vytisknout velikost písma Na základoch Mazdy MX-5 nebude Alfa Romeo Spider, ale Fiat Barchetta

Na základoch Mazdy MX-5 nebude Alfa Romeo Spider, ale Fiat Barchetta

Značky Fiat a Mazda sa dohodli na spolupráci pri vývoji novej kompaktnej ľahkej platformy s pohonom zadných kolies. Prvé auto postavené na tomto základe je nová Mazda MX-5 ai koncern Fiat využije výrobných kapacít Mazdy, ktorá mu bude stavať auto.

Pôvodne sa malo za to, že tým druhým autom bude Alfa Romeo Spider, ale, ako informuje magazín Car, tá nakoniec vyjde na väčšej platforme Giorgio, ktorú využije aj budúci kompaktný sedan s pohonom zadných kolies konkurujúci BMW radu 3. Roadster od Alfy Romeo tak bude väčší ako Mazda MX-5. Dostane aj nové výkonné motory vrátane šesťvalca.

Na platforme Mazdy MX-5 vznikne nový Fiat Barchetta, ktorý bude mať pohon zadných kolies. Chystá sa vraj aj model s označením Abarth. Vyrábať sa bude práve v Japonsku a aj keď využije rovnakej platformy a prakticky rovnakých podvozkových dielov, dostane iné motory a prevodovky, naladenie odpruženie a samozrejme dizajn.

Ohľadom názvov modelov ešte nepanuje zhoda a Fiat nič oficiálne nepotvrdil. Je možné, že meno Abarth sa objaví len na niektorých trhoch, prípadne pôjde o ostrejšie ladenú verziu Barchetta.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY