vytisknout velikost písma Na Európu sa rútia hybridy Ford, Mondeo Hybrid a C-MAX Energi

Od budúceho roka zaradí európsky Ford do ponuky hybridné modely, ktoré úspešne predáva v Spojených štátoch.
Na Európu sa rútia hybridy Ford, Mondeo Hybrid a C-MAX Energi

Ak nesledujete americký automobilový trh, možno neviete, že európske MPV Ford C-MAX sa predáva aj tam. Zvonku sa líši len chrómovanou maskou, vnútri má veľkú dotykovú obrazovku systému MyFord Touch. Zásadný rozdiel je však v hnacom reťazci: Američania dostanú C-MAX výhradne ako hybrid.

Môžu sa nanajvýš rozhodnúť, či chcú klasický hybrid, alebo takzvaný plug-in hybrid s možnosťou dobíjania akumulátorov zo zásuvky. A práve druhú menovanú verziu začne Ford od budúceho roka predávať aj v Európe. C-MAX Energi je poháňaný kombináciou zážihového štvorvalca 2,0 l, ktorý pracuje v Atkinsonovom cykle, a elektromotorom. Kombinovaný výkon zámorskej verzie činí 188 "amerických" koní, čo v našich jednotkách robí 140 kW.

US_14FusionHybrid_hero.jpgUS_CMAX_hero.jpg
Americké hybridy Ford: Fusion (Mondeo) a C-MAX

Podrobnosti o európskej špecifikácii C-MAX Energi si Ford zatiaľ necháva pre seba. Vieme ale, že vďaka lítium-iónovej batérii s kapacitou 7,6 kWh prejde v čisto elektrickom režime až 30 kilometrov. Preto absolvuje podstatnú časť meracieho cyklu NEDC so zhasnutým motorom, čo mu pomôže k fantastickým papierovým emisiám pod 50 g/km. Pretože CO2 je viazaný v palive, môžeme túto cieľovú hodnotu prepočítať na kombinovanú spotrebu - a vyjde nám 2,2 l/100 km! Ak tušíte, že realita bude o niečo triezvejšia, nebudeme vám to zazlievať.

Nabitie batérie má podľa Fordu trvať asi tri hodiny, ale samozrejme ju bude možné dobíjať aj počas jazdy prostredníctvom spaľovacieho motora a rekuperácie kinetickej energie.

Budúci rok sa európski zákazníci značky Ford konečne dočkajú aj odkladaného nového Mondea. Hoci väčšina z nich bude nepochybne mať záujem o diesel a niektorí sa určite tešia aj na pripravovanú štvorkolku, Ford sa rozhodol zaradiť do ponuky rovno aj Mondeo Hybrid. Auto, ktoré sa v Amerike s veľkým úspechom predáva ako Fusion Hybrid, má ten istý štvorvalec s Atkinsonovým cyklom ako C-MAX, ale bez batérie dobíjateľnej zo zásuvky. (Doplňme, že existuje aj verzia Fusion Energi s plug-in hybridnou sústavou.)

Výrobca sľubuje kombinovanú spotrebu pod 4,5 l/100 km. Opäť - človek nemusí byť práve profesorom prírodných vied, aby sa dovtipil, že v praxi bude rozmerný sedan s relatívne malým atmosférickým motorom o veľa smädnejší.

Ford C-MAX Energi a Mondeo Hybrid dorazí do európskych showroomov Fordu až počas roka 2014. Prvé dojmy a podrobnejšie technické informácie ale prinesieme na AutoMag.sk už v závere tohto týždňa.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY