vytisknout velikost písma Nádej pre Saab ešte žije. Záujem majú dve ázijské automobilky

Nádej pre Saab ešte žije. Záujem majú dve ázijské automobilky

Ako možno viete, dni Saabu sú po bankrote súčasného vlastníka prakticky zrátané. Spoločnosť National Electric Vehicle Sweden AB, ktorá zvyšky Saabu spolu s výrobnými závodmi vlastní, však prišla s poslednou nádejou na záchranu, dvojicou zatiaľ oficiálne nemenovaných ázijských automobiliek, ktoré údajne javia o Saab záujem.

Zdroje magazínu Automotive News uvádzajú, že Saab koná alebo v minulosti rokoval s indickou automobilkou Mahindra a čínskym Dongfengom. Výmenou za know-how, výrobné technológie a snáď aj nejaké podiely by mali značky pomôcť predovšetkým s financovaním výroby a vývoja.

Saab má teraz poslednú šancu, keď mu švédsky súd zabezpečil, že jeho nútený správca nezačne rozpredávať majetok spoločnosti, aby boli uspokojené požiadavky veriteľov. Saab sa dostal do finančných problémov, keď jeho podiely vlastniaca spoločnosť Qingbo Investment Co. nedodržala svoje sľuby a neposkytla Saabu v prepočte viac asi 100 milióno veur.

Súčasný vlastník Saabu prehlasuje, že je všetko na dobrej ceste a dohoda s ázijskými výrobcami by mohla byť hotová do februára 2015. Saab bol v roku 2010 predaný koncernom General Motors značke Spyker, no tá nedokázala automobilku udržať. Švédsku značku teraz vlastní Japonsko-Čínska investičná spoločnosť.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY