vytisknout velikost písma Nad závodným okruhom v Monze sa sťahujú mračná

Nad závodným okruhom v Monze sa sťahujú mračná

Legendárny závodný okruh v talianskej Monze je v ohrození, pretože vláda schválila zmenu daňového zákona, ktorý predtým udeľoval Monze výnimku. Okruh tak bude musieť doplatiť dane vo výške asi 20 miliónov eur.

To privedie pretekársky okruh, ktorý dlhodobo zápasí s finančnými problémami, na pokraj bankrotu. Navyše hrozí, že príde aj o organizovanie pretekov Formuly 1, čo by asi predovšetkým miestni fanúšikovia niesli veľmi ťažko. Monza k F1 neodmysliteľne patrí a diváci pri televíznych obrazovkách by boli ochudobnení o najrýchlejší závod v šampionáte.

Súčasné vozidlá v Monze dosahujú s využitím systému DRS rýchlosti cez 360 km/h, tak rýchlo sa nikde inde nejazdí. Závod v Monze je tiež najrýchlejší v celom seriáli čo do priemernej rýchlosti.

Bernie Ecclestone zatiaľ nepredĺžil Monze zmluvu na rok 2017 a ďalej, vraj je miestny závod za súčasných obchodných podmienok nevýhodný. Ak Monza príde o F1 a navyše o daňové úľavy, hrozí jej koniec. Nezaujatý taliansky daňovník to možno vidí inak, ale pre fanúšika nielen formule, ale závodov všeobecne by to bola obrovská strata. Okruh tiež vedie dlhodobo boj s obyvateľmi v okolí, ktorí dávajú prevádzkovateľa pravidelne na súd kvôli hluku.

Bonus: Na priloženom videu sa môžete pozrieť na historicky najrýchlejšie kolo zabehnuté počas oficiálnej meranej časti závodu F1 v Monze. Rubens Barrichello s Ferrari vtedy kvalifikáciu na preteky v roku 2004 vyhral a Montoya s Williamsom nedokázal zopakovať svoj ešte rýchlejší čas z tréningu.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY