vytisknout velikost písma Najhoršie ojazdené auto má elektroniku Lexusu a brzdy Mazdy MX-5

Horrific H-0WL3R sa pokazí raz za dva mesiace. Warranty Direct zostavuje pomyselné auto hrôzy na základe svojich vlastných štatistík spoľahlivosti.
Najhoršie ojazdené auto má elektroniku Lexusu a brzdy Mazdy MX-5

Spoločnosť Warranty Direct (v niektorých krajinách ponúka rozšírené záručné programy na predaj auta) vydala tradičnú každoročnú správu o tom, ktoré auto je pre majiteľov najhoršou nočnou morou. S takým strašidelným autom sa vraj máte vypraviť na oslavu Halloweenu.

Warranty Direct dala imaginárnemu vozidlu názov Horrific H-0WL3R. Tvrdí o ňom, že štatisticky sa pokazí raz za dva mesiace a účet za opravu bude zakaždým v priemere 487 libier.

O čo ide? Na základe svojich vlastných štatistík spoľahlivosti zostavuje Warranty Direct pomyselné auto z dielov, ktoré vykazujú najväčšie poruchovosť v kombinácii s najvyššími cenami za opravy a najdlhšou dobou odstávky z prevádzky. Zaujímavé je, že práve tento prístup trochu borí zažité klišé o nepriestrelnej spoľahlivosti japonských áut.

Auto zostavené z najhorších dielov v sebe nemá nič od Citroënu, Dacie alebo Fiatu, obvyklých štatistických problémov (aj keď sa nájdu aj výnimočné prípady), ale práve predovšetkým z japonských áut. A aby sa nepovedalo, ešte to dopĺňa Chevrolet.

Tak napríklad motor takého hororového auta pochádza z Mitsubishi Outlander modelového roku 2007 a novšie. Nápravy s odpružením sú z Mazdy 5 od modelového roku 2005 a prevodovka pochádza z Chevroletu Tacuma modelových rokov 2005 až 2011.

Elektronika je prekvapivo z Lexusu GS od modelového roku 2005, brzdy z Mazdy MX-5 od roku 2005 a klimatizácia z Hondy CR-V od roku 2007. Riadenie strašidelného auta by bolo z Chevroletu Tacuma modelových rokov 2005 až 2011.

Aké máte so spoľahlivosťou skúsenosti vy? Napíšte nám do komentárov pod článkom, ako by vyzeralo podľa vašich skúseností najhoršie a najmenej spoľahlivé auto.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY