vytisknout velikost písma Na Nürburgringu bol zavedený rýchlostný limit pre závodné autá

Snáď prvýkrát v histórii motoršportu bol na pretekárskom okruhu stanovený rýchlostný limit. Vraj je to kvôli bezpečnosti. Čo bude nabudúce? Zákaz predbiehania?
Na Nürburgringu bol zavedený rýchlostný limit pre závodné autá

Pokiaľ ide o pretekanie na uzavretom okruhu, principiálne išlo vždy o to, že vyhrá ten najrýchlejší. To už teraz úplne platiť nebude - zatiaľ teda len na Nürburgringu a jeho legendárnej Severnej slučke, kde bol snáď prvýkrát vo viac ako storočnej histórii motoršportu zavedený rýchlostný limit pre pretekárske autá.

Nemecká asociácia motoristického športu (DMSB) reaguje na nedávnu tragickú nehodu, pri ktorej sa na Flugplatz vzniesol závodný Nissan a vyletel (doslova) z dráhy medzi divákov. Jeden prišiel o život a hrozilo, že táto udalosť ukončí profesionálne preteky na Nordschleife úplne.

Potom sa začalo hovoriť o obmedzení alebo zrušení pretekov pre vozidlá kategórie GT3 a iná "okrídlené" monštrá, ale ukázalo sa, že je veľmi ťažké definovať, ktoré autá sú a nie sú nebezpečné alebo jednoducho príliš rýchle na Severnú slučku Nürburgringu.

Asociácia DMSB sa po diskusii s pretekármi a prevádzkovateľom okruhu dohodla na provizórnom riešení. Tým je trochu čudné rýchlostné obmedzenie na niektorých úsekoch trate. Na legendárne dlhej rovinke Döttinger Höhe sa smie jazdiť maximálne 250 km/h. Nasledujúca zákruta cez horizont za mostom Antoniusbüche je obmedzená na iba 200 km/h.

Pasáž Flugplatz je tiež obmedzená na 200 km/h a rovnako tak Schwedenkreuz. Rýchlosť bude strážiť povinné GPS zariadenie, ktoré vysiela dáta na riaditeľstve pretekov. Tento systém stráži napríklad dodržiavanie rýchlosti pri dvojitých žltých vlajkách (60 km/h) alebo pri iných príležitostiach, kedy riaditeľstvo závodu stanovuje obmedzenia. Vozidlá triedy GT3 tiež dostanú 5% restriktor výkonu.

Nové nariadenie má, spolu s uzavretím alebo úpravou zón pre divákov, priniesť väčšiu bezpečnosť a zabrániť tomu, aby sa autá vznášali do vzduchu. Lenže napríklad skok na Flugplatz a rýchle zákruty Schwedenkreuz a Antoniusbüche patrili k miestam, kde sa spoznal skutočný pretekár.

Obmedzenie sa zatiaľ týka len oficiálnych závodov, takže jazdy pre verejnosť dotknuté nie sú a podľa nemeckých zákonov naďalej zostáva Nürburgring fakticky spoplatnenou dvojprúdovou jednosmernou cestou mimo obce, takže na nej neplatí rýchlostný limit ako na diaľnici. V priloženom videu sa môžete pozrieť, ako aj obyčajné autá skáču pred zákrutou Flugplatz, kde došlo k onej tragickej nehode závodného Nissanu.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY