vytisknout velikost písma Na obrnený Maybach S600 Pullman potrebujete vodičák na nákladiak

Maybach Guard vydrží zásah nábojmi 7,62 x 51 mm alebo výbuch granátu.
Na obrnený Maybach S600 Pullman potrebujete vodičák na nákladiak

Obria luxusná limuzína Mercedes-Maybach S600 Pullman sa predstavila na autosalóne v Ženeve v roku 2015. Teraz Daimler odhaľuje jej pancierované prevedenie Guard. Luxusné vybavenie predĺženého Maybachu samozrejme zostáva, ale pridáva sa k tomu adekvátna ochrana proti napadnutiu prakticky všetkými bežne dostupnými ručnými zbraňami.

Mercedes-Maybach S600 Pullman Guard disponuje najvyšším stupňom ochrany VR9. Certifikácia sa vzťahuje nielen na karosériu, ale aj na sklá vozidla. Stupeň VR9 sa testuje tromi ranami zo samonabíjacej pušky M14 alebo guľometu M60 zo vzdialenosti 10 metrov s využitím náboja 7,62×51 mm. Spolu s takmer totožným nábojom .308 Winchester je to najvýkonnejší náboj, ktorý sa na testovanie používá.

Mercedes-Benz-S600_Pullman_Maybach_Guard-2018-1600-02.jpgMercedes-Benz-S600_Pullman_Maybach_Guard-2018-1600-06.jpg

Legendárny "kalašnikov" a jeho náboj 7,62×39 mm spadá do nižšej kategórie VR8 a štandardné ráže NATO 5,56×45 mm do ešte nižšej VR6. K tomu všetkému pridáva pancierovaný Mercedes-Maybach ochranu pred útokom výbušninou podľa direktívy ERC 2010. Vydrží napríklad explóziu granátu.

Vozidlo váži masívnych 5,6 tony, takže na neho potrebujete vodičský preukaz skupiny C. O pohon sa stará preplňovaný dvanásťvalec 6,0 l s výkonom 390 kW (530 k) a krútiacim momentom 830 Nm v 1900 min-1. Najvyššia rýchlosť je elektronicky obmedzená na 160 km/h aj kvôli špeciálnym bezpečnostným pneumatikám.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY