vytisknout velikost písma Najhoršie ojazdené auto má elektroniku Lexusu a brzdy Mazdy MX-5

Horrific H-0WL3R sa pokazí raz za dva mesiace. Warranty Direct zostavuje pomyselné auto hrôzy na základe svojich vlastných štatistík spoľahlivosti.
Najhoršie ojazdené auto má elektroniku Lexusu a brzdy Mazdy MX-5

Spoločnosť Warranty Direct (v niektorých krajinách ponúka rozšírené záručné programy na predaj auta) vydala tradičnú každoročnú správu o tom, ktoré auto je pre majiteľov najhoršou nočnou morou. S takým strašidelným autom sa vraj máte vypraviť na oslavu Halloweenu.

Warranty Direct dala imaginárnemu vozidlu názov Horrific H-0WL3R. Tvrdí o ňom, že štatisticky sa pokazí raz za dva mesiace a účet za opravu bude zakaždým v priemere 487 libier.

O čo ide? Na základe svojich vlastných štatistík spoľahlivosti zostavuje Warranty Direct pomyselné auto z dielov, ktoré vykazujú najväčšie poruchovosť v kombinácii s najvyššími cenami za opravy a najdlhšou dobou odstávky z prevádzky. Zaujímavé je, že práve tento prístup trochu borí zažité klišé o nepriestrelnej spoľahlivosti japonských áut.

Auto zostavené z najhorších dielov v sebe nemá nič od Citroënu, Dacie alebo Fiatu, obvyklých štatistických problémov (aj keď sa nájdu aj výnimočné prípady), ale práve predovšetkým z japonských áut. A aby sa nepovedalo, ešte to dopĺňa Chevrolet.

Tak napríklad motor takého hororového auta pochádza z Mitsubishi Outlander modelového roku 2007 a novšie. Nápravy s odpružením sú z Mazdy 5 od modelového roku 2005 a prevodovka pochádza z Chevroletu Tacuma modelových rokov 2005 až 2011.

Elektronika je prekvapivo z Lexusu GS od modelového roku 2005, brzdy z Mazdy MX-5 od roku 2005 a klimatizácia z Hondy CR-V od roku 2007. Riadenie strašidelného auta by bolo z Chevroletu Tacuma modelových rokov 2005 až 2011.

Aké máte so spoľahlivosťou skúsenosti vy? Napíšte nám do komentárov pod článkom, ako by vyzeralo podľa vašich skúseností najhoršie a najmenej spoľahlivé auto.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY