vytisknout velikost písma Na príplatkovú výbavu najviac míňajú zákazníci Porsche Cayenne

Na príplatkovú výbavu najviac míňajú zákazníci Porsche Cayenne

Britská spoločnosť HPI , ktorá sa zaoberá preverovaním pôvodu vozidiel, zverejnila rebríček modelov, ktorých zákazníci minú najviac za príplatkovú výbavu.

Aj z našich testov viete, že najmä pri prémiových značkách je ponuka prvkov na želanie naozaj široká a pri testovaných vozidlách v "predvádzacej" konfigurácii súčet príplatkovej výbavy neraz dosahuje desiatok percent ceny modelu.

Rebríčku HPI dominuje luxusné SUV Porsche Cayenne a BMW X5 s priemernou cenou príplatkovej výbavy 9924, respektíve 7996 libier.

Nasleduje trochu prekvapivo malý roadster Mercedes-Benz SLK s priemerným minutím 6290 libier a dva najdrahšie modely Audi: R8 a A8.

Rebríček značiek vyzerá v podstate analogicky: Porsche, BMW a Mercedes-Benz. Za povšimnutie stojí , že priemerná cena výbavy na prianie u Porsche prevyšuje oboch nemeckých rivalov prakticky dvojnásobne. V prípade Mercedesu to robí 3510 libier, pri BMW 3892 libier, ale značka z Zuffenhausenu sa môže pochváliť pekným výsledkom 7394 libier.

Bez zaujímavosti nie je ani to, že na štvrté miesto sa dostalo Mini, Audi skončilo až za ním.

Príplatková výbava je pre luxusné značky nemalým zdrojom príjmov a má veľkú zásluhu na tom, že Porsche zarobí na každom predanom aute najviac v obore.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY