vytisknout velikost písma Na Nürburgringu bol zavedený rýchlostný limit pre závodné autá

Snáď prvýkrát v histórii motoršportu bol na pretekárskom okruhu stanovený rýchlostný limit. Vraj je to kvôli bezpečnosti. Čo bude nabudúce? Zákaz predbiehania?
Na Nürburgringu bol zavedený rýchlostný limit pre závodné autá

Pokiaľ ide o pretekanie na uzavretom okruhu, principiálne išlo vždy o to, že vyhrá ten najrýchlejší. To už teraz úplne platiť nebude - zatiaľ teda len na Nürburgringu a jeho legendárnej Severnej slučke, kde bol snáď prvýkrát vo viac ako storočnej histórii motoršportu zavedený rýchlostný limit pre pretekárske autá.

Nemecká asociácia motoristického športu (DMSB) reaguje na nedávnu tragickú nehodu, pri ktorej sa na Flugplatz vzniesol závodný Nissan a vyletel (doslova) z dráhy medzi divákov. Jeden prišiel o život a hrozilo, že táto udalosť ukončí profesionálne preteky na Nordschleife úplne.

Potom sa začalo hovoriť o obmedzení alebo zrušení pretekov pre vozidlá kategórie GT3 a iná "okrídlené" monštrá, ale ukázalo sa, že je veľmi ťažké definovať, ktoré autá sú a nie sú nebezpečné alebo jednoducho príliš rýchle na Severnú slučku Nürburgringu.

Asociácia DMSB sa po diskusii s pretekármi a prevádzkovateľom okruhu dohodla na provizórnom riešení. Tým je trochu čudné rýchlostné obmedzenie na niektorých úsekoch trate. Na legendárne dlhej rovinke Döttinger Höhe sa smie jazdiť maximálne 250 km/h. Nasledujúca zákruta cez horizont za mostom Antoniusbüche je obmedzená na iba 200 km/h.

Pasáž Flugplatz je tiež obmedzená na 200 km/h a rovnako tak Schwedenkreuz. Rýchlosť bude strážiť povinné GPS zariadenie, ktoré vysiela dáta na riaditeľstve pretekov. Tento systém stráži napríklad dodržiavanie rýchlosti pri dvojitých žltých vlajkách (60 km/h) alebo pri iných príležitostiach, kedy riaditeľstvo závodu stanovuje obmedzenia. Vozidlá triedy GT3 tiež dostanú 5% restriktor výkonu.

Nové nariadenie má, spolu s uzavretím alebo úpravou zón pre divákov, priniesť väčšiu bezpečnosť a zabrániť tomu, aby sa autá vznášali do vzduchu. Lenže napríklad skok na Flugplatz a rýchle zákruty Schwedenkreuz a Antoniusbüche patrili k miestam, kde sa spoznal skutočný pretekár.

Obmedzenie sa zatiaľ týka len oficiálnych závodov, takže jazdy pre verejnosť dotknuté nie sú a podľa nemeckých zákonov naďalej zostáva Nürburgring fakticky spoplatnenou dvojprúdovou jednosmernou cestou mimo obce, takže na nej neplatí rýchlostný limit ako na diaľnici. V priloženom videu sa môžete pozrieť, ako aj obyčajné autá skáču pred zákrutou Flugplatz, kde došlo k onej tragickej nehode závodného Nissanu.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY