vytisknout velikost písma Na Nürburgringu bol zavedený rýchlostný limit pre závodné autá

Snáď prvýkrát v histórii motoršportu bol na pretekárskom okruhu stanovený rýchlostný limit. Vraj je to kvôli bezpečnosti. Čo bude nabudúce? Zákaz predbiehania?
Na Nürburgringu bol zavedený rýchlostný limit pre závodné autá

Pokiaľ ide o pretekanie na uzavretom okruhu, principiálne išlo vždy o to, že vyhrá ten najrýchlejší. To už teraz úplne platiť nebude - zatiaľ teda len na Nürburgringu a jeho legendárnej Severnej slučke, kde bol snáď prvýkrát vo viac ako storočnej histórii motoršportu zavedený rýchlostný limit pre pretekárske autá.

Nemecká asociácia motoristického športu (DMSB) reaguje na nedávnu tragickú nehodu, pri ktorej sa na Flugplatz vzniesol závodný Nissan a vyletel (doslova) z dráhy medzi divákov. Jeden prišiel o život a hrozilo, že táto udalosť ukončí profesionálne preteky na Nordschleife úplne.

Potom sa začalo hovoriť o obmedzení alebo zrušení pretekov pre vozidlá kategórie GT3 a iná "okrídlené" monštrá, ale ukázalo sa, že je veľmi ťažké definovať, ktoré autá sú a nie sú nebezpečné alebo jednoducho príliš rýchle na Severnú slučku Nürburgringu.

Asociácia DMSB sa po diskusii s pretekármi a prevádzkovateľom okruhu dohodla na provizórnom riešení. Tým je trochu čudné rýchlostné obmedzenie na niektorých úsekoch trate. Na legendárne dlhej rovinke Döttinger Höhe sa smie jazdiť maximálne 250 km/h. Nasledujúca zákruta cez horizont za mostom Antoniusbüche je obmedzená na iba 200 km/h.

Pasáž Flugplatz je tiež obmedzená na 200 km/h a rovnako tak Schwedenkreuz. Rýchlosť bude strážiť povinné GPS zariadenie, ktoré vysiela dáta na riaditeľstve pretekov. Tento systém stráži napríklad dodržiavanie rýchlosti pri dvojitých žltých vlajkách (60 km/h) alebo pri iných príležitostiach, kedy riaditeľstvo závodu stanovuje obmedzenia. Vozidlá triedy GT3 tiež dostanú 5% restriktor výkonu.

Nové nariadenie má, spolu s uzavretím alebo úpravou zón pre divákov, priniesť väčšiu bezpečnosť a zabrániť tomu, aby sa autá vznášali do vzduchu. Lenže napríklad skok na Flugplatz a rýchle zákruty Schwedenkreuz a Antoniusbüche patrili k miestam, kde sa spoznal skutočný pretekár.

Obmedzenie sa zatiaľ týka len oficiálnych závodov, takže jazdy pre verejnosť dotknuté nie sú a podľa nemeckých zákonov naďalej zostáva Nürburgring fakticky spoplatnenou dvojprúdovou jednosmernou cestou mimo obce, takže na nej neplatí rýchlostný limit ako na diaľnici. V priloženom videu sa môžete pozrieť, ako aj obyčajné autá skáču pred zákrutou Flugplatz, kde došlo k onej tragickej nehode závodného Nissanu.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY