vytisknout velikost písma Na predaj je Ford Focus WRC z roku 2001, s ktorým jazdil Carlos Sainz

Na predaj je Ford Focus WRC z roku 2001, s ktorým jazdil Carlos Sainz

Občas sa objaví na predaj veľmi zaujímavý stroj. Okrem rôznych historických automobilov si môžete kúpiť napríklad aj závodné špeciály, ako nedávno ukázala Škoda Fabia R5, ktorú predával samotný Nasser Al-Attiyah. Dnes tu máme kombináciu oboch. Starý závodný Ford Focus WRC z roku 2001, s ktorým pre zmenu jazdil Carlos Sainz.

Toto konkrétne auto bolo údajne postavené pre sezónu 2001 a Carlos Sainz s ním napríklad došiel druhý na Rallye Monte Carlo. Neskôr s ním jazdil škótsky pretekár Euan Thorburn. Podľa informácií od predajcu automobil prešiel minulý rok zásadnou opravou, v rámci ktorej bol kompletne renovovaný motor aj prevodovka a vozidlo okrem iného dostalo aj nový lak. Odvtedy najazdil tento závodný Focus približne 300 km.

Ford Focus WRC ponúka britská spoločnosť Hippo Motor Group. Ak máte záujem, budete potrebovať 89 890 libier.

Závodný Focus WRC používal dvojlitrový preplňovaný štvorvalec vybavený priamym vstrekovaním paliva, sekvenčnou prevodovkou a pohonom všetkých kolies. Maximálny výkon 224 kW (305 k) motor ponúkol pri 6500 ot ./min a krútiaci moment vrcholil hodnotou 550 Nm. Hmotnosť automobilu bola iba 1230 kg.

fcrs_01.jpgfcrs_02.jpgfcrs_03.jpgfcrs_10.jpgfcrs_04.jpgfcrs_08.jpgfcrs_05.jpgfcrs_06.jpg
BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY