vytisknout velikost písma Na základoch Mazdy MX-5 nebude Alfa Romeo Spider, ale Fiat Barchetta

Na základoch Mazdy MX-5 nebude Alfa Romeo Spider, ale Fiat Barchetta

Značky Fiat a Mazda sa dohodli na spolupráci pri vývoji novej kompaktnej ľahkej platformy s pohonom zadných kolies. Prvé auto postavené na tomto základe je nová Mazda MX-5 ai koncern Fiat využije výrobných kapacít Mazdy, ktorá mu bude stavať auto.

Pôvodne sa malo za to, že tým druhým autom bude Alfa Romeo Spider, ale, ako informuje magazín Car, tá nakoniec vyjde na väčšej platforme Giorgio, ktorú využije aj budúci kompaktný sedan s pohonom zadných kolies konkurujúci BMW radu 3. Roadster od Alfy Romeo tak bude väčší ako Mazda MX-5. Dostane aj nové výkonné motory vrátane šesťvalca.

Na platforme Mazdy MX-5 vznikne nový Fiat Barchetta, ktorý bude mať pohon zadných kolies. Chystá sa vraj aj model s označením Abarth. Vyrábať sa bude práve v Japonsku a aj keď využije rovnakej platformy a prakticky rovnakých podvozkových dielov, dostane iné motory a prevodovky, naladenie odpruženie a samozrejme dizajn.

Ohľadom názvov modelov ešte nepanuje zhoda a Fiat nič oficiálne nepotvrdil. Je možné, že meno Abarth sa objaví len na niektorých trhoch, prípadne pôjde o ostrejšie ladenú verziu Barchetta.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY