vytisknout velikost písma Naftové Maserati Ghibli vyrazí k zákazníkom so spotrebou 6,0 l/100 km

Odštartoval autosalón v Šanghaji, ktorý je podobne ako Ženeva plný zaujímavých noviniek. Jednou takou je nový model automobilky Maserati, ktorý nesie názov Ghibli.
Naftové Maserati Ghibli vyrazí k zákazníkom so spotrebou 6,0 l/100 km

S odhalením nového Ghibli vypustilo Maserati do sveta tiež kompletné technické špecifikácie, o ktorých sa špekulovalo už skôr. Taliansky nováčik sa zaradí pod veľké Quattroporte. Oproti nemu je s celkovou dĺžkou 4970 mm kratší o 290 mm. Do predaja by sa malo dostať cez 50 000 kusov za rok.

V ponuke nájdeme dva benzínové motory a historicky prvýkrát pri Maserati tiež jeden diesel. Dostupnejšiou zážihovou jednotkou je preplňovaný trojlitrový šesťvalec naladený na 330 k (v USA by mal ponúknuť dokonca 350 k) a vrchol krútiaceho momentu dosahuje 500 Nm. Na stovku potrebuje 5,6 s, kombinovaná spotreba by sa mala pohybovať pod hranicou desiatich litrov.

ghibli_6.jpgghibli_1.jpgghibli_2.jpg

Výkonnejšou alternatívou je Ghibli S. To má pod kapotou taktiež preplňovaný šesťvalec, ten je však naladený na 410 koní a 550 Nm. Stovka je otázkou piatich sekúnd a maximálna rýchlosť činí 285 km / h. Obidva motory majú pôvod vo Ferrari.

Najzaujímavejším je ale jednoznačne dieselový trojliter. Jeho maximum je 275 koní, krútiaci moment končí na 600 Nm. Tieto parametre stačia k akcelerácii z nuly na stovku za 6,3 s, pričom Maserati sľubuje priemernú spotrebu šesť litrov na 100 km a produkciu emisií CO2 pod 160 g / km. Podobne ako tomu je pri Audi 3.0 BiTDI, tiež Ghibli ponúkne vo výfuku systém vylepšujúci zvuk.

Všetky motorizácie spolupracujú s osemstupňovou automatickou prevodovkou ZF, štandardom je pohon zadnej nápravy. Pre výkonnejší benzínový trojliter bude v ponuke aj pohon všetkých kolies označovaný ako Q4. Ghibli používa na prednej náprave dvojité lichobežníkové zavesenie a vzadu viacprvkovú nápravu. Štandardom je tiež mechanický samosvorný diferenciál na zadnej náprave. Prvé exempláre dorazia do showroomov v lete.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY