vytisknout velikost písma Najhoršie auto má motor BMW M5, podvozok Audi RS6 a prevodovku Jeep

Najhoršie auto má motor BMW M5, podvozok Audi RS6 a prevodovku Jeep

Spoločnosť Warranty Direct zostavila auto, ktoré by ste asi nechceli. Našťastie ide o teoretickú vec určenú skôr pre zábavu, bez zaujímavosti však nie je. Volá sa Horrific 40RROR. 

Na základe tzv. Reliability Indexu (sleduje počet porúch, počet najazdených kilometrov, staroba vozidiel a priemerné náklady na opravy) vzniklo auto zložené z dielov, ktoré vykazujú najčastejšie závady. Kým priemerné autá majú RI zhruba 100 alebo menej, výsledná kombinácia sa dostala s indexom spoľahlivosti takmer na 500. 

O pohon najporuchovejšieho auta sa stará motor BMW M5 z rokov 2004-2011, podvozok obstaralo Audi RS6 (2002-2011), prevodovku potom dodal Jeep Grand Cherokee. Ďalej potrebujeme ešte elektriku z Mercedesu-Benz triedy R, riadenie Chrysleru 300C, klimatizáciu pôvodom zo Seatu Alhambra a k dokonalosti chýbajúuž len brzdy z Fiatu Multipla. 

Podľa Warranty Direct musia každý rok dve pätiny modelov Audi RS6 do servisu kvôli problémom s podvozkom, tri z desiatich Mercedesov triedy R vykazujú elektrické poruchy, jeden z desiatich Jeep Grand Cherokee má každoročne problémy z prevodovkou a štvrtina BMW M5 sa potýka so závadami motora. Rovnako na tom je Fiat Multipla so svojimi brzdami. Viac ako desať percent Chrysleru 300C pre zmenu vykazujú problémy s riadením a konečne opäť zhruba desať percent Seatov Alhambra má nesprávne fungujúcu klimatizáciu. 

Pre úplnosť dodajme, že Horrific 40RROR ako čisto teoretické a extrémne poruchové auto vznikol na základe údajov z britského trhu.

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

včera | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY