vytisknout velikost písma Naftové Maserati Ghibli vyrazí k zákazníkom so spotrebou 6,0 l/100 km

Odštartoval autosalón v Šanghaji, ktorý je podobne ako Ženeva plný zaujímavých noviniek. Jednou takou je nový model automobilky Maserati, ktorý nesie názov Ghibli.
Naftové Maserati Ghibli vyrazí k zákazníkom so spotrebou 6,0 l/100 km

S odhalením nového Ghibli vypustilo Maserati do sveta tiež kompletné technické špecifikácie, o ktorých sa špekulovalo už skôr. Taliansky nováčik sa zaradí pod veľké Quattroporte. Oproti nemu je s celkovou dĺžkou 4970 mm kratší o 290 mm. Do predaja by sa malo dostať cez 50 000 kusov za rok.

V ponuke nájdeme dva benzínové motory a historicky prvýkrát pri Maserati tiež jeden diesel. Dostupnejšiou zážihovou jednotkou je preplňovaný trojlitrový šesťvalec naladený na 330 k (v USA by mal ponúknuť dokonca 350 k) a vrchol krútiaceho momentu dosahuje 500 Nm. Na stovku potrebuje 5,6 s, kombinovaná spotreba by sa mala pohybovať pod hranicou desiatich litrov.

ghibli_6.jpgghibli_1.jpgghibli_2.jpg

Výkonnejšou alternatívou je Ghibli S. To má pod kapotou taktiež preplňovaný šesťvalec, ten je však naladený na 410 koní a 550 Nm. Stovka je otázkou piatich sekúnd a maximálna rýchlosť činí 285 km / h. Obidva motory majú pôvod vo Ferrari.

Najzaujímavejším je ale jednoznačne dieselový trojliter. Jeho maximum je 275 koní, krútiaci moment končí na 600 Nm. Tieto parametre stačia k akcelerácii z nuly na stovku za 6,3 s, pričom Maserati sľubuje priemernú spotrebu šesť litrov na 100 km a produkciu emisií CO2 pod 160 g / km. Podobne ako tomu je pri Audi 3.0 BiTDI, tiež Ghibli ponúkne vo výfuku systém vylepšujúci zvuk.

Všetky motorizácie spolupracujú s osemstupňovou automatickou prevodovkou ZF, štandardom je pohon zadnej nápravy. Pre výkonnejší benzínový trojliter bude v ponuke aj pohon všetkých kolies označovaný ako Q4. Ghibli používa na prednej náprave dvojité lichobežníkové zavesenie a vzadu viacprvkovú nápravu. Štandardom je tiež mechanický samosvorný diferenciál na zadnej náprave. Prvé exempláre dorazia do showroomov v lete.

Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY