vytisknout velikost písma Na výmole najviac trpí ojazdený Mercedes triedy R. Najmenej potom Ford S-Max

S Mercedesom triedy R máte 16% pravdepodobnosť, že si na výmoľoch zničíte podvozok.
Na výmole najviac trpí ojazdený Mercedes triedy R. Najmenej potom Ford S-Max
Zoznam kapitol
  1. Auta chúlostivé na výmoly
  2. Fotogaléria: Autá chúlostivé na výmoly

Zaujímalo vás, ako veľmi ktoré auto trpí na rozbitej ceste? Britský poisťovací špecialista Warranty Direct zverejnil štatistiku, ktorá ukazuje, ako sú ktoré autá citlivé na výmole podľa nahlásených poistných udalostí a výskytu porúch. Štatistika sa týka ojazdených áut v starobe od troch do ôsmich rokov.

Mercedes-Benz-R-Class_2008_1600x1200_wallpaper_04.jpgSaab-9-3_2008_1600x1200_wallpaper_0c.jpgHyundai-Santa_Fe_2010_1600x1200_wallpaper_02.jpgRebríček áut, pri ktorých je najväčšia pravdepodobnosť poškodenia podvozku na výmoľoch, vedie Mercedes-Benz triedy R. Za ním je Saab 9-3 a Hyundai Santa Fe. V TOP 10 je päť SUV

Prehľad je z princípu len orientačný, pretože zohľadňuje iba akútne závady podvozku, ale nie napríklad dlhodobé poškodenie od otrasov a vibrácií, ktoré sa môže prejaviť poruchami aj na iných častiach vozidla. Napriek tomu má nepochybnú vypovedaciu hodnotu.

V desiatke najchúlostivejších áut sa usadilo hneď päť áut kategórie SUV a štyri vozidlá Mercedes-Benz. Mercedes triedy R je podľa Warranty Direct na diery v ceste najcitlivejší s takmer 16% šancou na poškodenie podvozku alebo zavesenie. Za ním je Saab 9-3 a tretí je Hyundai Santa Fe. Trochu prekvapivý je výskyt Land Roveru Discovery a Range Roveru v desiatke najchúlostivejších áut.

Naopak rebríček najodolnejších vozidiel vedie Ford S-Max a Nissan Qashqai s nulovým výskytom porúch spôsobených výmolmi na ceste, čo potvrdzujú aj skúsenosti z bazárov. Tieto modely majú mimoriadne odolné podvozky.

Prekvapivé je umiestnenie BMW X5 (2007 - 2013) v oboch rebríčkoch. Warranty Direct totiž používa odlišné kritériá. Prvý rebríček vychádza z počtu áut, najazdených kilometrov a skutočného výskytu porúch. Druhý vychádza iba z počtu nahlásených udalostí.

Warranty Direct tiež uvádza, že výmole spôsobujú každý rok až jednu desatinu poistných udalostí a mechanických porúch na britských cestách. Britských motoristov potom stoja opravy až 730 miliónov libier ročne.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY