vytisknout velikost písma Naftové Maserati Ghibli vyrazí k zákazníkom so spotrebou 6,0 l/100 km

Odštartoval autosalón v Šanghaji, ktorý je podobne ako Ženeva plný zaujímavých noviniek. Jednou takou je nový model automobilky Maserati, ktorý nesie názov Ghibli.
Naftové Maserati Ghibli vyrazí k zákazníkom so spotrebou 6,0 l/100 km

S odhalením nového Ghibli vypustilo Maserati do sveta tiež kompletné technické špecifikácie, o ktorých sa špekulovalo už skôr. Taliansky nováčik sa zaradí pod veľké Quattroporte. Oproti nemu je s celkovou dĺžkou 4970 mm kratší o 290 mm. Do predaja by sa malo dostať cez 50 000 kusov za rok.

V ponuke nájdeme dva benzínové motory a historicky prvýkrát pri Maserati tiež jeden diesel. Dostupnejšiou zážihovou jednotkou je preplňovaný trojlitrový šesťvalec naladený na 330 k (v USA by mal ponúknuť dokonca 350 k) a vrchol krútiaceho momentu dosahuje 500 Nm. Na stovku potrebuje 5,6 s, kombinovaná spotreba by sa mala pohybovať pod hranicou desiatich litrov.

ghibli_6.jpgghibli_1.jpgghibli_2.jpg

Výkonnejšou alternatívou je Ghibli S. To má pod kapotou taktiež preplňovaný šesťvalec, ten je však naladený na 410 koní a 550 Nm. Stovka je otázkou piatich sekúnd a maximálna rýchlosť činí 285 km / h. Obidva motory majú pôvod vo Ferrari.

Najzaujímavejším je ale jednoznačne dieselový trojliter. Jeho maximum je 275 koní, krútiaci moment končí na 600 Nm. Tieto parametre stačia k akcelerácii z nuly na stovku za 6,3 s, pričom Maserati sľubuje priemernú spotrebu šesť litrov na 100 km a produkciu emisií CO2 pod 160 g / km. Podobne ako tomu je pri Audi 3.0 BiTDI, tiež Ghibli ponúkne vo výfuku systém vylepšujúci zvuk.

Všetky motorizácie spolupracujú s osemstupňovou automatickou prevodovkou ZF, štandardom je pohon zadnej nápravy. Pre výkonnejší benzínový trojliter bude v ponuke aj pohon všetkých kolies označovaný ako Q4. Ghibli používa na prednej náprave dvojité lichobežníkové zavesenie a vzadu viacprvkovú nápravu. Štandardom je tiež mechanický samosvorný diferenciál na zadnej náprave. Prvé exempláre dorazia do showroomov v lete.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY