vytisknout velikost písma Najhoršie ojazdené auto má elektroniku Lexusu a brzdy Mazdy MX-5

Horrific H-0WL3R sa pokazí raz za dva mesiace. Warranty Direct zostavuje pomyselné auto hrôzy na základe svojich vlastných štatistík spoľahlivosti.
Najhoršie ojazdené auto má elektroniku Lexusu a brzdy Mazdy MX-5

Spoločnosť Warranty Direct (v niektorých krajinách ponúka rozšírené záručné programy na predaj auta) vydala tradičnú každoročnú správu o tom, ktoré auto je pre majiteľov najhoršou nočnou morou. S takým strašidelným autom sa vraj máte vypraviť na oslavu Halloweenu.

Warranty Direct dala imaginárnemu vozidlu názov Horrific H-0WL3R. Tvrdí o ňom, že štatisticky sa pokazí raz za dva mesiace a účet za opravu bude zakaždým v priemere 487 libier.

O čo ide? Na základe svojich vlastných štatistík spoľahlivosti zostavuje Warranty Direct pomyselné auto z dielov, ktoré vykazujú najväčšie poruchovosť v kombinácii s najvyššími cenami za opravy a najdlhšou dobou odstávky z prevádzky. Zaujímavé je, že práve tento prístup trochu borí zažité klišé o nepriestrelnej spoľahlivosti japonských áut.

Auto zostavené z najhorších dielov v sebe nemá nič od Citroënu, Dacie alebo Fiatu, obvyklých štatistických problémov (aj keď sa nájdu aj výnimočné prípady), ale práve predovšetkým z japonských áut. A aby sa nepovedalo, ešte to dopĺňa Chevrolet.

Tak napríklad motor takého hororového auta pochádza z Mitsubishi Outlander modelového roku 2007 a novšie. Nápravy s odpružením sú z Mazdy 5 od modelového roku 2005 a prevodovka pochádza z Chevroletu Tacuma modelových rokov 2005 až 2011.

Elektronika je prekvapivo z Lexusu GS od modelového roku 2005, brzdy z Mazdy MX-5 od roku 2005 a klimatizácia z Hondy CR-V od roku 2007. Riadenie strašidelného auta by bolo z Chevroletu Tacuma modelových rokov 2005 až 2011.

Aké máte so spoľahlivosťou skúsenosti vy? Napíšte nám do komentárov pod článkom, ako by vyzeralo podľa vašich skúseností najhoršie a najmenej spoľahlivé auto.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY