vytisknout velikost písma Na príplatkovú výbavu najviac míňajú zákazníci Porsche Cayenne

Na príplatkovú výbavu najviac míňajú zákazníci Porsche Cayenne

Britská spoločnosť HPI , ktorá sa zaoberá preverovaním pôvodu vozidiel, zverejnila rebríček modelov, ktorých zákazníci minú najviac za príplatkovú výbavu.

Aj z našich testov viete, že najmä pri prémiových značkách je ponuka prvkov na želanie naozaj široká a pri testovaných vozidlách v "predvádzacej" konfigurácii súčet príplatkovej výbavy neraz dosahuje desiatok percent ceny modelu.

Rebríčku HPI dominuje luxusné SUV Porsche Cayenne a BMW X5 s priemernou cenou príplatkovej výbavy 9924, respektíve 7996 libier.

Nasleduje trochu prekvapivo malý roadster Mercedes-Benz SLK s priemerným minutím 6290 libier a dva najdrahšie modely Audi: R8 a A8.

Rebríček značiek vyzerá v podstate analogicky: Porsche, BMW a Mercedes-Benz. Za povšimnutie stojí , že priemerná cena výbavy na prianie u Porsche prevyšuje oboch nemeckých rivalov prakticky dvojnásobne. V prípade Mercedesu to robí 3510 libier, pri BMW 3892 libier, ale značka z Zuffenhausenu sa môže pochváliť pekným výsledkom 7394 libier.

Bez zaujímavosti nie je ani to, že na štvrté miesto sa dostalo Mini, Audi skončilo až za ním.

Príplatková výbava je pre luxusné značky nemalým zdrojom príjmov a má veľkú zásluhu na tom, že Porsche zarobí na každom predanom aute najviac v obore.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY