vytisknout velikost písma Najdrahšie auto všetkých čias: Ferrari 250 GTO, kupec zaň dal 52 miliónov

Doterajší rekord 35 miliónov USD bol touto transakciou prekonaný takmer o polovicu. Nový majiteľ nie je známy.
Najdrahšie auto všetkých čias: Ferrari 250 GTO, kupec zaň dal 52 miliónov

Významové definície slovného spojenia "naozaj drahé auto" sa posunuli opäť o kus ďalej. Americký zberateľ Paul Pappalardo predal červené Ferrari 250 GTO neznámemu záujemcovi za 52 miliónov dolárov. Uviedla to agentúra Bloomberg.

Doterajší rekord 35 miliónov USD, týkajúci sa rovnakého typu auta, bol touto transakciou prekonaný takmer o polovicu.

Ferrari 250 GTO dlhodobo patrí k najvyhľadávanejším a najviac ceneným automobilom. V rokoch 1962 až 1964 ich vzniklo celkom 39 kvôli homologizácii pre vtedajšiu závodnú triedu GT3. Na túto skutočnosť poukazuje aj samotný názov, ktorý je skratkou slov Gran Turismo omologato.

Pravidlá však vyžadovali vyrobiť sériu najmenej sto áut, aby FIA homologizáciu udelila. Enzo Ferrari preto podvádzal a pri značení podvozkov preskakoval čísla. Model 250 GTO vychádzal z 250 GT SWB, do ktorého Giotto Bizzarrini zabudoval trojlitrový dvanásťvalec z 250 Testa Rossa.

K mediálne najznámejším majiteľom Ferrari 250 GTO patrí bubeník Pink Floyd Nick Mason alebo bankár Peter Sachs.

Samotný Pappalardo agentúre Bloomberg transakciu nepotvrdil. "K týmto veciam sa nevyjadrujeme," povedal vraj do telefónu. "Nebudem to nijako komentovať."

Vo svete superbohatých to nie je zase tak mimoriadna suma. V podobnej cenovej hladine sa pohybujú napríklad atraktívne nehnuteľnosti v okolí Hollywoodu alebo prúdové lietadlo Gulfstream G550.

Ilustrační foto: Wikipedia

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY