vytisknout velikost písma Na obrnený Maybach S600 Pullman potrebujete vodičák na nákladiak

Maybach Guard vydrží zásah nábojmi 7,62 x 51 mm alebo výbuch granátu.
Na obrnený Maybach S600 Pullman potrebujete vodičák na nákladiak

Obria luxusná limuzína Mercedes-Maybach S600 Pullman sa predstavila na autosalóne v Ženeve v roku 2015. Teraz Daimler odhaľuje jej pancierované prevedenie Guard. Luxusné vybavenie predĺženého Maybachu samozrejme zostáva, ale pridáva sa k tomu adekvátna ochrana proti napadnutiu prakticky všetkými bežne dostupnými ručnými zbraňami.

Mercedes-Maybach S600 Pullman Guard disponuje najvyšším stupňom ochrany VR9. Certifikácia sa vzťahuje nielen na karosériu, ale aj na sklá vozidla. Stupeň VR9 sa testuje tromi ranami zo samonabíjacej pušky M14 alebo guľometu M60 zo vzdialenosti 10 metrov s využitím náboja 7,62×51 mm. Spolu s takmer totožným nábojom .308 Winchester je to najvýkonnejší náboj, ktorý sa na testovanie používá.

Mercedes-Benz-S600_Pullman_Maybach_Guard-2018-1600-02.jpgMercedes-Benz-S600_Pullman_Maybach_Guard-2018-1600-06.jpg

Legendárny "kalašnikov" a jeho náboj 7,62×39 mm spadá do nižšej kategórie VR8 a štandardné ráže NATO 5,56×45 mm do ešte nižšej VR6. K tomu všetkému pridáva pancierovaný Mercedes-Maybach ochranu pred útokom výbušninou podľa direktívy ERC 2010. Vydrží napríklad explóziu granátu.

Vozidlo váži masívnych 5,6 tony, takže na neho potrebujete vodičský preukaz skupiny C. O pohon sa stará preplňovaný dvanásťvalec 6,0 l s výkonom 390 kW (530 k) a krútiacim momentom 830 Nm v 1900 min-1. Najvyššia rýchlosť je elektronicky obmedzená na 160 km/h aj kvôli špeciálnym bezpečnostným pneumatikám.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY