vytisknout velikost písma Na Európu sa rútia hybridy Ford, Mondeo Hybrid a C-MAX Energi

Od budúceho roka zaradí európsky Ford do ponuky hybridné modely, ktoré úspešne predáva v Spojených štátoch.
Na Európu sa rútia hybridy Ford, Mondeo Hybrid a C-MAX Energi

Ak nesledujete americký automobilový trh, možno neviete, že európske MPV Ford C-MAX sa predáva aj tam. Zvonku sa líši len chrómovanou maskou, vnútri má veľkú dotykovú obrazovku systému MyFord Touch. Zásadný rozdiel je však v hnacom reťazci: Američania dostanú C-MAX výhradne ako hybrid.

Môžu sa nanajvýš rozhodnúť, či chcú klasický hybrid, alebo takzvaný plug-in hybrid s možnosťou dobíjania akumulátorov zo zásuvky. A práve druhú menovanú verziu začne Ford od budúceho roka predávať aj v Európe. C-MAX Energi je poháňaný kombináciou zážihového štvorvalca 2,0 l, ktorý pracuje v Atkinsonovom cykle, a elektromotorom. Kombinovaný výkon zámorskej verzie činí 188 "amerických" koní, čo v našich jednotkách robí 140 kW.

US_14FusionHybrid_hero.jpgUS_CMAX_hero.jpg
Americké hybridy Ford: Fusion (Mondeo) a C-MAX

Podrobnosti o európskej špecifikácii C-MAX Energi si Ford zatiaľ necháva pre seba. Vieme ale, že vďaka lítium-iónovej batérii s kapacitou 7,6 kWh prejde v čisto elektrickom režime až 30 kilometrov. Preto absolvuje podstatnú časť meracieho cyklu NEDC so zhasnutým motorom, čo mu pomôže k fantastickým papierovým emisiám pod 50 g/km. Pretože CO2 je viazaný v palive, môžeme túto cieľovú hodnotu prepočítať na kombinovanú spotrebu - a vyjde nám 2,2 l/100 km! Ak tušíte, že realita bude o niečo triezvejšia, nebudeme vám to zazlievať.

Nabitie batérie má podľa Fordu trvať asi tri hodiny, ale samozrejme ju bude možné dobíjať aj počas jazdy prostredníctvom spaľovacieho motora a rekuperácie kinetickej energie.

Budúci rok sa európski zákazníci značky Ford konečne dočkajú aj odkladaného nového Mondea. Hoci väčšina z nich bude nepochybne mať záujem o diesel a niektorí sa určite tešia aj na pripravovanú štvorkolku, Ford sa rozhodol zaradiť do ponuky rovno aj Mondeo Hybrid. Auto, ktoré sa v Amerike s veľkým úspechom predáva ako Fusion Hybrid, má ten istý štvorvalec s Atkinsonovým cyklom ako C-MAX, ale bez batérie dobíjateľnej zo zásuvky. (Doplňme, že existuje aj verzia Fusion Energi s plug-in hybridnou sústavou.)

Výrobca sľubuje kombinovanú spotrebu pod 4,5 l/100 km. Opäť - človek nemusí byť práve profesorom prírodných vied, aby sa dovtipil, že v praxi bude rozmerný sedan s relatívne malým atmosférickým motorom o veľa smädnejší.

Ford C-MAX Energi a Mondeo Hybrid dorazí do európskych showroomov Fordu až počas roka 2014. Prvé dojmy a podrobnejšie technické informácie ale prinesieme na AutoMag.sk už v závere tohto týždňa.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY