vytisknout velikost písma Najčastejšie triky predajcov ojazdených áut, na ktoré im aj tak skočíte

Prečo nečestní obchodníci s ojazdenými autami používajú tieto otrepané triky znova a znova? Pretože fungujú. Svet chce byť skrátka klamaný - málokde to platí tak spoľahlivo ako v autobazáre.
Najčastejšie triky predajcov ojazdených áut, na ktoré im aj tak skočíte
Zoznam kapitol
  1. Klasické triky
  2. Skutočné podvody

Kultúra predaja ojazdených áut sa na našom trhu postupne zlepšuje. Je to dôsledok medializácie rôznych káuz, ale aj konkurenčného boja, ktorého môžu byť transparentné a kvalitné služby nástrojom. Aspoň niekedy.

Napriek tomu sa stále stretávame s trikmi (keď nie priamo podvodmi) niektorých predajcov, ktorí sa snažia ťažiť z neznalosti či neskúsenosti kupujúceho. Často si za to samozrejme kupujúci môžu sami, keď sa dostatočne neoboznámili s problematikou kupovaného auta a nechávajú sa príliš uniesť emóciami (áno, my vieme, že tá strieborná oktávka v kombíku, v tédéíčku, v štvorkolke a v koži vyzerá krásne).

Lákadlo najnižšej ceny

Cena je samozrejme jedným z hlavných kritérií pri nákupe ojazdeného auta. Nemyslite si, že predajcovia nesledujú trh a nesnažia sa dostať cenu čo najnižšie pri zachovaní rozumného zisku. Vy tak vidíte vysnívané auto za naozaj pekné peniaze, idete si pre neho a naraz aha! Cena platí len vtedy, ak vozidlo kupujete napríklad na úver, ktorý si dohodnete u predajcu. On z toho potom má slušnú províziu.

Solídny predajca samozrejme zverejňuje obe ceny. Vy môžete urobiť to, že si nezávisle zistíte, aké by boli podmienky na financovanie vami stanovenou sumu na nákup auta, a potom môžete ponúkanú službu porovnávať. Hlavne si dôkladne prečítajte, čo podpisujete.

„Volal pán, že sa na to ide pozrieť“

Klasika. Obchádzate auto, ktoré ste si vyhliadli v inzeráte a niečo sa vám nezdá. Tam kozmetická vada, tu zjazdené gumy... Napriek tomu sa auto zdá byť mechanicky v poriadku a zas tak zlá kúpa by to byť nemusela. Ale váhate. A to začína klasické koliesko, keď predávajúci vytiahne z rukáva tromf v podobe imaginárneho pána na telefóne.

Väčšinou sa to točí okolo toho, že sa na auto ide pozrieť niekto iný, že je na neho záloha, ale že sa predajcovi páči a že vám auto nechá, keď už ste tu. Cieľom je nerozhodného záujemcu presvedčiť, aby sa rýchlo rozhodol, tzn. aby kúpil.

Rozprávka o starom pánovi

Ak kupujete žigulíka alebo Volgu 21, možno to môže byť pravda, ale prvá generácia Octavie Combi 1.9 TDI skutočne nejazdila len cez sviatky a v nedeľu do kostola a v zime vôbec, pretože "to mal starý pán, ten to vytiahol len na dušičky".

Neuveriteľné je, koľko ľudí na túto bájku znovu a znovu naletí. Potom chodia po svete a spokojne rozprávajú, ako kúpili zachovalé ojazdené auto po staršom sviatočnom vodičovi. Dôležité je používať rozum a zmieriť sa s tým, že pätnásť rokov staré auto bude mať najazdené minimálne okolo 300 000 km. Iste, keď kupujete sezónny automobil (napríklad kabriolet), môže byť aj po rokoch nízky kilometrový nájazd reálny. A občas sa to podarí aj pri "normálnych" autách, ale to sú naozaj extrémne vzácne výnimky - a tie spravidla nekončia v bazároch.

A tým sa pomaly dostávame od pomerne nevinných trikov k skutočným podvodom, ktoré odhalia len skúsený kupujúci. Alebo aspoň tí, ktorí si dávajú pozor. Prejdite teda na nasledujúcu kapitolu.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY