vytisknout velikost písma Na Porsche 911 GT3 čaká facelift, silnejší motor a manuál

V Ženeve sa predstaví rekonštruované Porsche 911 GT3. Motor zvýši objem na 4,0 l a výkon na 500 koní. Vráti sa klasická manuálna prevodovka.
Na Porsche 911 GT3 čaká facelift, silnejší motor a manuál

Porsche pripravuje facelift modelu 911 GT3. Základný modelový rad svojou medzigeneračnou modernizáciou už prešiel a prvýkrát v histórii sa dočkal preplňovaných motorov. Nič také sa ale pre verziu GT3 nechystá. Naopak sa dočkajú puristi, ktorí nemohli automobilke odpustiť, že po prvýkrát neponúkala tento model s manuálnym radením. Áno, proti zvyklostiam bol v ponuke len dvojspojkový automat PDK.

Porsche 911 GT3 sa však v rámci faceliftu dočká manuálnej prevodovky, píše britský Autocar. Potvrdzujú to špionážne fotografie a aj svedkovia testovania na Nürburgringu, keď len ľahko zamaskované auto pri zmene rýchlosti vydáva charakteristický zvuk s poklesom otáčok a menšie oneskorením, odlišný od rýchleho radenia PDK. Príchod manuálu však už naznačili aj predstavitelia automobilky počas prezentácie limitovanej edície Porsche 911 R.

Na rozdiel od bežného Porsche 911, ktoré používa sedemstupňový manuál, sa verzia GT3 dočká rovnakej šesťstupňovej prevodovky, s ktorou pracuje model 911 R. Zaujímavé ale je, že na niektorých trhoch bude manuálna prevodovka len za zvláštny príplatok. Štandardné 911 GT3 teda zostane naďalej s dvojspojkovými automatom PDK.

Bolo zvykom, že v rámci faceliftu dostal model 911 GT3 o trochu vyšší výkon. V súčasnosti ponúka plochý atmosférický šesťvalec 3,8 l výkon 349 kW (475 k) a najvyšší krútiaci moment 440 Nm. V kombinácii s prevodovkou PDK akceleruje na 100 km/h za 3,5 sekundy, avšak v prípade manuálu sa dá očakávať horšie hodnota. Aj štandardná 911 je s manuálom pri akcelerácii pomalšia.

Faceliftovaná 911 GT3 nakoniec dostane motor s objemom 4,0 l, ten ale nebude zhodný s 911 R. Výkon síce dosiahne hodnotu 367 kW (500 k), ale zmení sa napríklad priebeh výkonu. Podľa ľudí z automobilky bude motor aj lepšie znášať extrémne zaťaženie. Prúser so spoľahlivosťou, ktorý minulú GT3 prenasledoval, by mal byť zažehnaný.

Novú 911 GT3 uvidíme na autosalóne v Ženeve a do predaja sa dostane v priebehu tohto roka.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY