vytisknout velikost písma Nádej pre Saab ešte žije. Záujem majú dve ázijské automobilky

Nádej pre Saab ešte žije. Záujem majú dve ázijské automobilky

Ako možno viete, dni Saabu sú po bankrote súčasného vlastníka prakticky zrátané. Spoločnosť National Electric Vehicle Sweden AB, ktorá zvyšky Saabu spolu s výrobnými závodmi vlastní, však prišla s poslednou nádejou na záchranu, dvojicou zatiaľ oficiálne nemenovaných ázijských automobiliek, ktoré údajne javia o Saab záujem.

Zdroje magazínu Automotive News uvádzajú, že Saab koná alebo v minulosti rokoval s indickou automobilkou Mahindra a čínskym Dongfengom. Výmenou za know-how, výrobné technológie a snáď aj nejaké podiely by mali značky pomôcť predovšetkým s financovaním výroby a vývoja.

Saab má teraz poslednú šancu, keď mu švédsky súd zabezpečil, že jeho nútený správca nezačne rozpredávať majetok spoločnosti, aby boli uspokojené požiadavky veriteľov. Saab sa dostal do finančných problémov, keď jeho podiely vlastniaca spoločnosť Qingbo Investment Co. nedodržala svoje sľuby a neposkytla Saabu v prepočte viac asi 100 milióno veur.

Súčasný vlastník Saabu prehlasuje, že je všetko na dobrej ceste a dohoda s ázijskými výrobcami by mohla byť hotová do februára 2015. Saab bol v roku 2010 predaný koncernom General Motors značke Spyker, no tá nedokázala automobilku udržať. Švédsku značku teraz vlastní Japonsko-Čínska investičná spoločnosť.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

včera | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY