vytisknout velikost písma Na obrnený Maybach S600 Pullman potrebujete vodičák na nákladiak

Maybach Guard vydrží zásah nábojmi 7,62 x 51 mm alebo výbuch granátu.
Na obrnený Maybach S600 Pullman potrebujete vodičák na nákladiak

Obria luxusná limuzína Mercedes-Maybach S600 Pullman sa predstavila na autosalóne v Ženeve v roku 2015. Teraz Daimler odhaľuje jej pancierované prevedenie Guard. Luxusné vybavenie predĺženého Maybachu samozrejme zostáva, ale pridáva sa k tomu adekvátna ochrana proti napadnutiu prakticky všetkými bežne dostupnými ručnými zbraňami.

Mercedes-Maybach S600 Pullman Guard disponuje najvyšším stupňom ochrany VR9. Certifikácia sa vzťahuje nielen na karosériu, ale aj na sklá vozidla. Stupeň VR9 sa testuje tromi ranami zo samonabíjacej pušky M14 alebo guľometu M60 zo vzdialenosti 10 metrov s využitím náboja 7,62×51 mm. Spolu s takmer totožným nábojom .308 Winchester je to najvýkonnejší náboj, ktorý sa na testovanie používá.

Mercedes-Benz-S600_Pullman_Maybach_Guard-2018-1600-02.jpgMercedes-Benz-S600_Pullman_Maybach_Guard-2018-1600-06.jpg

Legendárny "kalašnikov" a jeho náboj 7,62×39 mm spadá do nižšej kategórie VR8 a štandardné ráže NATO 5,56×45 mm do ešte nižšej VR6. K tomu všetkému pridáva pancierovaný Mercedes-Maybach ochranu pred útokom výbušninou podľa direktívy ERC 2010. Vydrží napríklad explóziu granátu.

Vozidlo váži masívnych 5,6 tony, takže na neho potrebujete vodičský preukaz skupiny C. O pohon sa stará preplňovaný dvanásťvalec 6,0 l s výkonom 390 kW (530 k) a krútiacim momentom 830 Nm v 1900 min-1. Najvyššia rýchlosť je elektronicky obmedzená na 160 km/h aj kvôli špeciálnym bezpečnostným pneumatikám.

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

dnes | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY