vytisknout velikost písma Nad závodným okruhom v Monze sa sťahujú mračná

Nad závodným okruhom v Monze sa sťahujú mračná

Legendárny závodný okruh v talianskej Monze je v ohrození, pretože vláda schválila zmenu daňového zákona, ktorý predtým udeľoval Monze výnimku. Okruh tak bude musieť doplatiť dane vo výške asi 20 miliónov eur.

To privedie pretekársky okruh, ktorý dlhodobo zápasí s finančnými problémami, na pokraj bankrotu. Navyše hrozí, že príde aj o organizovanie pretekov Formuly 1, čo by asi predovšetkým miestni fanúšikovia niesli veľmi ťažko. Monza k F1 neodmysliteľne patrí a diváci pri televíznych obrazovkách by boli ochudobnení o najrýchlejší závod v šampionáte.

Súčasné vozidlá v Monze dosahujú s využitím systému DRS rýchlosti cez 360 km/h, tak rýchlo sa nikde inde nejazdí. Závod v Monze je tiež najrýchlejší v celom seriáli čo do priemernej rýchlosti.

Bernie Ecclestone zatiaľ nepredĺžil Monze zmluvu na rok 2017 a ďalej, vraj je miestny závod za súčasných obchodných podmienok nevýhodný. Ak Monza príde o F1 a navyše o daňové úľavy, hrozí jej koniec. Nezaujatý taliansky daňovník to možno vidí inak, ale pre fanúšika nielen formule, ale závodov všeobecne by to bola obrovská strata. Okruh tiež vedie dlhodobo boj s obyvateľmi v okolí, ktorí dávajú prevádzkovateľa pravidelne na súd kvôli hluku.

Bonus: Na priloženom videu sa môžete pozrieť na historicky najrýchlejšie kolo zabehnuté počas oficiálnej meranej časti závodu F1 v Monze. Rubens Barrichello s Ferrari vtedy kvalifikáciu na preteky v roku 2004 vyhral a Montoya s Williamsom nedokázal zopakovať svoj ešte rýchlejší čas z tréningu.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY