazi čiastkových kategórií sú nasledujúce. Malé autá a miniautá ovládol Volkswagen XL1, v nižšej strednej triede zvíťazila Škoda Rapid Spaceback, stredná trieda patrí novej generácii Mercedesu-Benz triedy C, v kategórii luxusných vozidiel a vyššej strednej triedy vyhralo Maserati Ghibli, SUV a Crossover získal pre seba Range Rover Sport, medzi MPV ponúka najlepší dizajn Citroën C4 Picasso a napokon športové autá patria Ferrari LaFerrari.

Odborná porota hodnotí nielen estetické hľadisko, ale aj funkčnosť, originalitu alebo prepracovanosť.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY