vytisknout velikost písma Na soľných pláňach Bonneville sa tento rok nepôjde. Kvôli povodniam

Na soľných pláňach Bonneville sa tento rok nepôjde. Kvôli povodniam

Legendárny Bonneville Speed ​​Week, teda týždeň prekonávania rýchlostných rekordov na soľných pláňach Bonneville v Utahu, sa tento rok zatiaľ konať nebude. Oblasť jazier je totiž po nezvyčajných výdatných dažďoch stále zaplavená a nie je bezpečné tú pretekať. Kliknite na nasledujúci obrázok, nech vidíte, ako to na "vyschnutom" jazere vyzerá teraz.

SpeedWeek2014.jpg

Pretekať sa malo už od soboty 9. augusta. Organizátori chceli najprv termín posunúť ešte o týždeň, ale odborníci uviedli, že jazero vyschne úplne najskôr za tri týždne. Ikonické zápolenie o prekonanie rýchlostných rekordov tak bolo zatiaľ pre tento rok zrušené.

Združenie SCTA, ktoré preteky organizuje, ešte jedná o prípadnom predĺžení pretekov World Finals, ktoré sa majú konať na jazere Bonneville od 30. septembra do 3. októbra. Tak uvidíme, či sa tento rok nakoniec pôjde.

A so soľnými pláňami v Bonneville súvisí ešte jedna zaujímavosť. V štatistikách vylepšil svoj ​​rekord legendárny motocyklový pretekár Burt Munro. Ako je to možné, keď je 36 rokov po smrti? Jeho syn John upozornil na možné nezrovnalosti pri meraní rýchlostného rekordu z roku 1967, ktorý mal hodnotu 295,39 km/h.

Výsledky boli prepočítané a hodnota rekordu sa skutočne vylepšila na konečných 296,196 km/h. Legendárny najrýchlejší Indian je tak oficiálne ešte o kúsok rýchlejší. Neoficiálny nameraný rekord Munroovho podomácky upraveného motocykla Indian má potom hodnotu 331 km/h.

foto: Southern California Timing Association and Bonneville Nationals Inc.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY