vytisknout velikost písma Najhoršie auto má motor BMW M5, podvozok Audi RS6 a prevodovku Jeep

Najhoršie auto má motor BMW M5, podvozok Audi RS6 a prevodovku Jeep

Spoločnosť Warranty Direct zostavila auto, ktoré by ste asi nechceli. Našťastie ide o teoretickú vec určenú skôr pre zábavu, bez zaujímavosti však nie je. Volá sa Horrific 40RROR. 

Na základe tzv. Reliability Indexu (sleduje počet porúch, počet najazdených kilometrov, staroba vozidiel a priemerné náklady na opravy) vzniklo auto zložené z dielov, ktoré vykazujú najčastejšie závady. Kým priemerné autá majú RI zhruba 100 alebo menej, výsledná kombinácia sa dostala s indexom spoľahlivosti takmer na 500. 

O pohon najporuchovejšieho auta sa stará motor BMW M5 z rokov 2004-2011, podvozok obstaralo Audi RS6 (2002-2011), prevodovku potom dodal Jeep Grand Cherokee. Ďalej potrebujeme ešte elektriku z Mercedesu-Benz triedy R, riadenie Chrysleru 300C, klimatizáciu pôvodom zo Seatu Alhambra a k dokonalosti chýbajúuž len brzdy z Fiatu Multipla. 

Podľa Warranty Direct musia každý rok dve pätiny modelov Audi RS6 do servisu kvôli problémom s podvozkom, tri z desiatich Mercedesov triedy R vykazujú elektrické poruchy, jeden z desiatich Jeep Grand Cherokee má každoročne problémy z prevodovkou a štvrtina BMW M5 sa potýka so závadami motora. Rovnako na tom je Fiat Multipla so svojimi brzdami. Viac ako desať percent Chrysleru 300C pre zmenu vykazujú problémy s riadením a konečne opäť zhruba desať percent Seatov Alhambra má nesprávne fungujúcu klimatizáciu. 

Pre úplnosť dodajme, že Horrific 40RROR ako čisto teoretické a extrémne poruchové auto vznikol na základe údajov z britského trhu.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY