vytisknout velikost písma Najdrahšie auto všetkých čias: Ferrari 250 GTO, kupec zaň dal 52 miliónov

Doterajší rekord 35 miliónov USD bol touto transakciou prekonaný takmer o polovicu. Nový majiteľ nie je známy.
Najdrahšie auto všetkých čias: Ferrari 250 GTO, kupec zaň dal 52 miliónov

Významové definície slovného spojenia "naozaj drahé auto" sa posunuli opäť o kus ďalej. Americký zberateľ Paul Pappalardo predal červené Ferrari 250 GTO neznámemu záujemcovi za 52 miliónov dolárov. Uviedla to agentúra Bloomberg.

Doterajší rekord 35 miliónov USD, týkajúci sa rovnakého typu auta, bol touto transakciou prekonaný takmer o polovicu.

Ferrari 250 GTO dlhodobo patrí k najvyhľadávanejším a najviac ceneným automobilom. V rokoch 1962 až 1964 ich vzniklo celkom 39 kvôli homologizácii pre vtedajšiu závodnú triedu GT3. Na túto skutočnosť poukazuje aj samotný názov, ktorý je skratkou slov Gran Turismo omologato.

Pravidlá však vyžadovali vyrobiť sériu najmenej sto áut, aby FIA homologizáciu udelila. Enzo Ferrari preto podvádzal a pri značení podvozkov preskakoval čísla. Model 250 GTO vychádzal z 250 GT SWB, do ktorého Giotto Bizzarrini zabudoval trojlitrový dvanásťvalec z 250 Testa Rossa.

K mediálne najznámejším majiteľom Ferrari 250 GTO patrí bubeník Pink Floyd Nick Mason alebo bankár Peter Sachs.

Samotný Pappalardo agentúre Bloomberg transakciu nepotvrdil. "K týmto veciam sa nevyjadrujeme," povedal vraj do telefónu. "Nebudem to nijako komentovať."

Vo svete superbohatých to nie je zase tak mimoriadna suma. V podobnej cenovej hladine sa pohybujú napríklad atraktívne nehnuteľnosti v okolí Hollywoodu alebo prúdové lietadlo Gulfstream G550.

Ilustrační foto: Wikipedia

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY