vytisknout velikost písma Na nové Audi Q7 si údajne počkáme ešte rok

Na nové Audi Q7 si údajne počkáme ešte rok

Prvá generácia veľkého SUV značky Audi patrí k najdlhšie slúžiacim modelom na trhu. Predstavená bola už na jeseň 2005 vo Frankfurte.

Zvesti o príchode novej generácie sa objavujú v pravidelných intervaloch už najmenej dva roky. Veď generačná obmena technicky príbuzných modelov prebehla dávno. Nový Volkswagen Touareg je na trhu od roku 2010, rovnako ako druhá generácia Porsche Cayenne. Oba modely pritom používajú techniku ​, ktorú dostane aj budúce Audi Q7.

Automobilka z Ingolstadtu si ale dáva s odhalením nového modelu načas. Britský časopis Auto Express teraz prišiel s informáciou, že svetovú premiéru budúceho Audi Q7 možno očakávať až na autosalóne v Paríži v roku 2014.

Podobne ako obaja jeho príbuzní aj nové Audi Q7 medzigeneračne výrazne schudne. Stále by však malo byť najväčšie z trojice a poskytovať až sedem miest na sedenie. Podľa Auto Expressu dostane ako prvý model svojej značky novú trojrozmernú masku chladiča. Vzhľad prednej časti by mal čiastočne vychádzať z minuloročného konceptu Audi Crosslane Coupé.

V ponuke motorov nie je na mieste čakať žiadne prekvapenia. Stopercentne môžeme počítať s preplňovaným zážihovým osemvalcom 4,0 l a s dieselmi 3.0 TDI a 4.2 TDI.

Nové Audi Q7 sa bude vyrábať v bratislavskej továrni Volkswagenu.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY