vytisknout velikost písma Najhoršie auto má motor BMW M5, podvozok Audi RS6 a prevodovku Jeep

Najhoršie auto má motor BMW M5, podvozok Audi RS6 a prevodovku Jeep

Spoločnosť Warranty Direct zostavila auto, ktoré by ste asi nechceli. Našťastie ide o teoretickú vec určenú skôr pre zábavu, bez zaujímavosti však nie je. Volá sa Horrific 40RROR. 

Na základe tzv. Reliability Indexu (sleduje počet porúch, počet najazdených kilometrov, staroba vozidiel a priemerné náklady na opravy) vzniklo auto zložené z dielov, ktoré vykazujú najčastejšie závady. Kým priemerné autá majú RI zhruba 100 alebo menej, výsledná kombinácia sa dostala s indexom spoľahlivosti takmer na 500. 

O pohon najporuchovejšieho auta sa stará motor BMW M5 z rokov 2004-2011, podvozok obstaralo Audi RS6 (2002-2011), prevodovku potom dodal Jeep Grand Cherokee. Ďalej potrebujeme ešte elektriku z Mercedesu-Benz triedy R, riadenie Chrysleru 300C, klimatizáciu pôvodom zo Seatu Alhambra a k dokonalosti chýbajúuž len brzdy z Fiatu Multipla. 

Podľa Warranty Direct musia každý rok dve pätiny modelov Audi RS6 do servisu kvôli problémom s podvozkom, tri z desiatich Mercedesov triedy R vykazujú elektrické poruchy, jeden z desiatich Jeep Grand Cherokee má každoročne problémy z prevodovkou a štvrtina BMW M5 sa potýka so závadami motora. Rovnako na tom je Fiat Multipla so svojimi brzdami. Viac ako desať percent Chrysleru 300C pre zmenu vykazujú problémy s riadením a konečne opäť zhruba desať percent Seatov Alhambra má nesprávne fungujúcu klimatizáciu. 

Pre úplnosť dodajme, že Horrific 40RROR ako čisto teoretické a extrémne poruchové auto vznikol na základe údajov z britského trhu.

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

dnes | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY