vytisknout velikost písma Naftové Maserati Ghibli vyrazí k zákazníkom so spotrebou 6,0 l/100 km

Odštartoval autosalón v Šanghaji, ktorý je podobne ako Ženeva plný zaujímavých noviniek. Jednou takou je nový model automobilky Maserati, ktorý nesie názov Ghibli.
Naftové Maserati Ghibli vyrazí k zákazníkom so spotrebou 6,0 l/100 km

S odhalením nového Ghibli vypustilo Maserati do sveta tiež kompletné technické špecifikácie, o ktorých sa špekulovalo už skôr. Taliansky nováčik sa zaradí pod veľké Quattroporte. Oproti nemu je s celkovou dĺžkou 4970 mm kratší o 290 mm. Do predaja by sa malo dostať cez 50 000 kusov za rok.

V ponuke nájdeme dva benzínové motory a historicky prvýkrát pri Maserati tiež jeden diesel. Dostupnejšiou zážihovou jednotkou je preplňovaný trojlitrový šesťvalec naladený na 330 k (v USA by mal ponúknuť dokonca 350 k) a vrchol krútiaceho momentu dosahuje 500 Nm. Na stovku potrebuje 5,6 s, kombinovaná spotreba by sa mala pohybovať pod hranicou desiatich litrov.

ghibli_6.jpgghibli_1.jpgghibli_2.jpg

Výkonnejšou alternatívou je Ghibli S. To má pod kapotou taktiež preplňovaný šesťvalec, ten je však naladený na 410 koní a 550 Nm. Stovka je otázkou piatich sekúnd a maximálna rýchlosť činí 285 km / h. Obidva motory majú pôvod vo Ferrari.

Najzaujímavejším je ale jednoznačne dieselový trojliter. Jeho maximum je 275 koní, krútiaci moment končí na 600 Nm. Tieto parametre stačia k akcelerácii z nuly na stovku za 6,3 s, pričom Maserati sľubuje priemernú spotrebu šesť litrov na 100 km a produkciu emisií CO2 pod 160 g / km. Podobne ako tomu je pri Audi 3.0 BiTDI, tiež Ghibli ponúkne vo výfuku systém vylepšujúci zvuk.

Všetky motorizácie spolupracujú s osemstupňovou automatickou prevodovkou ZF, štandardom je pohon zadnej nápravy. Pre výkonnejší benzínový trojliter bude v ponuke aj pohon všetkých kolies označovaný ako Q4. Ghibli používa na prednej náprave dvojité lichobežníkové zavesenie a vzadu viacprvkovú nápravu. Štandardom je tiež mechanický samosvorný diferenciál na zadnej náprave. Prvé exempláre dorazia do showroomov v lete.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY