vytisknout velikost písma Najhoršie ojazdené auto má elektroniku Lexusu a brzdy Mazdy MX-5

Horrific H-0WL3R sa pokazí raz za dva mesiace. Warranty Direct zostavuje pomyselné auto hrôzy na základe svojich vlastných štatistík spoľahlivosti.
Najhoršie ojazdené auto má elektroniku Lexusu a brzdy Mazdy MX-5

Spoločnosť Warranty Direct (v niektorých krajinách ponúka rozšírené záručné programy na predaj auta) vydala tradičnú každoročnú správu o tom, ktoré auto je pre majiteľov najhoršou nočnou morou. S takým strašidelným autom sa vraj máte vypraviť na oslavu Halloweenu.

Warranty Direct dala imaginárnemu vozidlu názov Horrific H-0WL3R. Tvrdí o ňom, že štatisticky sa pokazí raz za dva mesiace a účet za opravu bude zakaždým v priemere 487 libier.

O čo ide? Na základe svojich vlastných štatistík spoľahlivosti zostavuje Warranty Direct pomyselné auto z dielov, ktoré vykazujú najväčšie poruchovosť v kombinácii s najvyššími cenami za opravy a najdlhšou dobou odstávky z prevádzky. Zaujímavé je, že práve tento prístup trochu borí zažité klišé o nepriestrelnej spoľahlivosti japonských áut.

Auto zostavené z najhorších dielov v sebe nemá nič od Citroënu, Dacie alebo Fiatu, obvyklých štatistických problémov (aj keď sa nájdu aj výnimočné prípady), ale práve predovšetkým z japonských áut. A aby sa nepovedalo, ešte to dopĺňa Chevrolet.

Tak napríklad motor takého hororového auta pochádza z Mitsubishi Outlander modelového roku 2007 a novšie. Nápravy s odpružením sú z Mazdy 5 od modelového roku 2005 a prevodovka pochádza z Chevroletu Tacuma modelových rokov 2005 až 2011.

Elektronika je prekvapivo z Lexusu GS od modelového roku 2005, brzdy z Mazdy MX-5 od roku 2005 a klimatizácia z Hondy CR-V od roku 2007. Riadenie strašidelného auta by bolo z Chevroletu Tacuma modelových rokov 2005 až 2011.

Aké máte so spoľahlivosťou skúsenosti vy? Napíšte nám do komentárov pod článkom, ako by vyzeralo podľa vašich skúseností najhoršie a najmenej spoľahlivé auto.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY