vytisknout velikost písma Na základoch Mazdy MX-5 nebude Alfa Romeo Spider, ale Fiat Barchetta

Na základoch Mazdy MX-5 nebude Alfa Romeo Spider, ale Fiat Barchetta

Značky Fiat a Mazda sa dohodli na spolupráci pri vývoji novej kompaktnej ľahkej platformy s pohonom zadných kolies. Prvé auto postavené na tomto základe je nová Mazda MX-5 ai koncern Fiat využije výrobných kapacít Mazdy, ktorá mu bude stavať auto.

Pôvodne sa malo za to, že tým druhým autom bude Alfa Romeo Spider, ale, ako informuje magazín Car, tá nakoniec vyjde na väčšej platforme Giorgio, ktorú využije aj budúci kompaktný sedan s pohonom zadných kolies konkurujúci BMW radu 3. Roadster od Alfy Romeo tak bude väčší ako Mazda MX-5. Dostane aj nové výkonné motory vrátane šesťvalca.

Na platforme Mazdy MX-5 vznikne nový Fiat Barchetta, ktorý bude mať pohon zadných kolies. Chystá sa vraj aj model s označením Abarth. Vyrábať sa bude práve v Japonsku a aj keď využije rovnakej platformy a prakticky rovnakých podvozkových dielov, dostane iné motory a prevodovky, naladenie odpruženie a samozrejme dizajn.

Ohľadom názvov modelov ešte nepanuje zhoda a Fiat nič oficiálne nepotvrdil. Je možné, že meno Abarth sa objaví len na niektorých trhoch, prípadne pôjde o ostrejšie ladenú verziu Barchetta.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY