vytisknout velikost písma Najhoršie ojazdené auto má elektroniku Lexusu a brzdy Mazdy MX-5

Horrific H-0WL3R sa pokazí raz za dva mesiace. Warranty Direct zostavuje pomyselné auto hrôzy na základe svojich vlastných štatistík spoľahlivosti.
Najhoršie ojazdené auto má elektroniku Lexusu a brzdy Mazdy MX-5

Spoločnosť Warranty Direct (v niektorých krajinách ponúka rozšírené záručné programy na predaj auta) vydala tradičnú každoročnú správu o tom, ktoré auto je pre majiteľov najhoršou nočnou morou. S takým strašidelným autom sa vraj máte vypraviť na oslavu Halloweenu.

Warranty Direct dala imaginárnemu vozidlu názov Horrific H-0WL3R. Tvrdí o ňom, že štatisticky sa pokazí raz za dva mesiace a účet za opravu bude zakaždým v priemere 487 libier.

O čo ide? Na základe svojich vlastných štatistík spoľahlivosti zostavuje Warranty Direct pomyselné auto z dielov, ktoré vykazujú najväčšie poruchovosť v kombinácii s najvyššími cenami za opravy a najdlhšou dobou odstávky z prevádzky. Zaujímavé je, že práve tento prístup trochu borí zažité klišé o nepriestrelnej spoľahlivosti japonských áut.

Auto zostavené z najhorších dielov v sebe nemá nič od Citroënu, Dacie alebo Fiatu, obvyklých štatistických problémov (aj keď sa nájdu aj výnimočné prípady), ale práve predovšetkým z japonských áut. A aby sa nepovedalo, ešte to dopĺňa Chevrolet.

Tak napríklad motor takého hororového auta pochádza z Mitsubishi Outlander modelového roku 2007 a novšie. Nápravy s odpružením sú z Mazdy 5 od modelového roku 2005 a prevodovka pochádza z Chevroletu Tacuma modelových rokov 2005 až 2011.

Elektronika je prekvapivo z Lexusu GS od modelového roku 2005, brzdy z Mazdy MX-5 od roku 2005 a klimatizácia z Hondy CR-V od roku 2007. Riadenie strašidelného auta by bolo z Chevroletu Tacuma modelových rokov 2005 až 2011.

Aké máte so spoľahlivosťou skúsenosti vy? Napíšte nám do komentárov pod článkom, ako by vyzeralo podľa vašich skúseností najhoršie a najmenej spoľahlivé auto.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY