vytisknout velikost písma Najčastejšie triky predajcov ojazdených áut, na ktoré im aj tak skočíte

Prečo nečestní obchodníci s ojazdenými autami používajú tieto otrepané triky znova a znova? Pretože fungujú. Svet chce byť skrátka klamaný - málokde to platí tak spoľahlivo ako v autobazáre.
Najčastejšie triky predajcov ojazdených áut, na ktoré im aj tak skočíte
Zoznam kapitol
  1. Klasické triky
  2. Skutočné podvody

Kultúra predaja ojazdených áut sa na našom trhu postupne zlepšuje. Je to dôsledok medializácie rôznych káuz, ale aj konkurenčného boja, ktorého môžu byť transparentné a kvalitné služby nástrojom. Aspoň niekedy.

Napriek tomu sa stále stretávame s trikmi (keď nie priamo podvodmi) niektorých predajcov, ktorí sa snažia ťažiť z neznalosti či neskúsenosti kupujúceho. Často si za to samozrejme kupujúci môžu sami, keď sa dostatočne neoboznámili s problematikou kupovaného auta a nechávajú sa príliš uniesť emóciami (áno, my vieme, že tá strieborná oktávka v kombíku, v tédéíčku, v štvorkolke a v koži vyzerá krásne).

Lákadlo najnižšej ceny

Cena je samozrejme jedným z hlavných kritérií pri nákupe ojazdeného auta. Nemyslite si, že predajcovia nesledujú trh a nesnažia sa dostať cenu čo najnižšie pri zachovaní rozumného zisku. Vy tak vidíte vysnívané auto za naozaj pekné peniaze, idete si pre neho a naraz aha! Cena platí len vtedy, ak vozidlo kupujete napríklad na úver, ktorý si dohodnete u predajcu. On z toho potom má slušnú províziu.

Solídny predajca samozrejme zverejňuje obe ceny. Vy môžete urobiť to, že si nezávisle zistíte, aké by boli podmienky na financovanie vami stanovenou sumu na nákup auta, a potom môžete ponúkanú službu porovnávať. Hlavne si dôkladne prečítajte, čo podpisujete.

„Volal pán, že sa na to ide pozrieť“

Klasika. Obchádzate auto, ktoré ste si vyhliadli v inzeráte a niečo sa vám nezdá. Tam kozmetická vada, tu zjazdené gumy... Napriek tomu sa auto zdá byť mechanicky v poriadku a zas tak zlá kúpa by to byť nemusela. Ale váhate. A to začína klasické koliesko, keď predávajúci vytiahne z rukáva tromf v podobe imaginárneho pána na telefóne.

Väčšinou sa to točí okolo toho, že sa na auto ide pozrieť niekto iný, že je na neho záloha, ale že sa predajcovi páči a že vám auto nechá, keď už ste tu. Cieľom je nerozhodného záujemcu presvedčiť, aby sa rýchlo rozhodol, tzn. aby kúpil.

Rozprávka o starom pánovi

Ak kupujete žigulíka alebo Volgu 21, možno to môže byť pravda, ale prvá generácia Octavie Combi 1.9 TDI skutočne nejazdila len cez sviatky a v nedeľu do kostola a v zime vôbec, pretože "to mal starý pán, ten to vytiahol len na dušičky".

Neuveriteľné je, koľko ľudí na túto bájku znovu a znovu naletí. Potom chodia po svete a spokojne rozprávajú, ako kúpili zachovalé ojazdené auto po staršom sviatočnom vodičovi. Dôležité je používať rozum a zmieriť sa s tým, že pätnásť rokov staré auto bude mať najazdené minimálne okolo 300 000 km. Iste, keď kupujete sezónny automobil (napríklad kabriolet), môže byť aj po rokoch nízky kilometrový nájazd reálny. A občas sa to podarí aj pri "normálnych" autách, ale to sú naozaj extrémne vzácne výnimky - a tie spravidla nekončia v bazároch.

A tým sa pomaly dostávame od pomerne nevinných trikov k skutočným podvodom, ktoré odhalia len skúsený kupujúci. Alebo aspoň tí, ktorí si dávajú pozor. Prejdite teda na nasledujúcu kapitolu.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY