vytisknout velikost písma Najdrahšie auto všetkých čias: Ferrari 250 GTO, kupec zaň dal 52 miliónov

Doterajší rekord 35 miliónov USD bol touto transakciou prekonaný takmer o polovicu. Nový majiteľ nie je známy.
Najdrahšie auto všetkých čias: Ferrari 250 GTO, kupec zaň dal 52 miliónov

Významové definície slovného spojenia "naozaj drahé auto" sa posunuli opäť o kus ďalej. Americký zberateľ Paul Pappalardo predal červené Ferrari 250 GTO neznámemu záujemcovi za 52 miliónov dolárov. Uviedla to agentúra Bloomberg.

Doterajší rekord 35 miliónov USD, týkajúci sa rovnakého typu auta, bol touto transakciou prekonaný takmer o polovicu.

Ferrari 250 GTO dlhodobo patrí k najvyhľadávanejším a najviac ceneným automobilom. V rokoch 1962 až 1964 ich vzniklo celkom 39 kvôli homologizácii pre vtedajšiu závodnú triedu GT3. Na túto skutočnosť poukazuje aj samotný názov, ktorý je skratkou slov Gran Turismo omologato.

Pravidlá však vyžadovali vyrobiť sériu najmenej sto áut, aby FIA homologizáciu udelila. Enzo Ferrari preto podvádzal a pri značení podvozkov preskakoval čísla. Model 250 GTO vychádzal z 250 GT SWB, do ktorého Giotto Bizzarrini zabudoval trojlitrový dvanásťvalec z 250 Testa Rossa.

K mediálne najznámejším majiteľom Ferrari 250 GTO patrí bubeník Pink Floyd Nick Mason alebo bankár Peter Sachs.

Samotný Pappalardo agentúre Bloomberg transakciu nepotvrdil. "K týmto veciam sa nevyjadrujeme," povedal vraj do telefónu. "Nebudem to nijako komentovať."

Vo svete superbohatých to nie je zase tak mimoriadna suma. V podobnej cenovej hladine sa pohybujú napríklad atraktívne nehnuteľnosti v okolí Hollywoodu alebo prúdové lietadlo Gulfstream G550.

Ilustrační foto: Wikipedia

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

včera | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY