vytisknout velikost písma Na obrnený Maybach S600 Pullman potrebujete vodičák na nákladiak

Maybach Guard vydrží zásah nábojmi 7,62 x 51 mm alebo výbuch granátu.
Na obrnený Maybach S600 Pullman potrebujete vodičák na nákladiak

Obria luxusná limuzína Mercedes-Maybach S600 Pullman sa predstavila na autosalóne v Ženeve v roku 2015. Teraz Daimler odhaľuje jej pancierované prevedenie Guard. Luxusné vybavenie predĺženého Maybachu samozrejme zostáva, ale pridáva sa k tomu adekvátna ochrana proti napadnutiu prakticky všetkými bežne dostupnými ručnými zbraňami.

Mercedes-Maybach S600 Pullman Guard disponuje najvyšším stupňom ochrany VR9. Certifikácia sa vzťahuje nielen na karosériu, ale aj na sklá vozidla. Stupeň VR9 sa testuje tromi ranami zo samonabíjacej pušky M14 alebo guľometu M60 zo vzdialenosti 10 metrov s využitím náboja 7,62×51 mm. Spolu s takmer totožným nábojom .308 Winchester je to najvýkonnejší náboj, ktorý sa na testovanie používá.

Mercedes-Benz-S600_Pullman_Maybach_Guard-2018-1600-02.jpgMercedes-Benz-S600_Pullman_Maybach_Guard-2018-1600-06.jpg

Legendárny "kalašnikov" a jeho náboj 7,62×39 mm spadá do nižšej kategórie VR8 a štandardné ráže NATO 5,56×45 mm do ešte nižšej VR6. K tomu všetkému pridáva pancierovaný Mercedes-Maybach ochranu pred útokom výbušninou podľa direktívy ERC 2010. Vydrží napríklad explóziu granátu.

Vozidlo váži masívnych 5,6 tony, takže na neho potrebujete vodičský preukaz skupiny C. O pohon sa stará preplňovaný dvanásťvalec 6,0 l s výkonom 390 kW (530 k) a krútiacim momentom 830 Nm v 1900 min-1. Najvyššia rýchlosť je elektronicky obmedzená na 160 km/h aj kvôli špeciálnym bezpečnostným pneumatikám.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY