vytisknout velikost písma Na Európu sa rútia hybridy Ford, Mondeo Hybrid a C-MAX Energi

Od budúceho roka zaradí európsky Ford do ponuky hybridné modely, ktoré úspešne predáva v Spojených štátoch.
Na Európu sa rútia hybridy Ford, Mondeo Hybrid a C-MAX Energi

Ak nesledujete americký automobilový trh, možno neviete, že európske MPV Ford C-MAX sa predáva aj tam. Zvonku sa líši len chrómovanou maskou, vnútri má veľkú dotykovú obrazovku systému MyFord Touch. Zásadný rozdiel je však v hnacom reťazci: Američania dostanú C-MAX výhradne ako hybrid.

Môžu sa nanajvýš rozhodnúť, či chcú klasický hybrid, alebo takzvaný plug-in hybrid s možnosťou dobíjania akumulátorov zo zásuvky. A práve druhú menovanú verziu začne Ford od budúceho roka predávať aj v Európe. C-MAX Energi je poháňaný kombináciou zážihového štvorvalca 2,0 l, ktorý pracuje v Atkinsonovom cykle, a elektromotorom. Kombinovaný výkon zámorskej verzie činí 188 "amerických" koní, čo v našich jednotkách robí 140 kW.

US_14FusionHybrid_hero.jpgUS_CMAX_hero.jpg
Americké hybridy Ford: Fusion (Mondeo) a C-MAX

Podrobnosti o európskej špecifikácii C-MAX Energi si Ford zatiaľ necháva pre seba. Vieme ale, že vďaka lítium-iónovej batérii s kapacitou 7,6 kWh prejde v čisto elektrickom režime až 30 kilometrov. Preto absolvuje podstatnú časť meracieho cyklu NEDC so zhasnutým motorom, čo mu pomôže k fantastickým papierovým emisiám pod 50 g/km. Pretože CO2 je viazaný v palive, môžeme túto cieľovú hodnotu prepočítať na kombinovanú spotrebu - a vyjde nám 2,2 l/100 km! Ak tušíte, že realita bude o niečo triezvejšia, nebudeme vám to zazlievať.

Nabitie batérie má podľa Fordu trvať asi tri hodiny, ale samozrejme ju bude možné dobíjať aj počas jazdy prostredníctvom spaľovacieho motora a rekuperácie kinetickej energie.

Budúci rok sa európski zákazníci značky Ford konečne dočkajú aj odkladaného nového Mondea. Hoci väčšina z nich bude nepochybne mať záujem o diesel a niektorí sa určite tešia aj na pripravovanú štvorkolku, Ford sa rozhodol zaradiť do ponuky rovno aj Mondeo Hybrid. Auto, ktoré sa v Amerike s veľkým úspechom predáva ako Fusion Hybrid, má ten istý štvorvalec s Atkinsonovým cyklom ako C-MAX, ale bez batérie dobíjateľnej zo zásuvky. (Doplňme, že existuje aj verzia Fusion Energi s plug-in hybridnou sústavou.)

Výrobca sľubuje kombinovanú spotrebu pod 4,5 l/100 km. Opäť - človek nemusí byť práve profesorom prírodných vied, aby sa dovtipil, že v praxi bude rozmerný sedan s relatívne malým atmosférickým motorom o veľa smädnejší.

Ford C-MAX Energi a Mondeo Hybrid dorazí do európskych showroomov Fordu až počas roka 2014. Prvé dojmy a podrobnejšie technické informácie ale prinesieme na AutoMag.sk už v závere tohto týždňa.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY