vytisknout velikost písma Nádej pre Saab ešte žije. Záujem majú dve ázijské automobilky

Nádej pre Saab ešte žije. Záujem majú dve ázijské automobilky

Ako možno viete, dni Saabu sú po bankrote súčasného vlastníka prakticky zrátané. Spoločnosť National Electric Vehicle Sweden AB, ktorá zvyšky Saabu spolu s výrobnými závodmi vlastní, však prišla s poslednou nádejou na záchranu, dvojicou zatiaľ oficiálne nemenovaných ázijských automobiliek, ktoré údajne javia o Saab záujem.

Zdroje magazínu Automotive News uvádzajú, že Saab koná alebo v minulosti rokoval s indickou automobilkou Mahindra a čínskym Dongfengom. Výmenou za know-how, výrobné technológie a snáď aj nejaké podiely by mali značky pomôcť predovšetkým s financovaním výroby a vývoja.

Saab má teraz poslednú šancu, keď mu švédsky súd zabezpečil, že jeho nútený správca nezačne rozpredávať majetok spoločnosti, aby boli uspokojené požiadavky veriteľov. Saab sa dostal do finančných problémov, keď jeho podiely vlastniaca spoločnosť Qingbo Investment Co. nedodržala svoje sľuby a neposkytla Saabu v prepočte viac asi 100 milióno veur.

Súčasný vlastník Saabu prehlasuje, že je všetko na dobrej ceste a dohoda s ázijskými výrobcami by mohla byť hotová do februára 2015. Saab bol v roku 2010 predaný koncernom General Motors značke Spyker, no tá nedokázala automobilku udržať. Švédsku značku teraz vlastní Japonsko-Čínska investičná spoločnosť.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY