vytisknout velikost písma Na Európu sa rútia hybridy Ford, Mondeo Hybrid a C-MAX Energi

Od budúceho roka zaradí európsky Ford do ponuky hybridné modely, ktoré úspešne predáva v Spojených štátoch.
Na Európu sa rútia hybridy Ford, Mondeo Hybrid a C-MAX Energi

Ak nesledujete americký automobilový trh, možno neviete, že európske MPV Ford C-MAX sa predáva aj tam. Zvonku sa líši len chrómovanou maskou, vnútri má veľkú dotykovú obrazovku systému MyFord Touch. Zásadný rozdiel je však v hnacom reťazci: Američania dostanú C-MAX výhradne ako hybrid.

Môžu sa nanajvýš rozhodnúť, či chcú klasický hybrid, alebo takzvaný plug-in hybrid s možnosťou dobíjania akumulátorov zo zásuvky. A práve druhú menovanú verziu začne Ford od budúceho roka predávať aj v Európe. C-MAX Energi je poháňaný kombináciou zážihového štvorvalca 2,0 l, ktorý pracuje v Atkinsonovom cykle, a elektromotorom. Kombinovaný výkon zámorskej verzie činí 188 "amerických" koní, čo v našich jednotkách robí 140 kW.

US_14FusionHybrid_hero.jpgUS_CMAX_hero.jpg
Americké hybridy Ford: Fusion (Mondeo) a C-MAX

Podrobnosti o európskej špecifikácii C-MAX Energi si Ford zatiaľ necháva pre seba. Vieme ale, že vďaka lítium-iónovej batérii s kapacitou 7,6 kWh prejde v čisto elektrickom režime až 30 kilometrov. Preto absolvuje podstatnú časť meracieho cyklu NEDC so zhasnutým motorom, čo mu pomôže k fantastickým papierovým emisiám pod 50 g/km. Pretože CO2 je viazaný v palive, môžeme túto cieľovú hodnotu prepočítať na kombinovanú spotrebu - a vyjde nám 2,2 l/100 km! Ak tušíte, že realita bude o niečo triezvejšia, nebudeme vám to zazlievať.

Nabitie batérie má podľa Fordu trvať asi tri hodiny, ale samozrejme ju bude možné dobíjať aj počas jazdy prostredníctvom spaľovacieho motora a rekuperácie kinetickej energie.

Budúci rok sa európski zákazníci značky Ford konečne dočkajú aj odkladaného nového Mondea. Hoci väčšina z nich bude nepochybne mať záujem o diesel a niektorí sa určite tešia aj na pripravovanú štvorkolku, Ford sa rozhodol zaradiť do ponuky rovno aj Mondeo Hybrid. Auto, ktoré sa v Amerike s veľkým úspechom predáva ako Fusion Hybrid, má ten istý štvorvalec s Atkinsonovým cyklom ako C-MAX, ale bez batérie dobíjateľnej zo zásuvky. (Doplňme, že existuje aj verzia Fusion Energi s plug-in hybridnou sústavou.)

Výrobca sľubuje kombinovanú spotrebu pod 4,5 l/100 km. Opäť - človek nemusí byť práve profesorom prírodných vied, aby sa dovtipil, že v praxi bude rozmerný sedan s relatívne malým atmosférickým motorom o veľa smädnejší.

Ford C-MAX Energi a Mondeo Hybrid dorazí do európskych showroomov Fordu až počas roka 2014. Prvé dojmy a podrobnejšie technické informácie ale prinesieme na AutoMag.sk už v závere tohto týždňa.

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

včera | Dalibor Žák
Test Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive: X=Volkswagen Tiguan/Seat Leon

Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive

Ateca je jednoducho typické koncernové SUV urobené podľa Tiguanu. Len je to celé zabalené do atraktívnejšie tvarovanej a o niečo menšej karosérie.

21. 2. 2017 | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY