vytisknout velikost písma Najhoršie auto má motor BMW M5, podvozok Audi RS6 a prevodovku Jeep

Najhoršie auto má motor BMW M5, podvozok Audi RS6 a prevodovku Jeep

Spoločnosť Warranty Direct zostavila auto, ktoré by ste asi nechceli. Našťastie ide o teoretickú vec určenú skôr pre zábavu, bez zaujímavosti však nie je. Volá sa Horrific 40RROR. 

Na základe tzv. Reliability Indexu (sleduje počet porúch, počet najazdených kilometrov, staroba vozidiel a priemerné náklady na opravy) vzniklo auto zložené z dielov, ktoré vykazujú najčastejšie závady. Kým priemerné autá majú RI zhruba 100 alebo menej, výsledná kombinácia sa dostala s indexom spoľahlivosti takmer na 500. 

O pohon najporuchovejšieho auta sa stará motor BMW M5 z rokov 2004-2011, podvozok obstaralo Audi RS6 (2002-2011), prevodovku potom dodal Jeep Grand Cherokee. Ďalej potrebujeme ešte elektriku z Mercedesu-Benz triedy R, riadenie Chrysleru 300C, klimatizáciu pôvodom zo Seatu Alhambra a k dokonalosti chýbajúuž len brzdy z Fiatu Multipla. 

Podľa Warranty Direct musia každý rok dve pätiny modelov Audi RS6 do servisu kvôli problémom s podvozkom, tri z desiatich Mercedesov triedy R vykazujú elektrické poruchy, jeden z desiatich Jeep Grand Cherokee má každoročne problémy z prevodovkou a štvrtina BMW M5 sa potýka so závadami motora. Rovnako na tom je Fiat Multipla so svojimi brzdami. Viac ako desať percent Chrysleru 300C pre zmenu vykazujú problémy s riadením a konečne opäť zhruba desať percent Seatov Alhambra má nesprávne fungujúcu klimatizáciu. 

Pre úplnosť dodajme, že Horrific 40RROR ako čisto teoretické a extrémne poruchové auto vznikol na základe údajov z britského trhu.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

dnes | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY