vytisknout velikost písma Na výmole najviac trpí ojazdený Mercedes triedy R. Najmenej potom Ford S-Max

S Mercedesom triedy R máte 16% pravdepodobnosť, že si na výmoľoch zničíte podvozok.
Na výmole najviac trpí ojazdený Mercedes triedy R. Najmenej potom Ford S-Max
Zoznam kapitol
  1. Auta chúlostivé na výmoly
  2. Fotogaléria: Autá chúlostivé na výmoly

Zaujímalo vás, ako veľmi ktoré auto trpí na rozbitej ceste? Britský poisťovací špecialista Warranty Direct zverejnil štatistiku, ktorá ukazuje, ako sú ktoré autá citlivé na výmole podľa nahlásených poistných udalostí a výskytu porúch. Štatistika sa týka ojazdených áut v starobe od troch do ôsmich rokov.

Mercedes-Benz-R-Class_2008_1600x1200_wallpaper_04.jpgSaab-9-3_2008_1600x1200_wallpaper_0c.jpgHyundai-Santa_Fe_2010_1600x1200_wallpaper_02.jpgRebríček áut, pri ktorých je najväčšia pravdepodobnosť poškodenia podvozku na výmoľoch, vedie Mercedes-Benz triedy R. Za ním je Saab 9-3 a Hyundai Santa Fe. V TOP 10 je päť SUV

Prehľad je z princípu len orientačný, pretože zohľadňuje iba akútne závady podvozku, ale nie napríklad dlhodobé poškodenie od otrasov a vibrácií, ktoré sa môže prejaviť poruchami aj na iných častiach vozidla. Napriek tomu má nepochybnú vypovedaciu hodnotu.

V desiatke najchúlostivejších áut sa usadilo hneď päť áut kategórie SUV a štyri vozidlá Mercedes-Benz. Mercedes triedy R je podľa Warranty Direct na diery v ceste najcitlivejší s takmer 16% šancou na poškodenie podvozku alebo zavesenie. Za ním je Saab 9-3 a tretí je Hyundai Santa Fe. Trochu prekvapivý je výskyt Land Roveru Discovery a Range Roveru v desiatke najchúlostivejších áut.

Naopak rebríček najodolnejších vozidiel vedie Ford S-Max a Nissan Qashqai s nulovým výskytom porúch spôsobených výmolmi na ceste, čo potvrdzujú aj skúsenosti z bazárov. Tieto modely majú mimoriadne odolné podvozky.

Prekvapivé je umiestnenie BMW X5 (2007 - 2013) v oboch rebríčkoch. Warranty Direct totiž používa odlišné kritériá. Prvý rebríček vychádza z počtu áut, najazdených kilometrov a skutočného výskytu porúch. Druhý vychádza iba z počtu nahlásených udalostí.

Warranty Direct tiež uvádza, že výmole spôsobujú každý rok až jednu desatinu poistných udalostí a mechanických porúch na britských cestách. Britských motoristov potom stoja opravy až 730 miliónov libier ročne.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY