vytisknout velikost písma Nad závodným okruhom v Monze sa sťahujú mračná

Nad závodným okruhom v Monze sa sťahujú mračná

Legendárny závodný okruh v talianskej Monze je v ohrození, pretože vláda schválila zmenu daňového zákona, ktorý predtým udeľoval Monze výnimku. Okruh tak bude musieť doplatiť dane vo výške asi 20 miliónov eur.

To privedie pretekársky okruh, ktorý dlhodobo zápasí s finančnými problémami, na pokraj bankrotu. Navyše hrozí, že príde aj o organizovanie pretekov Formuly 1, čo by asi predovšetkým miestni fanúšikovia niesli veľmi ťažko. Monza k F1 neodmysliteľne patrí a diváci pri televíznych obrazovkách by boli ochudobnení o najrýchlejší závod v šampionáte.

Súčasné vozidlá v Monze dosahujú s využitím systému DRS rýchlosti cez 360 km/h, tak rýchlo sa nikde inde nejazdí. Závod v Monze je tiež najrýchlejší v celom seriáli čo do priemernej rýchlosti.

Bernie Ecclestone zatiaľ nepredĺžil Monze zmluvu na rok 2017 a ďalej, vraj je miestny závod za súčasných obchodných podmienok nevýhodný. Ak Monza príde o F1 a navyše o daňové úľavy, hrozí jej koniec. Nezaujatý taliansky daňovník to možno vidí inak, ale pre fanúšika nielen formule, ale závodov všeobecne by to bola obrovská strata. Okruh tiež vedie dlhodobo boj s obyvateľmi v okolí, ktorí dávajú prevádzkovateľa pravidelne na súd kvôli hluku.

Bonus: Na priloženom videu sa môžete pozrieť na historicky najrýchlejšie kolo zabehnuté počas oficiálnej meranej časti závodu F1 v Monze. Rubens Barrichello s Ferrari vtedy kvalifikáciu na preteky v roku 2004 vyhral a Montoya s Williamsom nedokázal zopakovať svoj ešte rýchlejší čas z tréningu.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY