vytisknout velikost písma Nádej pre Saab ešte žije. Záujem majú dve ázijské automobilky

Nádej pre Saab ešte žije. Záujem majú dve ázijské automobilky

Ako možno viete, dni Saabu sú po bankrote súčasného vlastníka prakticky zrátané. Spoločnosť National Electric Vehicle Sweden AB, ktorá zvyšky Saabu spolu s výrobnými závodmi vlastní, však prišla s poslednou nádejou na záchranu, dvojicou zatiaľ oficiálne nemenovaných ázijských automobiliek, ktoré údajne javia o Saab záujem.

Zdroje magazínu Automotive News uvádzajú, že Saab koná alebo v minulosti rokoval s indickou automobilkou Mahindra a čínskym Dongfengom. Výmenou za know-how, výrobné technológie a snáď aj nejaké podiely by mali značky pomôcť predovšetkým s financovaním výroby a vývoja.

Saab má teraz poslednú šancu, keď mu švédsky súd zabezpečil, že jeho nútený správca nezačne rozpredávať majetok spoločnosti, aby boli uspokojené požiadavky veriteľov. Saab sa dostal do finančných problémov, keď jeho podiely vlastniaca spoločnosť Qingbo Investment Co. nedodržala svoje sľuby a neposkytla Saabu v prepočte viac asi 100 milióno veur.

Súčasný vlastník Saabu prehlasuje, že je všetko na dobrej ceste a dohoda s ázijskými výrobcami by mohla byť hotová do februára 2015. Saab bol v roku 2010 predaný koncernom General Motors značke Spyker, no tá nedokázala automobilku udržať. Švédsku značku teraz vlastní Japonsko-Čínska investičná spoločnosť.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY