vytisknout velikost písma Najkrajšie autá podľa AutoDesign: LaFerrari, VW XL1 alebo Rapid

Najkrajšie autá podľa AutoDesign: LaFerrari, VW XL1 alebo Rapid

V rámci ženevského autosalónu prebehlo odovzdanie cien ankety AutoDesign Awards 2014, ktorú už po siedmy krát usporadúva časopis AutoDesign & Styling. Možno si spomeniete na minulý ročník, ktorý medzi sériovými automobilmi ovládla nová Škoda Octavia. Tá dokázala poraziť aj favoritov v podobe Ferrari FF alebo Range Roveru Evoque.

Tohtoročné výsledky ale žiadne podobné prekvapenie nepriniesli. Podľa odbornej poroty má najlepší dizajn medzi sériovými automobilmi Ferrari LaFerrari, druhý skončil Volkswagen XL1 a tretia Alfa Romeo 4C. Medzi konceptmi zvíťazil (celkom oprávnene) koncept Volvo Coupé.

Víťazi čiastkových kategórií sú nasledujúce. Malé autá a miniautá ovládol Volkswagen XL1, v nižšej strednej triede zvíťazila Škoda Rapid Spaceback, stredná trieda patrí novej generácii Mercedesu-Benz triedy C, v kategórii luxusných vozidiel a vyššej strednej triedy vyhralo Maserati Ghibli, SUV a Crossover získal pre seba Range Rover Sport, medzi MPV ponúka najlepší dizajn Citroën C4 Picasso a napokon športové autá patria Ferrari LaFerrari.

Odborná porota hodnotí nielen estetické hľadisko, ale aj funkčnosť, originalitu alebo prepracovanosť.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY