vytisknout velikost písma Na svete je ďalšia ruská mašina. Prezrite si Aton Impulse Viking

V Rusku vedia, ako postaviť poriadnu mašinu, ktorú v teréne len tak niečo nezastaví. Dôkazom je napríklad Avtoros Shaman 8x8 All-Terrain Vehicle, ktorý sme vám ukázali koncom septembra. Dnes môžeme ponúknuť ďalšie auto podobného rázu. Tentoraz sa volá Viking.

Celé označenie je Viking 29031 a ponúka ho spoločnosť Aton Impulse ako svoju vlajkovú loď. Viking 29031 meria na dĺžku 5250 mm, široké je 2550 mm a vysoké 2700 m. Rázvor náprav má hodnotu 2980 mm a svetlá výška je nastaviteľná v rozmedzí od tridsať do šesťdesiat centimetrov.

Aton Impulse ponúka dve verzie. Jedna má pod kapotou naftový motor s objemom 2,24 cm3 a disponuje výkonom 81 kW (110 koní), výkonnejší variant dostal dvojlitrový štvorvalec Ford a ponúkne až 120 kW (163 koní), respektíve 340 Nm. V oboch prípadoch spolupracuje motor s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou opäť z dielne Ford.

Vzhľadom na zameranie auta asi neprekvapí, že najvyššia rýchlosť je len 80 km/h. Viking však dokáže aj plávať. Vo vode vyvinie až 12 km/h. Auto sa ponúka v mnohých verziách vrátane prevedenia pick-up. Dokupovať môžete napríklad uzávierku predného nápravového diferenciálu, palivovej nádrže o objeme 2x100 litrov alebo klimatizáciu a ďalšie.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY