vytisknout velikost písma Na obrnený Maybach S600 Pullman potrebujete vodičák na nákladiak

Maybach Guard vydrží zásah nábojmi 7,62 x 51 mm alebo výbuch granátu.
Na obrnený Maybach S600 Pullman potrebujete vodičák na nákladiak

Obria luxusná limuzína Mercedes-Maybach S600 Pullman sa predstavila na autosalóne v Ženeve v roku 2015. Teraz Daimler odhaľuje jej pancierované prevedenie Guard. Luxusné vybavenie predĺženého Maybachu samozrejme zostáva, ale pridáva sa k tomu adekvátna ochrana proti napadnutiu prakticky všetkými bežne dostupnými ručnými zbraňami.

Mercedes-Maybach S600 Pullman Guard disponuje najvyšším stupňom ochrany VR9. Certifikácia sa vzťahuje nielen na karosériu, ale aj na sklá vozidla. Stupeň VR9 sa testuje tromi ranami zo samonabíjacej pušky M14 alebo guľometu M60 zo vzdialenosti 10 metrov s využitím náboja 7,62×51 mm. Spolu s takmer totožným nábojom .308 Winchester je to najvýkonnejší náboj, ktorý sa na testovanie používá.

Mercedes-Benz-S600_Pullman_Maybach_Guard-2018-1600-02.jpgMercedes-Benz-S600_Pullman_Maybach_Guard-2018-1600-06.jpg

Legendárny "kalašnikov" a jeho náboj 7,62×39 mm spadá do nižšej kategórie VR8 a štandardné ráže NATO 5,56×45 mm do ešte nižšej VR6. K tomu všetkému pridáva pancierovaný Mercedes-Maybach ochranu pred útokom výbušninou podľa direktívy ERC 2010. Vydrží napríklad explóziu granátu.

Vozidlo váži masívnych 5,6 tony, takže na neho potrebujete vodičský preukaz skupiny C. O pohon sa stará preplňovaný dvanásťvalec 6,0 l s výkonom 390 kW (530 k) a krútiacim momentom 830 Nm v 1900 min-1. Najvyššia rýchlosť je elektronicky obmedzená na 160 km/h aj kvôli špeciálnym bezpečnostným pneumatikám.

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY