vytisknout velikost písma Najcennejšou značkou áut je Toyota. Drží sa pred BMW a Mercedesom

Absolútnemu poradiu najhodnotnejších značiek dominujú technologické firmy. Automobilky sa môžu porovnávať s veľkými menami z odboru luxusných módnych doplnkov alebo kozmetiky.
Najcennejšou značkou áut je Toyota. Drží sa pred BMW a Mercedesom

V aktuálnom rebríčku BrandZ TOP 100 sa na prvom mieste drží aj napriek dvojporcentnému prepadu oproti minulému roku Toyota ako najcennejšia automobilová značka na svete. Na chrbát jej ale dýcha BMW a Mercedes. Skokanom roka je Audi, ktoré si polepšilo medziročne o 43%.

Hodnota značky Toyota bola vyčíslená na necelých 29 miliárd dolárov, BMW je ocenené na 26,3 miliardy a Mercedes-Benz na 21,8 miliardy dolárov. Do TOP 10 sa vošiel aj Lexus, ktorý bol ohodnotený na 4,3 miliardy dolárov.

Poradie TOP 10 najcennejších automobilových značiek
Poradie Značka Hodnota v mld. USD Zmena 2014/2015
1. Toyota 28,913 -2 %
2. BMW 26,349 2 %
3. Mercedes-Benz 21,789 1 %
4. Honda 13,332 -5 %
5. Ford 13,106 11 %
6. Nissan 11,411 3 %
7. Audi 10,127 43 %
8. Volkswagen 9,283 10 %
9. Land Rover 4,987
10. Lexus 4,329

Hovoríte si, že s hodnotou skoro 29 miliárd dolárov musí byť Toyota medzi najcennejšími značkami vôbec? Napríklad taký Apple má hodnotu 247 miliárd dolárov, Google skoro 174 miliárd ai Coca-Cola, McDonald 'a Marlboro sa držia nad 80 miliardami dolárov a v TOP 10 najcennejších značiek sveta.

Tri najcennejšie automobilky sa pohybujú v rovnakých miestach ako napríklad značka Louis Vuitton, L'Oréal Paris, Starbucks alebo Subway. Cennejší je napríklad aj obchodný portál Amazon (vyše 62 miliárd dolárov). Zaujímavú infografiku ohľadom vývoja hodnôt značiek nájdete priamo na stránkach BrandZ TOP 100.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY