vytisknout velikost písma Na Nürburgringu bol zavedený rýchlostný limit pre závodné autá

Snáď prvýkrát v histórii motoršportu bol na pretekárskom okruhu stanovený rýchlostný limit. Vraj je to kvôli bezpečnosti. Čo bude nabudúce? Zákaz predbiehania?
Na Nürburgringu bol zavedený rýchlostný limit pre závodné autá

Pokiaľ ide o pretekanie na uzavretom okruhu, principiálne išlo vždy o to, že vyhrá ten najrýchlejší. To už teraz úplne platiť nebude - zatiaľ teda len na Nürburgringu a jeho legendárnej Severnej slučke, kde bol snáď prvýkrát vo viac ako storočnej histórii motoršportu zavedený rýchlostný limit pre pretekárske autá.

Nemecká asociácia motoristického športu (DMSB) reaguje na nedávnu tragickú nehodu, pri ktorej sa na Flugplatz vzniesol závodný Nissan a vyletel (doslova) z dráhy medzi divákov. Jeden prišiel o život a hrozilo, že táto udalosť ukončí profesionálne preteky na Nordschleife úplne.

Potom sa začalo hovoriť o obmedzení alebo zrušení pretekov pre vozidlá kategórie GT3 a iná "okrídlené" monštrá, ale ukázalo sa, že je veľmi ťažké definovať, ktoré autá sú a nie sú nebezpečné alebo jednoducho príliš rýchle na Severnú slučku Nürburgringu.

Asociácia DMSB sa po diskusii s pretekármi a prevádzkovateľom okruhu dohodla na provizórnom riešení. Tým je trochu čudné rýchlostné obmedzenie na niektorých úsekoch trate. Na legendárne dlhej rovinke Döttinger Höhe sa smie jazdiť maximálne 250 km/h. Nasledujúca zákruta cez horizont za mostom Antoniusbüche je obmedzená na iba 200 km/h.

Pasáž Flugplatz je tiež obmedzená na 200 km/h a rovnako tak Schwedenkreuz. Rýchlosť bude strážiť povinné GPS zariadenie, ktoré vysiela dáta na riaditeľstve pretekov. Tento systém stráži napríklad dodržiavanie rýchlosti pri dvojitých žltých vlajkách (60 km/h) alebo pri iných príležitostiach, kedy riaditeľstvo závodu stanovuje obmedzenia. Vozidlá triedy GT3 tiež dostanú 5% restriktor výkonu.

Nové nariadenie má, spolu s uzavretím alebo úpravou zón pre divákov, priniesť väčšiu bezpečnosť a zabrániť tomu, aby sa autá vznášali do vzduchu. Lenže napríklad skok na Flugplatz a rýchle zákruty Schwedenkreuz a Antoniusbüche patrili k miestam, kde sa spoznal skutočný pretekár.

Obmedzenie sa zatiaľ týka len oficiálnych závodov, takže jazdy pre verejnosť dotknuté nie sú a podľa nemeckých zákonov naďalej zostáva Nürburgring fakticky spoplatnenou dvojprúdovou jednosmernou cestou mimo obce, takže na nej neplatí rýchlostný limit ako na diaľnici. V priloženom videu sa môžete pozrieť, ako aj obyčajné autá skáču pred zákrutou Flugplatz, kde došlo k onej tragickej nehode závodného Nissanu.

Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Lada Niva Urban: Z lesa do mesta ľahko a rýchlo

Lada Niva Urban

Poznáte všetky moderné malé SUV, však? To sa vezme normálny hatchback, pridá sa pár plastov a razom môžete vyraziť snáď aj trochu do lesa. Lada išla na vec obrátene. Vzala absolútny off-road, tiež pridala pár plastov, ale vyslala ho pod označením Urban do mesta. Schválne, dali by ste si povedať?

9. 7. 2017 | Lukáš Dittrich | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY