vytisknout velikost písma Na príplatkovú výbavu najviac míňajú zákazníci Porsche Cayenne

Na príplatkovú výbavu najviac míňajú zákazníci Porsche Cayenne

Britská spoločnosť HPI , ktorá sa zaoberá preverovaním pôvodu vozidiel, zverejnila rebríček modelov, ktorých zákazníci minú najviac za príplatkovú výbavu.

Aj z našich testov viete, že najmä pri prémiových značkách je ponuka prvkov na želanie naozaj široká a pri testovaných vozidlách v "predvádzacej" konfigurácii súčet príplatkovej výbavy neraz dosahuje desiatok percent ceny modelu.

Rebríčku HPI dominuje luxusné SUV Porsche Cayenne a BMW X5 s priemernou cenou príplatkovej výbavy 9924, respektíve 7996 libier.

Nasleduje trochu prekvapivo malý roadster Mercedes-Benz SLK s priemerným minutím 6290 libier a dva najdrahšie modely Audi: R8 a A8.

Rebríček značiek vyzerá v podstate analogicky: Porsche, BMW a Mercedes-Benz. Za povšimnutie stojí , že priemerná cena výbavy na prianie u Porsche prevyšuje oboch nemeckých rivalov prakticky dvojnásobne. V prípade Mercedesu to robí 3510 libier, pri BMW 3892 libier, ale značka z Zuffenhausenu sa môže pochváliť pekným výsledkom 7394 libier.

Bez zaujímavosti nie je ani to, že na štvrté miesto sa dostalo Mini, Audi skončilo až za ním.

Príplatková výbava je pre luxusné značky nemalým zdrojom príjmov a má veľkú zásluhu na tom, že Porsche zarobí na každom predanom aute najviac v obore.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY