vytisknout velikost písma Najhoršie auto má motor BMW M5, podvozok Audi RS6 a prevodovku Jeep

Najhoršie auto má motor BMW M5, podvozok Audi RS6 a prevodovku Jeep

Spoločnosť Warranty Direct zostavila auto, ktoré by ste asi nechceli. Našťastie ide o teoretickú vec určenú skôr pre zábavu, bez zaujímavosti však nie je. Volá sa Horrific 40RROR. 

Na základe tzv. Reliability Indexu (sleduje počet porúch, počet najazdených kilometrov, staroba vozidiel a priemerné náklady na opravy) vzniklo auto zložené z dielov, ktoré vykazujú najčastejšie závady. Kým priemerné autá majú RI zhruba 100 alebo menej, výsledná kombinácia sa dostala s indexom spoľahlivosti takmer na 500. 

O pohon najporuchovejšieho auta sa stará motor BMW M5 z rokov 2004-2011, podvozok obstaralo Audi RS6 (2002-2011), prevodovku potom dodal Jeep Grand Cherokee. Ďalej potrebujeme ešte elektriku z Mercedesu-Benz triedy R, riadenie Chrysleru 300C, klimatizáciu pôvodom zo Seatu Alhambra a k dokonalosti chýbajúuž len brzdy z Fiatu Multipla. 

Podľa Warranty Direct musia každý rok dve pätiny modelov Audi RS6 do servisu kvôli problémom s podvozkom, tri z desiatich Mercedesov triedy R vykazujú elektrické poruchy, jeden z desiatich Jeep Grand Cherokee má každoročne problémy z prevodovkou a štvrtina BMW M5 sa potýka so závadami motora. Rovnako na tom je Fiat Multipla so svojimi brzdami. Viac ako desať percent Chrysleru 300C pre zmenu vykazujú problémy s riadením a konečne opäť zhruba desať percent Seatov Alhambra má nesprávne fungujúcu klimatizáciu. 

Pre úplnosť dodajme, že Horrific 40RROR ako čisto teoretické a extrémne poruchové auto vznikol na základe údajov z britského trhu.

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY