vytisknout velikost písma Nad závodným okruhom v Monze sa sťahujú mračná

Nad závodným okruhom v Monze sa sťahujú mračná

Legendárny závodný okruh v talianskej Monze je v ohrození, pretože vláda schválila zmenu daňového zákona, ktorý predtým udeľoval Monze výnimku. Okruh tak bude musieť doplatiť dane vo výške asi 20 miliónov eur.

To privedie pretekársky okruh, ktorý dlhodobo zápasí s finančnými problémami, na pokraj bankrotu. Navyše hrozí, že príde aj o organizovanie pretekov Formuly 1, čo by asi predovšetkým miestni fanúšikovia niesli veľmi ťažko. Monza k F1 neodmysliteľne patrí a diváci pri televíznych obrazovkách by boli ochudobnení o najrýchlejší závod v šampionáte.

Súčasné vozidlá v Monze dosahujú s využitím systému DRS rýchlosti cez 360 km/h, tak rýchlo sa nikde inde nejazdí. Závod v Monze je tiež najrýchlejší v celom seriáli čo do priemernej rýchlosti.

Bernie Ecclestone zatiaľ nepredĺžil Monze zmluvu na rok 2017 a ďalej, vraj je miestny závod za súčasných obchodných podmienok nevýhodný. Ak Monza príde o F1 a navyše o daňové úľavy, hrozí jej koniec. Nezaujatý taliansky daňovník to možno vidí inak, ale pre fanúšika nielen formule, ale závodov všeobecne by to bola obrovská strata. Okruh tiež vedie dlhodobo boj s obyvateľmi v okolí, ktorí dávajú prevádzkovateľa pravidelne na súd kvôli hluku.

Bonus: Na priloženom videu sa môžete pozrieť na historicky najrýchlejšie kolo zabehnuté počas oficiálnej meranej časti závodu F1 v Monze. Rubens Barrichello s Ferrari vtedy kvalifikáciu na preteky v roku 2004 vyhral a Montoya s Williamsom nedokázal zopakovať svoj ešte rýchlejší čas z tréningu.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY